  • Data: 2015-10-16 13:15:18
    Temat: Re: Do kogo reklamować?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "PlaMa" napisał w wiadomości grup
    a.pl...
    W dniu 2015-10-16 o 10:47, Liwiusz pisze:
    >Chyba właśnie jeśli chodzi o nazewnictwo to trochę się ujednoliciło.
    >Popraw mnie proszę jeśli się mylę ale mamy:
    >1. Gwarancje - dowolne i nieobowiązkowe świadczenie sprzedawcy wobec
    >kupującego

    Gwaranta. A gwarantem moze byc sprzedawca, lub producent, lub
    importer, lub jeszcze kto inny.

    Co nawiasem mowiac rodzi pewne problemy przy skorzystaniu z tej
    sciezki - czy to jak gwarant wymieni towar na sprawny, a sprzedawca
    sie potem wypnie, bo to nie jest to co on sprzedawal, czy jak
    orzeknie, ze juz sie naprawic nie da i trzeba pieniadze zwrocic ... a
    co to sprzedawce obchodzi ... IMO - przez pol roku lepiej reklamowac
    u sprzedawcy.

    Nie wiem, czy obecnie to pol roku sie nie zmienilo.

    >Pytanie pomocnicze - czy przed grudniem niezgodność wykluczała
    >rękojmie?

    Tak. Wczesniej (tzn przez pare lat) dla sprzedazy konsumenckiej
    rekojmia była wyłączona w KC. Obowiazywaly przepisy o sprzedazy
    konsumenckiej, czyli niezgodnosc ...

    J.