-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!plix.pl!newsfeed1.plix.pl!goblin2!gobli
n3!goblin.stu.neva.ru!de-l.enfer-du-nord.net!feeder2.enfer-du-nord.net!tudelft.
nl!txtfeed1.tudelft.nl!feed.xsnews.nl!border-1.ams.xsnews.nl!xlned.com!feeder7.
xlned.com!news2.euro.net!209.197.12.242.MISMATCH!nx01.iad01.newshosting.com!new
shosting.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.ne
ws.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
Newsgroups: pl.misc.samochody
Date: Thu, 1 Dec 2011 19:53:25 +0100
From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
Subject: Re: Do czego służą ograniczenia prędkości
In-Reply-To: <jb8b22$e68$1@inews.gazeta.pl>
Message-ID: <Pine.WNT.4.64.1112011946220.2904@quad>
References: <jb85gs$qj5$1@inews.gazeta.pl> <jb8b22$e68$1@inews.gazeta.pl>
X-X-Sender: moj@quad
MIME-Version: 1.0
Content-Type: TEXT/PLAIN; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8BIT
User-Agent: Hamster/2.1.0.11
Lines: 39
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.15.167.123
X-Trace: 1322769897 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 8442 83.15.167.123:63661
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2417833
[ ukryj nagłówki ]On Thu, 1 Dec 2011, Shrek wrote:
> On 2011-12-01 16:12, Arek wrote:
>
>> Ciekawe czy to prawda:
>> "Jako przykład BIX podaje stan Montana, gdzie w latach 1995-1999
>> zniesiono limit prędkości, zastępując go znakiem, nakazującym w ciągu
>> dnia w terenie niezabudowanym "rozsądną i ostrożną" jazdę. Efekt? Spadła
>> liczba wypadków i ofiar śmiertelnych. Od 1999 roku, gdy zniesiono
>> przepis, liczba wypadków znów zaczęła rosnąć."
>
> Korelacja zdarzeń to trochę mało.
Mało.
Ale tu jest znacznie ciekawszy przypadek: brak negatywnej korelacji
między wysokością formalnego ograniczenia a wypadkowością.
Zgadza się?
> Wyciąganie wniosków z prostych korelacji cwiczyli radzieccy uczeni i doszli
> do wniosku, że pchła po urwaniu szóstej nogi głuchnie;P
Owszem.
Ale skoro po zniesieniu ograniczenia *nie* występował skok wypadkowości,
to znaczy że ewentualny eksperyment nie jest tak niebezpieczny jak
by się wydawało.
Co tu ukrywać - wszyscy wiemy, że głównym powodem jest fakt, iż
formalne ograniczenia mają się nijak do faktycznych prędkości
pojazdów. Istotnej większości pojazdów w wielu miejscach.
W związku z tym wszelkie teoretyczne i praktyczne wnioski dotyczące
czegokolwiek w zależności od *faktycznej* prędkości mają się
nijak do prędkości formalnie ograniczonej, z grubsza biorąc :[
Bardzo ciekawe byłyby wyniki statystyk rzeczywistych prędkości
w różnych miejscach, tylko obawiam się, że podniosłyby się
głosy "po co stwierdzać przekroczenia skoro nie można ukarać,
to marnowanie pieniędzy" :P
pzdr, Gotfryd
Następne wpisy z tego wątku
- 01.12.11 21:46 Shrek
- 01.12.11 21:48 Shrek
- 01.12.11 21:57 m...@i...pl
- 01.12.11 22:07 Liwiusz
- 01.12.11 22:28 Tomasz Finke
- 01.12.11 22:34 Artur Maśląg
- 01.12.11 22:58 WS
- 01.12.11 23:08 Grejon
- 02.12.11 01:06 J.F.
- 02.12.11 01:25 J.F.
- 02.12.11 06:35 Shrek
- 02.12.11 07:43 Liwiusz
- 02.12.11 08:02 Marcin Jan
- 02.12.11 09:00 Jakub Witkowski
- 02.12.11 09:33 RoMan Mandziejewicz
Najnowsze wątki z tej grupy
- A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- kupujmy części
- OT musk
- Elektryfikacja w ODWROCIE
- wodor
- Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
- Test - nie czytać
- Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- Pomoc dla Filipa ;)
- znowu kradno i sie nie dzielo
- Zieloni oszuchiści
- Zniknął list gończy za "Frogiem". Frog się nam odnalazł?
- zawsze parkuj tyłem do ulicy
- nie będzie naprawy pod blokiem?
- korytarz zycia
Najnowsze wątki
- 2025-02-01 Śmierć mózgu a narządy do pobrania
- 2025-01-31 A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- 2025-01-31 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-01-31 Łódź => Programista NodeJS <=
- 2025-01-31 Wrocław => Senior SAP Support Consultant (SD) <=
- 2025-01-31 Warszawa => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <=
- 2025-01-31 Gdańsk => iOS Developer (Swift experience) <=
- 2025-01-31 Kraków => UX Designer <=
- 2025-01-31 Warszawa => Data Engineer (Tech Leader) <=
- 2025-01-31 Gliwice => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-01-31 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-01-31 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2025-01-31 Warszawa => Full Stack .Net Engineer <=
- 2025-01-31 Warszawa => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2025-01-31 Gdańsk => Programista Full Stack .Net <=