-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
atman.pl!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!news.nask.pl!news.n
ask.org.pl!newsfeed.pionier.net.pl!pwr.wroc.pl!news.wcss.wroc.pl!news.e-wro.pl!
not-for-mail
From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.sci.inzynieria
Subject: Re: Dobór parametrów silnika napędowego bramy
Date: Wed, 24 Oct 2012 20:53:38 +0200
Organization: Miejskie Sieci Informatyczne e-wro
Lines: 62
Message-ID: <u...@4...net>
References: <a...@g...com>
NNTP-Posting-Host: h82-143-187-50-static.e-wro.net.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="utf-8"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: atena.e-wro.net 1351104781 11649 82.143.187.50 (24 Oct 2012 18:53:01 GMT)
X-Complaints-To: a...@e...pl
NNTP-Posting-Date: Wed, 24 Oct 2012 18:53:01 +0000 (UTC)
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.inzynieria:31599
[ ukryj nagłówki ]Dnia Wed, 24 Oct 2012 11:28:02 -0700 (PDT), p...@g...com
> Witam, ma zaprojektować napęd bramy dwuskrzydłowej, konkretniej
>chodzi o dobór parametrów silnika napędu. I zastanawiam się od czego
>zacząć obliczenia, myślałem, że moim poszukiwanym parametrem silnika
>jest siła ciągu.
Skoro silnik, to chyba moment obrotowy, chyba ze gotowy silownik dobierasz.
>Jednak czy tak faktycznie jest? A jeżeli tak to jak
>obliczyć tę siłę?
> Ja zacząłem to liczyć według następującego schematu:
> Co znam?
> - długość ramienia przyłożonej siły (długość siłownika): r = 0,7m
> - masę jednego skrzydła bramy: m = 80kg
> - czas otwierania bramy: t = 20s
> - kąt otwarcia bramy: ? = 20°
Eeee ... nie za maly ? Chyba ze to w sensie ze kat miedzy zamknieta a
otwarta to 70 stopni.
> - prędkość posuwu siłownika: v = 0,015m/s
> I tak wyglądają moje obliczenia:
> 1. Liczę prędkość kątową otwierania bramy
> 2. Obliczam siłę odśrodkową działającą na bramę
> 3. Liczę moment obrotowy wytwarzany przez bramę
> 4. Obliczam moc
> 5. Obliczam siłę ciągu napędu.
> Z obliczeń tych wychodzi mi siłą ciągu równa 1,2N - co jest bardzo małą wartości,
nie realną.
>
> Ja w swoich obliczeniach skupiam się na obliczeniu siły odśrodkowej działającej na
bramę podczas jej otwierania. Ale czy ten tok myślenia jest poprawny? Prowadzący,
powiedział mi dziś na zajęciach, żeby nie liczyć siły odśrodkowej, ale moment oporu
na zawiasach. Tylko jak? Dodam, że nie znam się na mechanice i nie liczyłem nigdy
wcześniej momentów oporowych na zawiasach.
A po co ci sila odsrodkowa ?
> PS Widok schematyczny bramy z góry:
http://obrazki.elektroda.pl/5078564000_1351090456.jp
g
Tak naprawde to masz pare innych rzeczy:
a) bezwladnosc bramy musi silownik poruszac, ale przy tym czasie to bedzie
nieistotna skladowa.
b) tarcie w zawiasach i przegubach napedu trzeba pokonac, skoro go nie
uwzgleniles, to sie nie dziw ze wyszla mala sila, mala tez otworzy, tylko
ze wolniej, ale predkosci tez nie liczyles.
c) domkniecie bramy moze wymagac dodatkowej sily.
d) w tej konfiguracji rozne ramiona dzialan i katy wystepuja, i trzeba
przeliczyc jak moment tarcia w zawiasach zamienia sie na sile sterownika.
W dodatku - dzialajace sily powiekszaja tarcie w zawiasach i przegubach.
Czyli ... jak bym zaczal od znalezienia paru podobnych bram w roznym stanie
zardzewienia i z waga wedkarska/hakowa sprawdzil potrzebne sily.
