  • Data: 2018-01-28 15:54:28
    Temat: Re: Do dyskusji nad elektrykami
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Sun, 28 Jan 2018 15:16:39 +0100, Shrek napisał(a):

    > Naukowcy z IPCC (choć tak naprawdę to nadużycie, bo w IPCC to akurat
    > naukowców ze świecą szukać), twierdzą jednak że nie masz racji
    >
    > https://pl.wikipedia.org/wiki/Globalne_ocieplenie#Sp
    rz%C4%99%C5%BCenie_zwrotne

> [...]
    > słoneczne i emitują podczerwień w kosmos, mają więc również wpływ
    > ochładzający. Rozstrzygnięcie czy bilans daje efekt ocieplenia, czy
    > ochłodzenia, jest związane m.in. z typem i wysokością podstawy chmur.
    > Parametryzacja procesów chmurowych w modelach klimatu jest
    > skomplikowana, częściowo ze względu na duże odstępy między punktami na
    > siatkach obliczeniowych modeli klimatu. We wszystkich modelach użytych w
    > Czwartym Raporcie IPCC[43] chmury dają dodatni efekt sprzężenia
    > zwrotnego i stanowią istotny mechanizm ocieplania."
    Kiedy ja się uczyłem o ociepleniu, mówiono o ujemnym sprzężeniu. Nawet
    obecnie, choć jak widać przyjmuje się że jest dodatnie to jednak
    "prowadzone są [dalsze] badania naukowe", parametryzacja [-] jest
    skomplikowana" i jeszcze to czy owo może się zmienić. Natomiast jak jest
    konkretnie z chmurami nie ma zupełnie wpływu na to:
    " Międzyrządowy Zespół ds. Zmian Klimatu (IPCC) uważa, że "Wpływ
    człowieka na klimat jest oczywisty. Świadczą o tym rosnące koncentracje
    gazów cieplarnianych w atmosferze, dodatnie wymuszanie radiacyjne,
    obserwowane ocieplenie i zrozumienie systemu klimatycznego" oraz "Jest
    niezwykle prawdopodobne [zgodnie z konwencją przyjętą w raporcie oznacza
    to prawdopodobieństwo wynosi 95%-100%], że człowiek wpłynął w sposób
    dominujący na obserwowane od połowy XX wieku ocieplenie."[2] [3]. W XX
    wieku czynniki naturalne, takie jak aktywność słoneczna i wulkany,
    spowodowały łącznie tylko niewielkie ocieplenie w stosunku do okresu
    sprzed rewolucji przemysłowej[A 1][A 2][A 3]. Wnioski te poparło ponad
    45 stowarzyszeń i akademii naukowych[A 4], wliczając wszystkie narodowe
    akademie nauk 8 najbardziej uprzemysłowionych państw[4][5]."

    > Widać słabo, skoro twierdzisz, że wzrost temperatury o 1 stopień
    > powoduje +65 metrów wody w światowych oceanach.
    Nie ściemniaj, nie przekręcaj i nie wykazuj złej woli. Powiedziałem że
    wzrost temperatury o 1 st spowoduje lawinowy proces dalszego wzrostu
    temperatury w wyniku którego poziom wody podniesie się o 65m. A to chyba
    brzmi sporo inaczej, nie, Zenuś?

    > Dzięki;) Nie trzeba było tyle samokrytyki:P
    Złośliwości sobie daruj. To było po prostu ostrzeżenie przed
    nadreprezentacją w necie głupich poglądów i zalecenie starannej
    selekcji. No, ale skoro wziąłeś je do siebie, to coś może być na rzeczy
    :)

    --
    Jacek
    I hate haters.