  • Data: 2024-10-15 11:27:34
    Temat: Re: Dobra listwa LED (CRI 90-95, bez migotania)
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 14 Oct 2024 22:09:05 +0200, alojzy nieborak wrote:

    > Polimeryzowałbym. Myślę że oko ciągle się adaptuje do otoczenia i
    > niezależnie od oświetlenia białe/zimne/kolorowe uznaje białą kartkę za
    > białą mimo zmian oświetlenia.

    Jest z tym dziwacznie. Z jednej strony oko się szybko adaptuje i w
    czasie, i lokalnych obszarach.
    A jednak - mam jakies "zarówki" 6000K ... wszystko w pokoju jest
    "trupio blade". Po godzinie też.
    Nawet takie 4000K też miewają ten efekt.
    A przecież te 6000K to jest tyle, co normalne dzienne oswietlenie.

    Ale tu nie o biel chodzi, tylko o wierność kolorów.
    I takie "dziurawe" widmo może istotne zmiany wprowadzać.

    Ale jeśli ktoś jest "nieczuły chłop", czy jak kto woli "męska
    szowinistyczna świnia", to na to nie zwraca uwagi :-)

    J.