eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.sci.inzynieriaDobór parametrów silnika napędowego bramyRe: Dobór parametrów silnika napędowego bramy
  • Received: by 10.52.19.201 with SMTP id h9mr3271359vde.0.1351129768270; Wed, 24 Oct
    2012 18:49:28 -0700 (PDT)
    Received: by 10.52.19.201 with SMTP id h9mr3271359vde.0.1351129768270; Wed, 24 Oct
    2012 18:49:28 -0700 (PDT)
    Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.glorb.com!
    news-out.readnews.com!transit4.readnews.com!216.40.28.145.MISMATCH!novia!border
    4.nntp.dca.giganews.com!border2.nntp.dca.giganews.com!nntp.giganews.com!x14no72
    84664qar.0!news-out.google.com!r17ni57592152qap.0!nntp.google.com!x14no7284660q
    ar.0!postnews.google.com!glegroupsg2000goo.googlegroups.com!not-for-mail
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Date: Wed, 24 Oct 2012 18:49:28 -0700 (PDT)
    In-Reply-To: <a...@g...com>
    Complaints-To: g...@g...com
    Injection-Info: glegroupsg2000goo.googlegroups.com; posting-host=46.112.50.63;
    posting-account=a1dNlQkAAAC4F8Ybm8-azvua-DQ9DAxR
    NNTP-Posting-Host: 46.112.50.63
    References: <a...@g...com>
    User-Agent: G2/1.0
    MIME-Version: 1.0
    Message-ID: <2...@g...com>
    Subject: Re: Dobór parametrów silnika napędowego bramy
    From: k...@v...pl
    Injection-Date: Thu, 25 Oct 2012 01:49:28 +0000
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8
    Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
    Lines: 62
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.inzynieria:31603
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu środa, 24 października 2012 20:28:02 UTC+2 użytkownik p...@g...com
    napisał:
    > Witam, ma zaprojektować napęd bramy dwuskrzydłowej, konkretniej chodzi o dobór
    parametrów silnika napędu. I zastanawiam się od czego zacząć obliczenia, myślałem, że
    moim poszukiwanym parametrem silnika jest siła ciągu. Jednak czy tak faktycznie jest?
    A jeżeli tak to jak obliczyć tę siłę?
    >
    > Ja zacząłem to liczyć według następującego schematu:
    >
    > Co znam?
    >
    > - długość ramienia przyłożonej siły (długość siłownika): r = 0,7m
    >
    > - masę jednego skrzydła bramy: m = 80kg
    >
    > - czas otwierania bramy: t = 20s
    >
    > - kąt otwarcia bramy: ? = 20°
    >
    > - prędkość posuwu siłownika: v = 0,015m/s
    >
    >
    >
    > I tak wyglądają moje obliczenia:
    >
    > 1. Liczę prędkość kątową otwierania bramy
    >
    > 2. Obliczam siłę odśrodkową działającą na bramę
    >
    > 3. Liczę moment obrotowy wytwarzany przez bramę
    >
    > 4. Obliczam moc
    >
    > 5. Obliczam siłę ciągu napędu.
    >
    > Z obliczeń tych wychodzi mi siłą ciągu równa 1,2N - co jest bardzo małą wartości,
    nie realną.
    >
    >
    >
    > Ja w swoich obliczeniach skupiam się na obliczeniu siły odśrodkowej działającej na
    bramę podczas jej otwierania. Ale czy ten tok myślenia jest poprawny? Prowadzący,
    powiedział mi dziś na zajęciach, żeby nie liczyć siły odśrodkowej, ale moment oporu
    na zawiasach. Tylko jak? Dodam, że nie znam się na mechanice i nie liczyłem nigdy
    wcześniej momentów oporowych na zawiasach.
    >
    > Za wszelkie uwagi będę wdzięczny.
    >
    >
    >
    > PS Widok schematyczny bramy z góry:
    http://obrazki.elektroda.pl/5078564000_1351090456.jp
    g

    Idź na łatwiznę i do napędu weź siłowniki pneumatyczne. Tanie, trwałe, duża siła przy
    małych gabarytach.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: