eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyDo czego służą ograniczenia prędkości › Re: Do czego służą ograniczenia prędkości
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Do czego służą ograniczenia prędkości
    Date: Thu, 01 Dec 2011 22:07:14 +0100
    Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
    Lines: 34
    Message-ID: <jb8qa0$15p$1@inews.gazeta.pl>
    References: <jb85gs$qj5$1@inews.gazeta.pl> <jb8b22$e68$1@inews.gazeta.pl>
    <Pine.WNT.4.64.1112011946220.2904@quad> <jb8p6b$t2d$2@inews.gazeta.pl>
    NNTP-Posting-Host: host-46-186-34-239.dynamic.mm.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1322773632 1209 46.186.34.239 (1 Dec 2011 21:07:12 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Thu, 1 Dec 2011 21:07:12 +0000 (UTC)
    X-User: atlanticus
    In-Reply-To: <jb8p6b$t2d$2@inews.gazeta.pl>
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; rv:8.0) Gecko/20111105 Thunderbird/8.0
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2417859
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2011-12-01 21:48, Shrek pisze:
    > On 2011-12-01 19:53, Gotfryd Smolik news wrote:
    >
    >>> Korelacja zdarzeń to trochę mało.
    >>
    >> Mało.
    >> Ale tu jest znacznie ciekawszy przypadek: brak negatywnej korelacji
    >> między wysokością formalnego ograniczenia a wypadkowością.
    >> Zgadza się?
    >
    > Dalej to tylko korelacja - nie związek przyczynowo skutkowy.
    >
    >>> Wyciąganie wniosków z prostych korelacji cwiczyli radzieccy uczeni i
    >>> doszli do wniosku, że pchła po urwaniu szóstej nogi głuchnie;P
    >>
    >> Owszem.
    >> Ale skoro po zniesieniu ograniczenia *nie* występował skok wypadkowości,
    >> to znaczy że ewentualny eksperyment nie jest tak niebezpieczny jak
    >> by się wydawało.
    >
    > Być może tak, być może nie - z samej koreleacji (a nawet jej braku)
    > niewiele wynika.

    Skoro - [teza 1] - nie ma korelacji pomiędzy prędkością i
    bezpieczeństwem, to należy znieść ograniczenia.

    Skoro - [teza 2] jest wykazana empirycznie korelacja [brak ograniczeń =>
    bezpieczniej], to należy znieść ograniczenia.

    Jak widać, tak czy siak, wiadomo co robić :)

    --
    Liwiusz

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: