  • Data: 2024-10-15 14:41:13
    Temat: Re: Dobra listwa LED (CRI 90-95, bez migotania)
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@u...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 15.10.2024 o 14:02, alojzy nieborak pisze:

    > Prawda. Do szacowania zgrubnego. Jak chodzi o trymowanie na tip top
    > wszyscy używają albo urządzeń wspomagających albo wzorników.
    > Nawet stomatolog takie posiada.
    >  https://www.dentu.pl/biale-zeby-oczami-dentysty/

    Tak. Ale przy gównianym oświetleniu dentysta nie jest w stanie dobrać
    koloru poprawnie.
    A w kwestii "urządzeń wspomagających": fotografowie nagminnie używają
    kolorymetrów lub spektroskopów do kalibracji monitorów. Kiedyś używano
    ich także do kalibrowania drukarek, jednak dziś powtarzalność procesu
    produkcji tuszy i papierów jest na tyle wysoka, że profile dostarczane
    przez producentów dają lepsze rezultaty.

    P.P.