  • 11. Data: 2014-01-12 15:06:54
    Temat: Re: Do przesiadki na jaki telefon sie przymierzacie?
    Od: "JoteR" <u...@i...eu>

    "ToMasz" napisał:

    > No to ja się pytam po kija Wam telefony lepsze niż nokia 3310?

    Dlatego ja pozostaję przy telefonie. Przy telefonie, nie smartfonie. I
    ponieważ nie wyobrażam sobie używania w charakterze tego podręcznego
    urządzenia (mającego swobodnie się mieścić w kieszonce koszuli czy spodni)
    cztero- czy pięciocalowej cegły, to postanowiłem rozdzielić część funkcji i
    kupić dodatkowo 7-calowy tablet, oczywiście z 3G. Telefon - cytuję z ulotki:
    "o wielkości karty kredytowej" nadal będzie się plątał po kieszonkach, będąc
    pod ręką i nie domagając się codziennego karmienia prądem, natomiast funkcje
    tzw. multimedialne przejmie tablet, spoczywający w torbie z netbookiem lub w
    kieszeni marynarki/kurtki/płaszcza. Lub bojówek, prawda "Babcia"? ;->
    Reasumując: do dzwonienia mały, poręczny telefon, do pracy w tzw. terenie
    10-calowy netbook (z Windowsem, ToMaszu, z Windowsem), a jako urządzenie
    pośrednie - tablet. Smartfonom mówię stanowcze - raczej nie ;->

    JoteR

  • 12. Data: 2014-01-12 15:10:00
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2014-01-12 12:04, atm pisze:
    > Jednak sam nadal posiadam N8, tam gdzie potrzeba malego aparatu z
    > nawigacja i telefonem sprawdza sie bardzo dobrze.

    Ja z tych co nie potrafią się zmusić do serfowania po sieci na tak
    małych ekranach. To tylko męczarnia. Mp3 + radio FM ;-) Może jakiś
    filmik raz na miesiąc + nawigacja + aparat foto.
    Za 400 zł to bardzo rozsądnie wydane pieniądze.

  • 13. Data: 2014-01-12 17:55:42
    Od: "Tomek" <n...@o...pl>

    Użytkownik "ToMasz" napisał:

    > dawnie był to symbian, bada, wm czy teraz windows phone, argumentuje tak:
    > gry? nie gram.

    Gdy 4 lata temu Angry Birds królowało w telefonach, na N8 działało
    nadzwyczaj płynnie, gdy tymczasem na androidzie lubiła się zwieszać i
    lagować. Gry? Oczywiście. Od zawsze, począwszy od 7650, przez n95 i na n8
    kończąc. Nie widzę problemu. Masz jakieś doświadczenie z n8, że się tak
    wypowiadasz?

    > wybór nawigacji? Przecież gooogle wystarczą, a pozatym mam w aucie.

    Google na symbianie? Skąd czerpiesz te brednie? Z fusów? Gdy na symbianie
    nokia maps była za free z dożywotnią licencją, androidowcy musieli się
    posiłkować płatnymi mapami. Skończ może się już ośmieszać.

    > ekran, mały ale wystarcza.

    Za chwilę napiszesz, że w s2 ekran chowa się przy TAB-ie 3.

    > ograniczenia systemowe? nie przeszkadzają mi.

    Wskaż ograniczenia systemowe w S^3. Czekam. Konkrety.

    > brak pewnych funkcji? nie korzystam.

    Np jakich? J/w czekam na konkrety zamiast suchego pierdzenia o rzeczach, o
    których nie masz bladego pojęcia.

  • 14. Data: 2014-01-12 18:23:28
    Od: atm <...@v...pl>

    On 2014-01-12 12:37, Tomek wrote:

    > Starym? Zdajesz sobie sprawę, że n8 jest o rok starsza od s2 czy nie?

    To prawda, niecaly rok.

    > Myślałem, że "sporo gorzej" dotyczy działania 'telefonu', a nie
    > surfowania po necie.
    > Fakt, lcd ma mniejszy, ale do wszystkiego można się przyzwyczaić.
    > Bez problemu robię przelewy bankowe, a to zawsze była zmora małych
    > wyświetlaczy i działania skryptów. Jednak N8 daje radę.

    No wlasnie, dobrze to ujales: "daje rade". Gdy biore N8 na wakacje
    przyzwyczajam sie do wielu niedogodnosci i stwierdzam ,ze jest ok.
    Jednak po powrocie gdy przeloze sim do SGS2 to jak przesiadka ze starego
    Golfa do dobrze wyposazonego Passata.
    Ekran tutaj rowniez robi swoje, pisanie jest o wiele latwiejsze
    szczegolnie w polaczeniu z dobra klawiatura.

