  • Data: 2018-01-28 16:59:19
    Temat: Re: Do dyskusji nad elektrykami
    Od: Shrek <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Kiedy ja się uczyłem o ociepleniu, mówiono o ujemnym sprzężeniu.

    No widzisz - mówiono, mieli modele na to, skalibrowane i pewne jak
    pomniki lenina, a potem okazało się, że jednak jest na odwtót i ma to
    wyraz w równie doskonałych i równie pewnych modelach, tym niemniej
    prowadzi się badania czy jednak znów się nie jebli i nie jest jednak na
    odwrót;)

    Więc ostrożnie. Jak mnie uczyli to Układ Słoneczny miał 9 planet, był
    dokładnie zbadany, mieliśmy pewność że nie ma w nim życia poza Ziemią i
    w zasadzie to mogliśmy lecieć na Marsa, tylko kasy nie było. Teraz się
    okazuje, ze planet ma mniej, jesteśmy przekonani, że odkrycie życia
    gdzieś poza ziemią w sumie niczym nadzwyczajnym by nie było, ale na
    marsa nie polecimy bo po pierwsze byłoby to w jedną stronę ale nawet
    jakby nie to, to wcale nie tylko w kasie problem. Także więcej pokory
    proponowałbym.

    Owszem globalne ocieplenie jest faktem, owszem istnieje duże
    prawdopodobieństwo je jest ono antropologiczne i tu się "pewniaki"
    kończą. Bo dokładne modelowanie tego jest na razie poza naszym zakresem
    (choćby fakt że modele różnią się zasadniczo i każdy jest dobry znaczy
    że są one dalekie od doskonałości), nie znamy tak dokładnie mechanizmów
    jakbyśmy chcieli (bo nie wiemy tak podstawowej rzeczy czy chmury
    stanowią sprzężenie dodatnie czy ujemne), ani nawet nie jesteśmy pewni
    czy to napewno źle, ze klimat się ociepla. Nie wiemy też o ile się
    ociepli. Wróżymy z fusów.

    > Nie ściemniaj, nie przekręcaj i nie wykazuj złej woli.

    Nie ściemniam - mogę cię zacytować jak bardzo chcesz się pogrążać.

    > Powiedziałem że
    > wzrost temperatury o 1 st spowoduje lawinowy proces dalszego wzrostu
    > temperatury w wyniku którego poziom wody podniesie się o 65m. A to chyba
    > brzmi sporo inaczej, nie, Zenuś?

    Nie, nie brzmi inaczej. I nie jest to prawdą.

    > Złośliwości sobie daruj.

    Przecież to ty próbowałeś mnie parę razy obrazić i to bezpośrednio, więc
    czemu skoro próbujesz po raz kolejny miałbym co odpuścić i nie podrzeć
    sobie łacha? W sumie mogłem się powstrzymać... ale nie chciałem. Tym
    bardziej, że sam się podkładasz.
    Shrek