  • 11. Data: 2015-10-15 22:30:19
    Temat: Re: Do kogo reklamować?
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > A co masz napisane w warunkach gwarancji? Kto jest gwarantem? Pamiętaj,
    > że nie tylko paragon może być dowodem zakupu. Także np. przelew lub
    > korespondencja mailowa.
    tyle że w sądzie. w skarbówce (w sklepie) to na 100% nie.

    ToMasz

  • 12. Data: 2015-10-15 22:32:43
    Od: masti <g...@t...hell>

    ToMasz wrote:

    > tyle że w sądzie. w skarbówce (w sklepie) to na 100% nie.

    oczywiście, że tak.
    Ostatno nawet widziałem na paragonie z Auchan napis, że nie jest
    konieczny do reklamacji

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 13. Data: 2015-10-15 22:48:54
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 15.10.2015 o 22:32, masti pisze:

    > oczywiście, że tak.
    > Ostatno nawet widziałem na paragonie z Auchan napis, że nie jest
    > konieczny do reklamacji

    łykacie bełkot Rzecznika i mylicie pojęcia.
    Wyobraź sobie że masz sklep. Ty nie jesteś gwarantem, gwarantem jest
    producent. sprzedajesz pralkę. Z dokumentem gwarancyjnym. Pralka się
    zepsuła i klient może ją wysłać do producenta, poprosić serwis o wizytę
    w domu, albo przyjść do Ciebie jeśli Ty masz umowę z dostawcą na
    przyjęcie i odesłanie ( tańsza przesyłka) Na cholerę paragon?
    sytuacja druga.
    sprzedałeś coś drobnego, coś co niema bitych numerów, imeia czy innej
    identyfikacji, więc niema papierka zwanego gwarancją. Zepsuło się
    szybko. Klient przychodzi do Ciebie i ma widzimisię żeby dostac kase
    spowrotem. Możesz mu ją oddać, ale nie musisz. pomyśl teraz. masz firmę,
    chcesz mu ja oddać. wyjmiesz stówkę z własnego portfela? Nigdy w życiu.
    Pieniądze wypłacasz z kasy fiskalnej i musisz mieć paragon bo inaczej
    masz manko. JAk Wy sobie wyobrażacie księgowość? Kartka a4 z tekstem:
    przyjąłem zwrot, oddałem kasę bo Bronek kupił a Heniek to widział i
    napisali email, więc z tego tytułu należy mi się zwrot VATu. Jaja sobie
    robicie? Jeżeli sąd coś takiego uzna, to wtedy wyrok może mieć to jakąś
    wartość księgową.
    Tyle że to są teoretyczne dywagacje. W praktyce jest tak, że kasy
    fiskalne mają drugą rolkę, na której jest każdy paragon. jak gościu ma
    przelew, to wiadmo kiedy był wystawiony paragon, można go odszukać na
    rolce, zrobić "ksero" i niema sprawy. byle sprzedawca był uczciwy, a
    klient nie pyskował.

    ToMasz

  • 14. Data: 2015-10-15 22:55:28
    Od: masti <g...@t...hell>

    ToMasz wrote:

    > łykacie bełkot Rzecznika i mylicie pojęcia.

    rzecznik pisał paragon?

  • 15. Data: 2015-10-15 23:41:21
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-10-15 o 21:27, Adam pisze:

    > Dziękuję za sprostowanie.
    > Byłem u jakiegoś klienta i słyszałem rozmowę dyrektora handlowego z
    > prawnikiem. Prawnik mocno akcentował, iż jest to duża różnica.

    Jak lubisz klienta, to poleć mu zmianę prawnika, bo skupia się na
    nieistotnych rzeczach, a być może rzeczywiście się nie zna.

    > Ale na nieco innych zasadach.

    Bez znaczenia. Przed grudniem 2014 też była niezgodność na - co do
    zasady - analogicznych warunkach.

    --
    Liwiusz

  • 16. Data: 2015-10-16 00:10:13
    Od: PlaMa <m...@w...pel>

    W dniu 2015-10-15 o 23:41, Liwiusz pisze:

    > Przed grudniem 2014 też była niezgodność

    Teraz oficjalnie to już chyba nie jest Niezgodność? Chodzi mi o nazewnictwo.

  • 17. Data: 2015-10-16 10:47:39
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-10-16 o 00:10, PlaMa pisze:

    > Teraz oficjalnie to już chyba nie jest Niezgodność? Chodzi mi o
    > nazewnictwo.

    No tak, teraz to rękojmia. Faktycznie w nazewnictwie jest niezły burdel.
    Na przykład do 2014 rękojmia przynależna była właśnie zakupom
    *nie*konsumenckim.

    --
    Liwiusz

  • 18. Data: 2015-10-16 11:42:47
    Od: PlaMa <m...@w...pel>

    W dniu 2015-10-16 o 10:47, Liwiusz pisze:

    > No tak, teraz to rękojmia. Faktycznie w nazewnictwie jest niezły burdel.
    > Na przykład do 2014 rękojmia przynależna była właśnie zakupom
    > *nie*konsumenckim.

    Chyba właśnie jeśli chodzi o nazewnictwo to trochę się ujednoliciło.
    Popraw mnie proszę jeśli się mylę ale mamy:
    1. Gwarancje - dowolne i nieobowiązkowe świadczenie sprzedawcy wobec
    kupującego
    2. Rękojmie - obowiązkowe świadczenie sprzedawcy wobec kupującego
    obowiązujące przy zakupach firma - firma; firma - kowalski, kowalki -
    kowalski, ale na nieco odmiennych zasadach.

    Dobrze podsumowałem?

    Pytanie pomocnicze - czy przed grudniem niezgodność wykluczała rękojmie?

  • 19. Data: 2015-10-16 12:24:42
    Od: Chris <a...@g...pl>

    W dniu 2015-10-16 o 11:42, PlaMa pisze:

    > 2. Rękojmie - obowiązkowe świadczenie sprzedawcy wobec kupującego
    > obowiązujące przy zakupach firma - firma; firma - kowalski, kowalki -
    > kowalski, ale na nieco odmiennych zasadach.

    Tu można wyłączyć odpowiedzialność Dostawcy z tytułu rękojmi za wady
    towarów (art. 558 §1 Kodeksu Cywilnego)

    www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

  • 20. Data: 2015-10-16 12:31:02
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-10-16 o 12:24, Chris pisze:
> [...]

    Zasady nadal są trochę różne, ale z tego co widzę, mają swoje źródło w
    tej samej ustawie (kodeks cywilny).

    > Tu można wyłączyć odpowiedzialność Dostawcy z tytułu rękojmi za wady
    > towarów (art. 558 §1 Kodeksu Cywilnego)

    Który brzmi:
    Strony mogą odpowiedzialność z tytułu rękojmi rozszerzyć, ograniczyć
    lub wyłączyć. Jeżeli kupującym jest konsument, ograniczenie lub
    wyłączenie odpowiedzialności z tytułu rękojmi jest dopuszczalne tylko w
    przypadkach określonych w przepisach szczególnych.

    --
    Liwiusz