eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.sci.inzynieriaDobór parametrów silnika napędowego bramyRe: Dobór parametrów silnika napędowego bramy obrotowy. Spokojnie możesz to więc pominąć.
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
    .pl!news.nask.org.pl!news.internetia.pl!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.n
    eostrada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mai
    l
    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    References: <a...@g...com>
    In-Reply-To: <a...@g...com>
    Subject: Re: Dobór parametrów silnika napędowego bramy obrotowy. Spokojnie możesz
    to więc pominąć.
    Date: Wed, 24 Oct 2012 23:27:04 +0200
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="utf-8"; reply-type=original
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Windows Mail 6.0.6002.18197
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.0.6002.18463
    Lines: 27
    Message-ID: <50885e14$0$1298$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 178.43.221.16
    X-Trace: 1351114260 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 1298 178.43.221.16:56480
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.inzynieria:31600
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik <p...@g...com> napisał w wiadomości
    news:ab285a40-1db0-46b8-9697-d17be8fd3bd6@googlegrou
    ps.com...sz,

    Moment bezwładności występuje tylko w chwili przyspieszania. Silnik
    elektryczny ma taką charakterystykę, że w chwili rozruchu ma duży moment
    obrotowy, więc możesz to pominąć wstępnie.

    Moment oporu na zawiasach to ja bym liczył tak, że siła oporu wynikająca z
    ciężaru bramy na ramieniu wynikającym z połowy średnicy zawiasu + momement
    oporu wynikający z mimośrodu bramy, czyli para sił bocznie działających na
    zawiasy też powodujących tarcie. Współczynnik tarcia stal / stal ze
    smarowaniem. Przy takim założeniu pasowanie zawiasu ma być luźne. Mam
    nadzieję, że nie za bardzo upraszczam.

    Przy doborze silnika weź pod uwagę, że bram się cały czas nie rusza.
    Trzebaby załozyc jakiś cykl. Bo silnik pomiędzy jednym zamknięciem, a
    drugim się ochłodzi. Popatrzyłbym w kierunku silników dźwigowych. Dopiero,
    jak dobierzesz silnik, to możesz go sprawdzić na moment rozruchowy, ale
    moim zdaniem bez sensu. Za to dobrałbym zabezpieczenie na wypadek, jakby
    brama była sznurkiem zawiązana :-) Pewnie elektryczne, choć możnaby jakieś
    sprzęgiełko zastosować.

    Jak już to policzysz to poszukałbym w kkatalogach podobnych urządzeń i
    zobaczł, czy Ci mniej więcej to samo wyszło. Jak rozumiem, to ma być jakiś
    projekt szkoleniowy, bo sensu liczenia czegoś, co bywa w sklepach w
    nadmiarze nie widzę.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: