  • Data: 2024-10-15 12:30:10
    Temat: Re: Dobra listwa LED (CRI 90-95, bez migotania)
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@u...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 14.10.2024 o 22:09, alojzy nieborak pisze:
> [...]

    Nie do końca. w drukarniach, laboratoriach fotograficznych i gabinetach
    dentystycznych ściany są neutralnie szare o oświetlenie powinno mieć
    wysokie CRI (chodzi mi po głowie że co najmniej 98%, ale mogę się
    mylić). Oprawy lamp powinny być certyfikowane aby nie wprowadzały zafarbu.

    > Polimeryzowałbym. Myślę że oko ciągle się adaptuje do otoczenia i
    > niezależnie od oświetlenia białe/zimne/kolorowe uznaje białą kartkę za
    > białą mimo zmian oświetlenia. Ja masz cyfrówkę i jaki kolorowy kawałek
    > ściany, weź białą kartkę i cyknij kilka zdjęć w różnych miejscach
    > pomieszczenia. Zobaczysz jak twoje oko robi cię w bambuko.

    > A to CRI jest podobne do widma słonecznego o której godzinie?

    To bardziej problem kształtu widma. Jeśli widmo ma rozkład widma
    termicznego to kolory są rozpoznawane poprawnie.

    P.P.