-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
From: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Do czego służą ograniczenia prędkości
Date: Thu, 01 Dec 2011 22:07:14 +0100
Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
Lines: 34
Message-ID: <jb8qa0$15p$1@inews.gazeta.pl>
References: <jb85gs$qj5$1@inews.gazeta.pl> <jb8b22$e68$1@inews.gazeta.pl>
<Pine.WNT.4.64.1112011946220.2904@quad> <jb8p6b$t2d$2@inews.gazeta.pl>
NNTP-Posting-Host: host-46-186-34-239.dynamic.mm.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: inews.gazeta.pl 1322773632 1209 46.186.34.239 (1 Dec 2011 21:07:12 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Thu, 1 Dec 2011 21:07:12 +0000 (UTC)
X-User: atlanticus
In-Reply-To: <jb8p6b$t2d$2@inews.gazeta.pl>
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; rv:8.0) Gecko/20111105 Thunderbird/8.0
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2417859
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2011-12-01 21:48, Shrek pisze:
> On 2011-12-01 19:53, Gotfryd Smolik news wrote:
>
>>> Korelacja zdarzeń to trochę mało.
>>
>> Mało.
>> Ale tu jest znacznie ciekawszy przypadek: brak negatywnej korelacji
>> między wysokością formalnego ograniczenia a wypadkowością.
>> Zgadza się?
>
> Dalej to tylko korelacja - nie związek przyczynowo skutkowy.
>
>>> Wyciąganie wniosków z prostych korelacji cwiczyli radzieccy uczeni i
>>> doszli do wniosku, że pchła po urwaniu szóstej nogi głuchnie;P
>>
>> Owszem.
>> Ale skoro po zniesieniu ograniczenia *nie* występował skok wypadkowości,
>> to znaczy że ewentualny eksperyment nie jest tak niebezpieczny jak
>> by się wydawało.
>
> Być może tak, być może nie - z samej koreleacji (a nawet jej braku)
> niewiele wynika.
Skoro - [teza 1] - nie ma korelacji pomiędzy prędkością i
bezpieczeństwem, to należy znieść ograniczenia.
Skoro - [teza 2] jest wykazana empirycznie korelacja [brak ograniczeń =>
bezpieczniej], to należy znieść ograniczenia.
Jak widać, tak czy siak, wiadomo co robić :)
--
Liwiusz
Następne wpisy z tego wątku
- 01.12.11 22:28 Tomasz Finke
- 01.12.11 22:34 Artur Maśląg
- 01.12.11 22:58 WS
- 01.12.11 23:08 Grejon
- 02.12.11 01:06 J.F.
- 02.12.11 01:25 J.F.
- 02.12.11 06:35 Shrek
- 02.12.11 07:43 Liwiusz
- 02.12.11 08:02 Marcin Jan
- 02.12.11 09:00 Jakub Witkowski
- 02.12.11 09:33 RoMan Mandziejewicz
- 02.12.11 11:31 masti
- 02.12.11 11:51 kamil
- 02.12.11 14:26 Pszemol
- 02.12.11 14:23 Gotfryd Smolik news
Najnowsze wątki z tej grupy
- IObit Uninstaller Pro 13.6.0.5 Multilingual: Installation Guide
- stare graty młode kozy
- Nadchodzi nowa opłata od posiadania aut spalinowych
- Droga dwukierunkowa
- Elektryki są fajne
- Elektryki są fajne :(
- USB -> jack
- Kupcie sobie nowoczesne auto
- Linie zatrzymania
- Obostrzenia
- Przyczyna piszczenia...
- Co to k jest?
- znalazłem samochód ;)
- Pierwszeństwo łamane
- zamek
Najnowsze wątki
- 2024-07-13 256 świadków nie ma racji
- 2024-07-11 Tokarze CNC czyli ciężkie życie prototypiarza
- 2024-07-12 Zgody na przetwarzanie danych
- 2024-07-13 IObit Uninstaller Pro 13.6.0.5 Multilingual: Installation Guide
- 2024-07-12 stare graty młode kozy
- 2024-07-11 8080
- 2024-07-13 Przyłącze dolne grzejnika
- 2024-07-13 IObit Uninstaller Pro 13.6.0.5 Multilingual Overview
- 2024-07-12 Czym wykonać otwór fi 100 w betonie komórkowym?
- 2024-07-12 Warszawa => Senior Rust Software Engineer <=
- 2024-07-12 Warszawa => Business Unit Manager (Recruitment Business) <=
- 2024-07-12 Warszawa => Head of WMS Competence Center for IT&D Contract Logistics
- 2024-07-12 Warszawa => Head od WMS Competence Center dla IT&D (Blue Yonder) <=
- 2024-07-12 Kraków => Ruby Backend Developer <=
- 2024-07-12 Warszawa => UX/UI Designer <=