    > Zasyfiony telefon działa równie wolno jak otępiały PC. Instalując milion
    > aplikacji z "żywego marketu" uśmiercasz telefon śmieciami.

    Heh, nigdy nie bylem zwolennikiem instalowania "miliona" aplikacji.
    Tyle, ze swietna sprawa jest mozliwosc wyboru. W markecie symbiana wybor
    zawsze byl mocno ograniczony. Osobiscie poleglem na alternatywnych
    kalendarzach. Standardowy ma okrutnie ograniczona personalizacje
    przypomnien (WP pokazal, ze mozna jeszcze bardziej ograniczyc odbierajac
    nawet swobode wyboru dzwonka). Jest fajny zastepczy program, tyle ze
    przypomnienia przeniesione z Androida traca
    alarmy... A innych opcji niestety brak. Na Androidzie sposrod bardzo
    wielu dobrych aplikacji moge wybrac to jedna, ktora mi odpowiada
    najbardziej.

    > Pisząc pamięć masz na myśli RAM? Nie zauważyłem. Inaczej, nie trzymałbym
    > N8 4 rok :) Poważnie, a jestem nadzwyczaj wybredny.

    Swego czasu Nokia dala prezent w postaci kilku duzych gier. Po zwinieciu
    jednej i odpaleniu np przegladarki nie raz widzialem komunikat o braku
    pamieci. Oczywiscie, mozna zamykac wszystki aplikacje
    ale takie sytuacje pokazuja, ze 256MB to stanowczo zbyt malo.

    > Co do marketu. Kręcą Cię dalej pierdzące poduszki? Nie myślisz chyba, że
    > znajdziesz program do robienia jajecznicy przez BT.

    Jak wyzej. Za stary jestem na takie rzeczy.

    > Ze swype korzystałem jakoś na początku, ale landscape mnie wkurzało,
    > wolę tradycyjną klawę alfa-numeryczną i t9. Nie ma nic lepszego. I
    > szybszego.

    Ja ostatnio juz na dobre przesiadlem sie na swype, po ostatnich szlifach
    jest to naprawde solidna aplikacja zarowno podczas "miziania" jak i
    zwyklego pisania z podpowiedziami.

    > I telefonem? Tym sporo gorszym? :D

    Spoko, daje rade :]

  • 15. Data: 2014-01-12 18:30:01
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2014-01-12 18:23, atm pisze:
    > Ja ostatnio juz na dobre przesiadlem sie na swype, po ostatnich szlifach
    > jest to naprawde solidna aplikacja zarowno podczas "miziania" jak i
    > zwyklego pisania z podpowiedziami.

    Kwestia targetu. Przy obecnych cenach połączeń pisać mi się nie chce.
    Jak mam ważną sprawę to dzwonię. Jak chcę pobajdurzyć po pracy to mam
    inne wygodniejsze narzędzia. Stary jestem i leniwy :-)

  • 16. Data: 2014-01-12 18:35:03
    Od: atm <...@v...pl>

    On 2014-01-12 15:10, z wrote:

> [...]
    > filmik raz na miesiąc + nawigacja + aparat foto.
    > Za 400 zł to bardzo rozsądnie wydane pieniądze.

    Surfowanie w przypadku smartfonow to wg mnie zbyt duze slowo, ale
    przegladanie juz jak najbardziej jest na miejscu. Wiele stron jest
    bardzo fajnie dopasowanych do urzadzen mobilnych, laduja sie szybko (to
    kolejna rzecz, ktora na N8 wypada sporo gorzej niz na SGS2; w przypadku
    bardziej zlozonych stron N8 po prostu nie wyrabia wydajnosciowo),
    nawigacja jest bezproblemowa; idealnie nadaje sie do kolejki czy przy
    innej podobnej okazji.

  • 17. Data: 2014-01-12 18:43:36
    Od: atm <...@v...pl>

    On 2014-01-12 11:09, krzysztofsf wrote:

    > Mam wrazenie, ze czesc osob odebrala post jako kryptoreklame.
    >
    > Dla przypomnienia moj post sprzed ponad roku, gdy szukalem telefonu dla siebie i
    skonczylo sie to wyborem LG L7

    > https://groups.google.com/forum/?hl=pl#!topicsearchi
    n/pl.misc.telefonia.gsm/authorname$3Akrzysztofsf|sor
    t:date|spell:true/pl.misc.telefonia.gsm/p-d1zDE6akA

    Co do LG G2, sprawdzales ile potrzebujesz pamieci na dane? Bo chyba
    nadal jedyny dostepny na rynku model to 16GB z brakiem slotu?
    Poszukaj tez info ile z tych 16GB jest dostepnych dla uzytkownika,
    bo moze sie okazac, iz tylko np 12GB....
    Jak dla mnie to dachowka. Za jakis czas wezme pod uwage Sony Z1 Compact.
    Wlasciwie wszystko jest ok (poki co) no moze poza brakiem dostepu do
    baterii, ale nie mozna miec wszystkiego:
    http://antyweb.pl/sony-xperia-z1-compact-pierwsze-wr
    azenia-oraz-opaska-logujaca-nasza-aktywnosc-smartban
    d/

  • 18. Data: 2014-01-12 18:45:06
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2014-01-12 18:35, atm pisze:
> [...]
    > bardziej zlozonych stron N8 po prostu nie wyrabia wydajnosciowo),
    > nawigacja jest bezproblemowa; idealnie nadaje sie do kolejki czy przy

    Napisz w jakich okolicznościach Ci się to przydaje. Kim jesteś z zawodu? :-)

  • 19. Data: 2014-01-12 19:11:35
    Od: atm <...@v...pl>

    On 2014-01-12 18:45, z wrote:

    > Napisz w jakich okolicznościach Ci się to przydaje. Kim jesteś z zawodu?
    > :-)

    Przed snem spokojnie przejrze sobie niusy, na poczcie i jak wspomnialem
    w wielu innych miejscach gdzie musze spedzic jakis czas a nie ma w
    poblizu niczego innego do dzialania.
    Poza tym lubie czytac ksiazki na urzadzeniach przenosnych. Kiedys byl to
    palmtop teraz smartfon. Swietnie sie w tym sprawdza. Zaraz pewnie ktos
    sie odezwie, ze tak sie nie da, niszczy wzroki itd. Spokojnie, da sie,
    co wiecej ma sporo zalet nad ksiazkami analogowymi :]
    Co do stron, sprawdz chocby pierwsza z brzegu: dpreview.com
    Otwiera sie w bardzo czytelnym trybie mobilnym.

  • 20. Data: 2014-01-12 19:54:12
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>

    Potwierdzasz moje słowa:
    > Gdy 4 lata temu Angry Birds królowało w telefonach, na N8 działało
    > nadzwyczaj płynnie, gdy tymczasem na androidzie lubiła się zwieszać i
    > lagować.
    100% schematu o którym mówiłem. porównujesz top model, z.... ere g1? To
    może sprawdź jak angry birds będą działały na sony erikson p800?
    Spróbujmy inaczej. porównaj jak chodzi dead trigger na s2 i n8? Nie
    chodzi? sory

    > Google na symbianie? Skąd czerpiesz te brednie? Z fusów? Gdy na
    > symbianie nokia maps była za free z dożywotnią licencją, androidowcy
    > musieli się posiłkować płatnymi mapami. Skończ może się już ośmieszać.
    101% schematu.
    skoro nokia maps akurat wtedy działała za darmo, to znaczy ze nie
    potrzeba nikomu lepszych, dokładniejszych bardziej aktualnych ani
    bardziej specjalizowanych map. automapy również?

    > Za chwilę napiszesz, że w s2 ekran chowa się przy TAB-ie 3.
    skąd możesz wiedzieć co napiszę? nie wiesz, bo nikt nie wie. Więc po co
    coś takiego napisałeś? Czy 4 linijki wyżej niosą jakiś sens? Nie, ale
    "pojechać" po rozmówcy nie zaszkodzi, jeśli poziom intelektualny widowni
    jest niski, to oni się nie pokapują gdzie się kończą argumenty a gdzie
    zaczynają osobiste wycieczki. Często masz audytorium o inteligencji
    wiewiórki?
    (.....)
    > Np jakich? J/w czekam na konkrety zamiast suchego pierdzenia o rzeczach,
    > o których nie masz bladego pojęcia.
    1. nie podejmuję wyzwania, i nie rzucałem rękawicy. "Idziesz" schematem
    o którym pisałem. Jak po sznurku.
    2. pisałem ogólnie o telefonach, nie o n8. To akurat topowy model,
    dobrego ale wymierającego systemu. Umarł na życzenie noki, nie poległ na
    placu boju w walce o cokolwiek. Więc proszę Cię nie wyskakuj w wątku
    "jaki następny telefon", z czymś co jest historią, nawet jeśli piękną

    ToMasz