eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyDo czego służą ograniczenia prędkości › Re: Do czego służą ograniczenia prędkości
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!plix.pl!newsfeed1.plix.pl!goblin2!gobli
    n3!goblin.stu.neva.ru!de-l.enfer-du-nord.net!feeder2.enfer-du-nord.net!tudelft.
    nl!txtfeed1.tudelft.nl!feed.xsnews.nl!border-1.ams.xsnews.nl!xlned.com!feeder7.
    xlned.com!news2.euro.net!209.197.12.242.MISMATCH!nx01.iad01.newshosting.com!new
    shosting.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.ne
    ws.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Date: Thu, 1 Dec 2011 19:53:25 +0100
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: Do czego służą ograniczenia prędkości
    In-Reply-To: <jb8b22$e68$1@inews.gazeta.pl>
    Message-ID: <Pine.WNT.4.64.1112011946220.2904@quad>
    References: <jb85gs$qj5$1@inews.gazeta.pl> <jb8b22$e68$1@inews.gazeta.pl>
    X-X-Sender: moj@quad
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: TEXT/PLAIN; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8BIT
    User-Agent: Hamster/2.1.0.11
    Lines: 39
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.15.167.123
    X-Trace: 1322769897 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 8442 83.15.167.123:63661
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2417833
    [ ukryj nagłówki ]

    On Thu, 1 Dec 2011, Shrek wrote:

    > On 2011-12-01 16:12, Arek wrote:
    >
    >> Ciekawe czy to prawda:
    >> "Jako przykład BIX podaje stan Montana, gdzie w latach 1995-1999
    >> zniesiono limit prędkości, zastępując go znakiem, nakazującym w ciągu
    >> dnia w terenie niezabudowanym "rozsądną i ostrożną" jazdę. Efekt? Spadła
    >> liczba wypadków i ofiar śmiertelnych. Od 1999 roku, gdy zniesiono
    >> przepis, liczba wypadków znów zaczęła rosnąć."
    >
    > Korelacja zdarzeń to trochę mało.

    Mało.
    Ale tu jest znacznie ciekawszy przypadek: brak negatywnej korelacji
    między wysokością formalnego ograniczenia a wypadkowością.
    Zgadza się?

    > Wyciąganie wniosków z prostych korelacji cwiczyli radzieccy uczeni i doszli
    > do wniosku, że pchła po urwaniu szóstej nogi głuchnie;P

    Owszem.
    Ale skoro po zniesieniu ograniczenia *nie* występował skok wypadkowości,
    to znaczy że ewentualny eksperyment nie jest tak niebezpieczny jak
    by się wydawało.

    Co tu ukrywać - wszyscy wiemy, że głównym powodem jest fakt, iż
    formalne ograniczenia mają się nijak do faktycznych prędkości
    pojazdów. Istotnej większości pojazdów w wielu miejscach.
    W związku z tym wszelkie teoretyczne i praktyczne wnioski dotyczące
    czegokolwiek w zależności od *faktycznej* prędkości mają się
    nijak do prędkości formalnie ograniczonej, z grubsza biorąc :[

    Bardzo ciekawe byłyby wyniki statystyk rzeczywistych prędkości
    w różnych miejscach, tylko obawiam się, że podniosłyby się
    głosy "po co stwierdzać przekroczenia skoro nie można ukarać,
    to marnowanie pieniędzy" :P

    pzdr, Gotfryd

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: