-
Data: 2012-08-14 15:32:07
Temat: Re: Do wszystkich zapier... do przemyślenia i zastosowania :)
Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Dnia 14-08-2012 o 15:01:54 J.F <j...@p...onet.pl> napisał(a):
> Użytkownik "Tomasz Gorbaczuk" napisał w wiadomości
> Dnia 14-08-2012 o 13:38:07 J.F <j...@p...onet.pl> napisał(a):
>> Użytkownik "Tomasz Gorbaczuk" napisał w wiadomości
>>>> W 23h godziny robię trasę Wawa-Barcelona bez "zpier...." - w
>>>> Niemczech max 150km.
>> Ale to juz przyznasz ze trzeba miec predyspozycje do tego - i
>> odpornosc na sen, i wygodny fotel, i szybko jesc ...
>
>> W długich trasach najważniejsze jest: (kolejność nieprzypadkowa)
>> 1. dyscyplina na pokładzie :-) - (najgorzej jest w konwojach - po 2,3
>> auta - średnia spada dramatycznie mimo "zapier...nia")
>
> Nie calkiem rozumiem tej "dyscypliny na pokladzie" ... znaczy sie zona
> ma nie marudzic ze cos by zjadla, czy dzieci nie wolac "siku" i nie
> rozpraszac kierowcy ?
>
>> 2. wypoczęty i zrelaksowany umysł (stres skraca zasięg o połowę)
>
> Ja tam jezdze spokojnie i bez stresu :-)
> Ale wiadomo - zmeczony umysl domaga sie snu i wypoczynku wczesniej.
>
>> 3. wygodny i cichy samochód (automat + tempomat - człowiek nie męczy
>> się fizycznie)
>
> Wygodny, niezbyt glosny, nie wibrujacy - tu sie zgadzam, ale automat ?
> W trasie biegi nie przeszkadzaja, chyba ze w piciu kawy. Na autostradzie
> jeszcze mniej - mozna ciagle na 5 czy 6 ..
>
> Tempomat ... wygodny pedal gazu i stopa tez sie nie meczy.
> A tempomat to trzeba stale przestawiac.
>
>> 4. niska prędkość przelotowa (nie da się jechać 2000km "zapier...ąc"
>> non-stop, lepiej jechać stabilne 130-140km/h)
>
> No nie wiem ... pojedziesz 90 to wcale dalej nie zajedziesz.
> A 140 to juz w praktyce moze byc zap* - inni jada wolniej.
> A w sumie jak jest okazja - czemu nie przypieszyc ? Okazja sie szybko
> skonczy, bo zap* nawet glupie 170/h to sie przez 2000km nie da.
>
> No i czesto wraz z predkoscia wzrasta halas, wiec wracamy do pkt 3.
Ad. 1
Znam rodziny co zanim wyjadą ze swojej wioski trzy razy muszą się
zatrzymać na siusiu i hod-doga.
Tak się nie da zrobić dużo kilometrów w ciągu dnia.
Na szczęście moja rodzina lubi dalekie trasy i dzieciaki bez problemu jadą
15-20h w samochodzie.
Nie mówię o zamordyźmie na pokładzie, wszycy muszę zdawać sobie sprawę z
tego ile jest kilometrów do przejechania i co należy robić aby je sprawnie
przejechać. Trzeba ustalić, co ile robimy przerwy, kiedy obiad itp.
Zazwyczaj robimy postoje co 400-500km - jechałem raz w "konwoju" gdzie
kierowcy zmieniali się co 200km - (w efekcie żaden z nich nie miał szans
wypocząć) - dodatkowo każda zmiana powodowała przestoje 15 -30min.
Ad. 2
Są kierowcy, których stresuje jazda w "nowe miejsce", stresują się w
dużych miastach, nie potrafią jechać autostradą.
Taki kierowca nie ma szans przejechać 1500-2000km "na raz" - ugotuje się
we własnym sosie.
Ad. 3
Dopóki nie jeździłem w długie trasy automatem - myślałem tak jak Ty. Po
20h jazdy nawet w "najpłynniej" przejechanej trasie jesteś zmęczony
fizycznie od sprzęgła i lewarka. Tempomat daje ten konfort, że na 15-20
min możesz zdjąć nogę z gazu, która w tym czasie odpoczywa.
Ad. 4
Nie chodzi o jazdę 90km/h - wystarczy, że dasz radę utrzymać średnią
wynikającą z ograniczeń - na dystansie 1500 - 2500km jest to bardzo trudne.
Nawet krótka jazda z dużymi prędkościami jest bardziej męcząca - hałas,
wibracje, większe skupienie, stres itp.
Nie da się jechać "spokojnie i bez stresu" z prędkościami 170-200km/h
(mówię o normalnym ruchu drogowym).
TG
Następne wpisy z tego wątku
- 14.08.12 15:46 kakmar
- 14.08.12 16:52 ToMasz
- 14.08.12 16:49 J.F
- 14.08.12 17:12 tor
- 14.08.12 17:18 Cavallino
- 14.08.12 17:19 Cavallino
- 14.08.12 17:20 Cavallino
- 14.08.12 17:24 Przembo
- 14.08.12 17:24 Cavallino
- 14.08.12 17:26 Cavallino
- 14.08.12 17:27 J.F
- 14.08.12 17:39 RoMan Mandziejewicz
- 14.08.12 17:56 J.F
- 14.08.12 18:00 daxus
- 14.08.12 18:01 daxus
Najnowsze wątki z tej grupy
- Re: Wypadek kolejowy na stacji Wiesiółka- analiza tragicznego zdarzenia z czerwca 2001 roku.
- Re: Tysiące wypadków na niebezpiecznych przejazdach kolejowych a Polskie Linie Kolejowe nic nie robią odlat, bo kierowca pociągu nie ginie
- Re: Tysiące wypadków na niebezpiecznych przejazdach kolejowych a Polskie Linie Kolejowe nic nie robią odlat, bo kierowca pociągu nie ginie
- Spalinowa trauma
- Dwa dylematy
- Re: Dwa dylematy
- [UOKiK] Jeronimo Martins, właścicielowi sieci Biedronka, [przedstawił zarzut] udział[u] w zmowie z 32 firmami transportowymi.
- Re: Dwa dylematy
- Re: Dwa dylematy
- Re: Rz?Âd ZAKAZUJE magazyn?Â?w energii ?!! Nowe prawo od 14 lipca to SZOK! ??Â
- dlaczego gadacie z tym debilem
- Kolega Mastera z Konfy, a jakże :D
- Re: 3 km zasięgu w 5 minut? Chińczycy zapowiedzieli ewolucję
- Reklama: "Oferujemy samochód bez konieczności ładowania"
- Elektromobilność lewel haj.
Najnowsze wątki
- 2025-07-30 Białystok => Software Engineer .Net <=
- 2025-07-30 Gdańsk => Programista Delphi <=
- 2025-07-30 Kolejni bezrobotni inżynierowie na zasiłkach...
- 2025-07-30 Rzeszów => International Freight Forwarder <=
- 2025-07-30 Warszawa => Konsultant Wiodący SAP PP <=
- 2025-07-30 MILLER ZAORAŁ PRO-UKRAIŃSKIEGO REDAKTORA
- 2025-07-29 "cywilny przemysł stoczniowy w USA praktycznie nie istnieje"
- 2025-07-29 Błąd w Sofcie Powodem Wymiany 3 Duńskich Fregat Typu Iver Huitfeldt
- 2025-07-29 Re: PLL LOT na pokładzie zemdlało kilku pasażerów, a linie lotnicze nie zapewniły nawet podstawowego wsparcia - choćby szklanki wody.
- 2025-07-29 Re: Podkreślają też wielką szkodliwość zdrowotną wiatraków, które usytuowane bardzo blisko siedlisk ludzkich mają negatywny wpływ na zdrowie ludzkie".
- 2025-07-29 Re: bełkot reklamowy eSIM, których nikt nie chce, bo są niebezpieczne.
- 2025-07-29 Błąd w Sofcie Powodem Wymiany 3 Duńskich Fregat Typu Iver Huitfeldt
- 2025-07-29 Warszawa => IT Data Analyst (Power BI) <=
- 2025-07-29 Środa Wielkopolska => Konsultant wewnętrzny SAP FI/CO <=
- 2025-07-28 Warszawa => Sales Executive / KAM <=