    From: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: Do kogo reklamować?
    Date: Thu, 15 Oct 2015 22:48:54 +0200

    W dniu 15.10.2015 o 22:32, masti pisze:

    > oczywiście, że tak.
    > Ostatno nawet widziałem na paragonie z Auchan napis, że nie jest
    > konieczny do reklamacji

    łykacie bełkot Rzecznika i mylicie pojęcia.
    Wyobraź sobie że masz sklep. Ty nie jesteś gwarantem, gwarantem jest
    producent. sprzedajesz pralkę. Z dokumentem gwarancyjnym. Pralka się
    zepsuła i klient może ją wysłać do producenta, poprosić serwis o wizytę
    w domu, albo przyjść do Ciebie jeśli Ty masz umowę z dostawcą na
    przyjęcie i odesłanie ( tańsza przesyłka) Na cholerę paragon?
    sytuacja druga.
    sprzedałeś coś drobnego, coś co niema bitych numerów, imeia czy innej
    identyfikacji, więc niema papierka zwanego gwarancją. Zepsuło się
    szybko. Klient przychodzi do Ciebie i ma widzimisię żeby dostac kase
    spowrotem. Możesz mu ją oddać, ale nie musisz. pomyśl teraz. masz firmę,
    chcesz mu ja oddać. wyjmiesz stówkę z własnego portfela? Nigdy w życiu.
    Pieniądze wypłacasz z kasy fiskalnej i musisz mieć paragon bo inaczej
    masz manko. JAk Wy sobie wyobrażacie księgowość? Kartka a4 z tekstem:
    przyjąłem zwrot, oddałem kasę bo Bronek kupił a Heniek to widział i
    napisali email, więc z tego tytułu należy mi się zwrot VATu. Jaja sobie
    robicie? Jeżeli sąd coś takiego uzna, to wtedy wyrok może mieć to jakąś
    wartość księgową.
    Tyle że to są teoretyczne dywagacje. W praktyce jest tak, że kasy
    fiskalne mają drugą rolkę, na której jest każdy paragon. jak gościu ma
    przelew, to wiadmo kiedy był wystawiony paragon, można go odszukać na
    rolce, zrobić "ksero" i niema sprawy. byle sprzedawca był uczciwy, a
    klient nie pyskował.

    ToMasz