-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
From: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Do wszystkich zapier... do przemyślenia i zastosowania :)
Date: Tue, 14 Aug 2012 15:32:07 +0200
Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
Lines: 133
Message-ID: <o...@l...harvard.local>
References: <op.wiz0dikspq3u2r@tech> <k0d708$780$1@inews.gazeta.pl>
<op.wi0zshd9pq3u2r@tech> <k0d8c7$a4$1@inews.gazeta.pl>
<o...@l...harvard.local> <k0ddb3$8tp$1@inews.gazeta.pl>
<o...@l...harvard.local> <k0di84$ida$1@inews.gazeta.pl>
NNTP-Posting-Host: host247.hbrp.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2; format=flowed; delsp=yes
Content-Transfer-Encoding: Quoted-Printable
X-Trace: inews.gazeta.pl 1344951129 29958 217.153.86.247 (14 Aug 2012 13:32:09 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Tue, 14 Aug 2012 13:32:09 +0000 (UTC)
X-User: gorbinet
User-Agent: Opera Mail/11.62 (Win32)
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2463667
[ ukryj nagłówki ]Dnia 14-08-2012 o 15:01:54 J.F <j...@p...onet.pl> napisał(a):
> Użytkownik "Tomasz Gorbaczuk" napisał w wiadomości
> Dnia 14-08-2012 o 13:38:07 J.F <j...@p...onet.pl> napisał(a):
>> Użytkownik "Tomasz Gorbaczuk" napisał w wiadomości
>>>> W 23h godziny robię trasę Wawa-Barcelona bez "zpier...." - w
>>>> Niemczech max 150km.
>> Ale to juz przyznasz ze trzeba miec predyspozycje do tego - i
>> odpornosc na sen, i wygodny fotel, i szybko jesc ...
>
>> W długich trasach najważniejsze jest: (kolejność nieprzypadkowa)
>> 1. dyscyplina na pokładzie :-) - (najgorzej jest w konwojach - po 2,3
>> auta - średnia spada dramatycznie mimo "zapier...nia")
>
> Nie calkiem rozumiem tej "dyscypliny na pokladzie" ... znaczy sie zona
> ma nie marudzic ze cos by zjadla, czy dzieci nie wolac "siku" i nie
> rozpraszac kierowcy ?
>
>> 2. wypoczęty i zrelaksowany umysł (stres skraca zasięg o połowę)
>
> Ja tam jezdze spokojnie i bez stresu :-)
> Ale wiadomo - zmeczony umysl domaga sie snu i wypoczynku wczesniej.
>
>> 3. wygodny i cichy samochód (automat + tempomat - człowiek nie męczy
>> się fizycznie)
>
> Wygodny, niezbyt glosny, nie wibrujacy - tu sie zgadzam, ale automat ?
> W trasie biegi nie przeszkadzaja, chyba ze w piciu kawy. Na autostradzie
> jeszcze mniej - mozna ciagle na 5 czy 6 ..
>
> Tempomat ... wygodny pedal gazu i stopa tez sie nie meczy.
> A tempomat to trzeba stale przestawiac.
>
>> 4. niska prędkość przelotowa (nie da się jechać 2000km "zapier...ąc"
>> non-stop, lepiej jechać stabilne 130-140km/h)
>
> No nie wiem ... pojedziesz 90 to wcale dalej nie zajedziesz.
> A 140 to juz w praktyce moze byc zap* - inni jada wolniej.
> A w sumie jak jest okazja - czemu nie przypieszyc ? Okazja sie szybko
> skonczy, bo zap* nawet glupie 170/h to sie przez 2000km nie da.
>
> No i czesto wraz z predkoscia wzrasta halas, wiec wracamy do pkt 3.
Ad. 1
Znam rodziny co zanim wyjadą ze swojej wioski trzy razy muszą się
zatrzymać na siusiu i hod-doga.
Tak się nie da zrobić dużo kilometrów w ciągu dnia.
Na szczęście moja rodzina lubi dalekie trasy i dzieciaki bez problemu jadą
15-20h w samochodzie.
Nie mówię o zamordyźmie na pokładzie, wszycy muszę zdawać sobie sprawę z
tego ile jest kilometrów do przejechania i co należy robić aby je sprawnie
przejechać. Trzeba ustalić, co ile robimy przerwy, kiedy obiad itp.
Zazwyczaj robimy postoje co 400-500km - jechałem raz w "konwoju" gdzie
kierowcy zmieniali się co 200km - (w efekcie żaden z nich nie miał szans
wypocząć) - dodatkowo każda zmiana powodowała przestoje 15 -30min.
Ad. 2
Są kierowcy, których stresuje jazda w "nowe miejsce", stresują się w
dużych miastach, nie potrafią jechać autostradą.
Taki kierowca nie ma szans przejechać 1500-2000km "na raz" - ugotuje się
we własnym sosie.
Ad. 3
Dopóki nie jeździłem w długie trasy automatem - myślałem tak jak Ty. Po
20h jazdy nawet w "najpłynniej" przejechanej trasie jesteś zmęczony
fizycznie od sprzęgła i lewarka. Tempomat daje ten konfort, że na 15-20
min możesz zdjąć nogę z gazu, która w tym czasie odpoczywa.
Ad. 4
Nie chodzi o jazdę 90km/h - wystarczy, że dasz radę utrzymać średnią
wynikającą z ograniczeń - na dystansie 1500 - 2500km jest to bardzo trudne.
Nawet krótka jazda z dużymi prędkościami jest bardziej męcząca - hałas,
wibracje, większe skupienie, stres itp.
Nie da się jechać "spokojnie i bez stresu" z prędkościami 170-200km/h
(mówię o normalnym ruchu drogowym).
TG
Następne wpisy z tego wątku
- 14.08.12 15:46 kakmar
- 14.08.12 16:52 ToMasz
- 14.08.12 16:49 J.F
- 14.08.12 17:12 tor
- 14.08.12 17:18 Cavallino
- 14.08.12 17:19 Cavallino
- 14.08.12 17:20 Cavallino
- 14.08.12 17:24 Przembo
- 14.08.12 17:24 Cavallino
- 14.08.12 17:26 Cavallino
- 14.08.12 17:27 J.F
- 14.08.12 17:39 RoMan Mandziejewicz
- 14.08.12 17:56 J.F
- 14.08.12 18:00 daxus
- 14.08.12 18:01 daxus
Najnowsze wątki z tej grupy
- wina Tóska
- Rewolucja/Rewelacja!
- grupa ożyła ;)
- Być jak Clint
- Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- OC - podwyżka
- wyszedł z domu bez buta
- Bieda hud.
- Strach się bać
- Koniec smrodów
- Krematorium
- Szybcy i wściekli
- elektrycznie
- Jebane kurwa, kurwy.
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
Najnowsze wątki
- 2024-11-25 Karty przedpłacone (podarunkowe) Google Play - pytanie do korzystających
- 2024-11-26 wina Tóska
- 2024-11-26 Rewolucja/Rewelacja!
- 2024-11-25 grupa ożyła ;)
- 2024-11-24 Być jak Clint
- 2024-11-24 Rura kanalizacja konceptu Franke = problem
- 2024-11-25 Wrocław => Lead Java EE Developer <=
- 2024-11-25 Warszawa => Business Development Manager - Network and Network Securit
- 2024-11-25 Kraków => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2024-11-25 Lublin => Senior PHP Developer <=
- 2024-11-25 Karlino => Konsultant wewnętrzny SAP (FI/CO) <=
- 2024-11-25 Warszawa => ECM Specialist / Consultant <=
- 2024-11-25 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-11-25 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2024-11-25 Lublin => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=