-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
0.net!eternal-september.org!feeder.eternal-september.org!reader02.eternal-septe
mber.org!.POSTED!not-for-mail
From: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Do dyskusji nad elektrykami
Date: Sun, 28 Jan 2018 15:54:28 +0100
Organization: Bambucco Corp. LTD
Lines: 58
Message-ID: <1voqpordcq8ly$.18jw6ypif10eq.dlg@40tude.net>
References: <1aot0pk8ecnip.57srgyrduzba$.dlg@40tude.net>
<1h7poiuq9egbm.6ntu2gizwqkj$.dlg@40tude.net>
<p4fnma$88g$2@node2.news.atman.pl>
<11m6e3hilvs1z$.db8y26rrzzaf$.dlg@40tude.net>
<p4fq23$88g$3@node2.news.atman.pl>
<zi1hfie5k982$.d7us6het93i3.dlg@40tude.net> <p4g2q8$hsb$1@dont-email.me>
<h30cjk232t2u$.1h5sf2bxgb0hd.dlg@40tude.net>
<5a6c38b0$0$675$65785112@news.neostrada.pl>
<p4hjtu$rvc$2@node2.news.atman.pl>
<4...@g...com>
<op.zdigy2kiq82tz3@jacek-desktop>
<5a6db30d$0$677$65785112@news.neostrada.pl>
<eufm9shhkzyx$.1gvute0nch68f.dlg@40tude.net>
<p4kd6n$mna$1@node2.news.atman.pl>
<4or2bkxij7kx$.upvfjntzlfot.dlg@40tude.net>
<p4kfia$mna$2@node2.news.atman.pl>
<s...@4...net>
<p4ki78$mna$3@node2.news.atman.pl>
<yoizy88bn1oj$.108c6jwven3yc.dlg@40tude.net>
<p4km07$mna$4@node2.news.atman.pl>
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Injection-Info: reader02.eternal-september.org;
posting-host="dafe83870e3db501e92332ae15f28eb8";
logging-data="26663";
mail-complaints-to="a...@e...org";
posting-account="U2FsdGVkX19DJgDZENOFzHwqeHX4lQCR"
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
X-Face: 4hY-vJY/j3P@Ah)-U9"n^5EAM]~m_]t{I$LOF/]iz~fNN(6D47ug[9>GO}/"c5.)C?Wc[Agpb\}/6
t.<O
Cancel-Lock: sha1:dL2YY8XsL0CltIxin0V7YOZearY=
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2623595
[ ukryj nagłówki ]Dnia Sun, 28 Jan 2018 15:16:39 +0100, Shrek napisał(a):
> Naukowcy z IPCC (choć tak naprawdę to nadużycie, bo w IPCC to akurat
> naukowców ze świecą szukać), twierdzą jednak że nie masz racji
>
> https://pl.wikipedia.org/wiki/Globalne_ocieplenie#Sp
rz%C4%99%C5%BCenie_zwrotne
>
> a konkretnie
>
> "Prowadzone są badania naukowe nad wpływem chmur na sprzężenie zwrotne.
> Chmury emitują promieniowanie podczerwone z powrotem na powierzchnię
> ziemską, mają więc wpływ ocieplający; chmury odbijają dochodzące światło
> słoneczne i emitują podczerwień w kosmos, mają więc również wpływ
> ochładzający. Rozstrzygnięcie czy bilans daje efekt ocieplenia, czy
> ochłodzenia, jest związane m.in. z typem i wysokością podstawy chmur.
> Parametryzacja procesów chmurowych w modelach klimatu jest
> skomplikowana, częściowo ze względu na duże odstępy między punktami na
> siatkach obliczeniowych modeli klimatu. We wszystkich modelach użytych w
> Czwartym Raporcie IPCC[43] chmury dają dodatni efekt sprzężenia
> zwrotnego i stanowią istotny mechanizm ocieplania."
Kiedy ja się uczyłem o ociepleniu, mówiono o ujemnym sprzężeniu. Nawet
obecnie, choć jak widać przyjmuje się że jest dodatnie to jednak
"prowadzone są [dalsze] badania naukowe", parametryzacja [-] jest
skomplikowana" i jeszcze to czy owo może się zmienić. Natomiast jak jest
konkretnie z chmurami nie ma zupełnie wpływu na to:
" Międzyrządowy Zespół ds. Zmian Klimatu (IPCC) uważa, że "Wpływ
człowieka na klimat jest oczywisty. Świadczą o tym rosnące koncentracje
gazów cieplarnianych w atmosferze, dodatnie wymuszanie radiacyjne,
obserwowane ocieplenie i zrozumienie systemu klimatycznego" oraz "Jest
niezwykle prawdopodobne [zgodnie z konwencją przyjętą w raporcie oznacza
to prawdopodobieństwo wynosi 95%-100%], że człowiek wpłynął w sposób
dominujący na obserwowane od połowy XX wieku ocieplenie."[2] [3]. W XX
wieku czynniki naturalne, takie jak aktywność słoneczna i wulkany,
spowodowały łącznie tylko niewielkie ocieplenie w stosunku do okresu
sprzed rewolucji przemysłowej[A 1][A 2][A 3]. Wnioski te poparło ponad
45 stowarzyszeń i akademii naukowych[A 4], wliczając wszystkie narodowe
akademie nauk 8 najbardziej uprzemysłowionych państw[4][5]."
>
> Widać słabo, skoro twierdzisz, że wzrost temperatury o 1 stopień
> powoduje +65 metrów wody w światowych oceanach.
Nie ściemniaj, nie przekręcaj i nie wykazuj złej woli. Powiedziałem że
wzrost temperatury o 1 st spowoduje lawinowy proces dalszego wzrostu
temperatury w wyniku którego poziom wody podniesie się o 65m. A to chyba
brzmi sporo inaczej, nie, Zenuś?
>
>> Specjalnie dla ciebie zmieniłem sygnaturę, korzystaj z netu z głową :)
>
> Dzięki;) Nie trzeba było tyle samokrytyki:P
Złośliwości sobie daruj. To było po prostu ostrzeżenie przed
nadreprezentacją w necie głupich poglądów i zalecenie starannej
selekcji. No, ale skoro wziąłeś je do siebie, to coś może być na rzeczy
:)
--
Jacek
I hate haters.
Następne wpisy z tego wątku
- 28.01.18 15:56 T.
- 28.01.18 16:28 Jacek Maciejewski
- 28.01.18 16:41 Jacek Maciejewski
- 28.01.18 16:40 Tomasz Gorbaczuk
- 28.01.18 16:59 Shrek
- 28.01.18 17:13 Jacek Maciejewski
- 28.01.18 17:21 Jacek Maciejewski
- 28.01.18 17:34 Shrek
- 28.01.18 17:46 Poldek
- 28.01.18 19:13 Jacek Maciejewski
- 28.01.18 19:34 Shrek
- 28.01.18 20:19 Jacek Maciejewski
- 28.01.18 20:46 Tomasz Gorbaczuk
- 28.01.18 21:00 Shrek
- 28.01.18 21:53 Jacek Maciejewski
Najnowsze wątki z tej grupy
- Spalinki trujom
- Prątkowcowcy, morda w kubeł :]
- Baterie litowe takie bezpieczne
- nie leci płyn hamulcowy ze stalowego przewodu
- SAMOCHODY BĘDĄ CORAZ DROŻSZE. PRZEMYSŁ MA PROBLEM. POTRZEBUJEMY ZMIANY I GOSPODARCZE ZERO #40
- piszę list do św Mikołaja
- czyste powietrze
- Planeta płonie
- zginął podczas zmiany kól
- Diesel spłonął :-)
- Re: Diesel spłonął :-)
- Dlaczego pratkowcy szukają hoteli na trasie?
- Dzień jak codzień
- Holowanie
- Kopidół
Najnowsze wątki
- 2024-11-04 Kraków => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-11-04 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-11-04 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-11-04 Warszawa => E-COMMERCE specialist <=
- 2024-11-04 jak szybko plynie prad
- 2024-11-04 Chrzanów => Specjalista ds. PR Produktowego <=
- 2024-11-04 Warszawa => Specjalista Helpdesk <=
- 2024-11-04 Gdańsk => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-11-04 Gdańsk => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-11-04 Spalinki trujom
- 2024-11-03 Dlaczego nie pasuję do świata APLE?
- 2024-11-03 Prątkowcowcy, morda w kubeł :]
- 2024-11-03 Baterie litowe takie bezpieczne
- 2024-11-03 nie leci płyn hamulcowy ze stalowego przewodu
- 2024-11-03 SAMOCHODY BĘDĄ CORAZ DROŻSZE. PRZEMYSŁ MA PROBLEM. POTRZEBUJEMY ZMIANY I GOSPODARCZE ZERO #40