Aha - co to za jajko na rysunku ? Silnik czy lacznik ?
Bo jesli silownik przyczepiony do bramy, to jeszcze trzeba bedzie
prowadzenie kabli jakos przemyslec.
I bardzo mi sie nie podoba to malutkie koleczko laczace obie czesci - to
jest przegub ? brama sie nie zamknie, bo sie w tym miejscu zegnie.
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 24.10.12 23:27 Robert Tomasik
- 25.10.12 03:49 k...@v...pl
- 25.10.12 07:08 cef
- 25.10.12 07:12 PeJot
- 25.10.12 21:19 J.F.
- 25.10.12 23:01 Jeffrey
- 25.10.12 23:56 k...@v...pl
- 30.10.12 23:06 Lisciasty
- 04.11.12 22:46 Jackare
- 05.11.12 10:07 Konrad Anikiel
- 06.11.12 21:22 zbigi
- 06.11.12 22:10 Konrad Anikiel
Najnowsze wątki z tej grupy
- "cywilny przemysł stoczniowy w USA praktycznie nie istnieje"
- Błąd w Sofcie Powodem Wymiany 3 Duńskich Fregat Typu Iver Huitfeldt
- Re: PLL LOT na pokładzie zemdlało kilku pasażerów, a linie lotnicze nie zapewniły nawet podstawowego wsparcia - choćby szklanki wody.
- Re: Podkreślają też wielką szkodliwość zdrowotną wiatraków, które usytuowane bardzo blisko siedlisk ludzkich mają negatywny wpływ na zdrowie ludzkie".
- Fotele firmy RECARO Aircraft Seating ze Świebodzina dla nowych samolotów LOT
- Elektrownia Siersza w kolejce do zaorania
- Odkryte w Polsce złoża ropy i gazu powodują nerwowość u Niemców
- Drastycznie rośnie import stali - w hucie w Dąbrowie Górniczej zostanie wygaszony wielki piec
- Skrobanie
- Re: Boeing Bad Dream (Koszmar) Liner rozbity w Delhi ...
- Genialna toaleta Urobot, automatycznie badająca mocz i kał z Taiwanu
- Re: Co roku przez turbiny wiatrowe ginie nawet półmiliona ptaków
- Re: Co roku przez turbiny wiatrowe ginie nawet półmiliona ptaków
- Re: Ząbki się spaliły jak wiejskie, drewniane stodoły sprzed 50 lat
- Kup szybko nową ładowarkę do smartfona
Najnowsze wątki
- 2025-07-30 Białystok => Software Engineer .Net <=
- 2025-07-30 Gdańsk => Programista Delphi <=
- 2025-07-30 Kolejni bezrobotni inżynierowie na zasiłkach...
- 2025-07-30 Rzeszów => International Freight Forwarder <=
- 2025-07-30 Warszawa => Konsultant Wiodący SAP PP <=
- 2025-07-30 MILLER ZAORAŁ PRO-UKRAIŃSKIEGO REDAKTORA
- 2025-07-29 "cywilny przemysł stoczniowy w USA praktycznie nie istnieje"
- 2025-07-29 Błąd w Sofcie Powodem Wymiany 3 Duńskich Fregat Typu Iver Huitfeldt
- 2025-07-29 Re: PLL LOT na pokładzie zemdlało kilku pasażerów, a linie lotnicze nie zapewniły nawet podstawowego wsparcia - choćby szklanki wody.
- 2025-07-29 Re: Podkreślają też wielką szkodliwość zdrowotną wiatraków, które usytuowane bardzo blisko siedlisk ludzkich mają negatywny wpływ na zdrowie ludzkie".
- 2025-07-29 Re: bełkot reklamowy eSIM, których nikt nie chce, bo są niebezpieczne.
- 2025-07-29 Błąd w Sofcie Powodem Wymiany 3 Duńskich Fregat Typu Iver Huitfeldt
- 2025-07-29 Warszawa => IT Data Analyst (Power BI) <=
- 2025-07-29 Środa Wielkopolska => Konsultant wewnętrzny SAP FI/CO <=
- 2025-07-28 Warszawa => Sales Executive / KAM <=