  • 51. Data: 2024-03-18 18:57:45
    Temat: Re: Do DZBANÓW jadących z pierwszeństwem
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 18.03.2024 o 17:57, nadir pisze:

    > Nie bardzo wiem o co pytasz, rozjaśnij.

    Jest/była definicja gdzie kończy/zaczyna się skrzyżowanie. Jest to
    miejsce gdzie łuk krawężników przechodzi w prostą.

    Robert

  • 52. Data: 2024-03-18 20:06:09
    Od: nadir <n...@h...org>

    > Jest/była definicja gdzie kończy/zaczyna się skrzyżowanie. Jest to
    > miejsce gdzie łuk krawężników przechodzi w prostą.

    Może jest, tylko co jak nie ma krawężników?

  • 53. Data: 2024-03-18 22:21:29
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 18.03.2024 o 17:56, nadir pisze:

> [...]

    Pytaj właściewego ministra nie mnie. Jak miałbym powiedzieć to z
    definicji skrzyżowania wynika że kończy się razem z rozwidleniem.

    > No to ponawiam pytanie, skoro zaczyna się na linii warunkowego
    > zatrzymania, to gdzie się kończy? Bo na pewno nie na następnym
    > zjeździe/rozjeździe, gdyż po drodze jest pas przeplatania a ten nie
    > należy już do skrzyżowania.

    > Jest, we wspomnianym obwieszczeniu.

    Zacytujesz? Bo w artykule eksperci nie są zgodni.

    > Ronda, to jakby inna sprawa. Każdy zjazd/wjazd to de facto oddzielne
    > skrzyżowanie wg. definicji obszaru skrzyżowania.

    Rondo to wcale nie inna sprawa, bo wedle prawa jest jednym skrzyżowaniem.

    > Stronę do czego? Podałem to co publikuje Sejm, aktualniejszej wersji
    > chyba nie ma?

    To podaj numer rysunku, stronę cokolwiek - to ma kilkaset stron chyba.

    > Tylko, że na wjazdach/zjazdach z pasami włączania i wyłączania nie ma
    > przecinania się kierunków ruchu. Tu jest cały szkopuł.

    No właśnie - więc i linii zatrzymania - zwłaszcza tej drugiej,
    kończącej, bo pierwszą w sumie da się domniemywać a i jak widzisz da się
    nawet narysować. Z ta druga gorzej - jak masz wyobrazić sobie linie
    zatrzymania jak nie ma takiego miejsca gdzie miałbyś się w takiej
    sytuacja zatrzymywać?

    > Nie ważne co będzie uważał, raz że to nie jego dotyczy ten znak,

    Znak dotyczy tego że poruszasz się drogą podporządowaną - tyle i aż tyle.

    > dwa, to
    > często nie jest w stanie dostrzec A-7 w przypadku pasów włączania.

    Zasadniczo powinieneś być w stanie zawsze - to już problem projektanta
    jak to ogarnie. Są sposoby - od powtórzeń znaków po lewej stronie w
    przypadku wielu pasów do bramownic i znaków na nich, żeby ci z główniej
    nie myśleli że prawy znak podporządkowanej to ich lewy (co zresztą
    często może mieć miejsce, ale jakoś ludzie ogarniają).

    No właśnie na pasach przeplatania.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 54. Data: 2024-03-18 22:23:23
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 18.03.2024 o 09:56, Janusz pisze:

    > Więc tam gdzie jest ciągła linia oddzielająca od głównej drogi, ten
    > obszar to skrzyżowanie i tam masz jechać prosto tzn nie wolno
    > przekroczyć tej ciągłej po lewej, znak jest po to żeby jakiś dzban nie
    > próbował tam skręcić w lewo/zawrócić, potem dalej masz już pas
    > rozbiegowy gdzie obowiązują zwykłe zasady zmiany pasa i tutaj znak
    > nakazu jazy prosto już nie obowiązuje bo to nie jest skrzyżowanie.

    Generalnie zgadzam się z tobą że tak być powinno, ale IMHO w linkowanym
    przeze mnie przypadku to jest skrzyżowanie.
    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 55. Data: 2024-03-18 22:24:43
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 18.03.2024 o 17:59, Janusz pisze:

    > Masz rację, tylko co z tego? na razie jest jak jest. Ale człowiek tam
    > przedstawił bardzo racjonalne argumenty za taką interpretacją jak
    > napisałem.

    A drugi w tym samym artykule przedstawił inną i też przedstawił
    "racjonalne" to znaczy prawne argumenty. Jak mówił strażniczka tu chodzi
    o prawo a nie o sens.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 56. Data: 2024-03-18 23:33:49
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 18.03.2024 o 22:21, Shrek pisze:

    > Zacytujesz? Bo w artykule eksperci nie są zgodni.

    3.2.1 Strzałki kierunkowe
    [...]
    Strzałki kierunkowe umieszcza się przed skrzyżowaniami, na których
    rozkład kierunków jazdy z poszczególnych pasów ruchu jest niezgodny z
    zasadą zezwalającą na jazdę na wprost z każdego pasa lub gdy jest on
    zgodny, ale układ geometryczny skrzyżowania albo warunki ruchu wymagają
    wskazania kierunków jazdy.

    > Rondo to wcale nie inna sprawa, bo wedle prawa jest jednym skrzyżowaniem.

    Biorąc po uwagę oba pojęcia; skrzyżowania wg PoRD oraz obszaru
    skrzyżowania wg obwieszczenia ministra, to jednak każdy zjazd/wjazd na
    rondo, to oddzielny obszar skrzyżowania.

    > To podaj numer rysunku, stronę cokolwiek - to ma kilkaset stron chyba.

    2.1. Pojęcia ogólne
    Obszar skrzyżowania - obszar obejmujący wspólną część dróg danego
    skrzyżowania, ograniczony wyznaczonymi lub domniemanymi liniami
    zatrzymania oraz ich przedłużeniami (rys. 2.1.1).

    > No właśnie na pasach przeplatania.

    Że co? Przecież to ten sam kierunek.

  • 57. Data: 2024-03-19 06:25:06
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 18.03.2024 o 23:33, nadir pisze:

> [...]
    > zasadą zezwalającą na jazdę na wprost z każdego pasa lub gdy jest on
    > zgodny, ale układ geometryczny skrzyżowania albo warunki ruchu wymagają

    Więc kolejny raz niespójnośc prawa.

    https://www.google.pl/maps/@52.2714263,20.9743554,11
    0m/data=!3m1!1e3?entry=ttu

    Jak najbardziej są _na_ skrzyżowaniu.

    > Biorąc po uwagę oba pojęcia; skrzyżowania wg PoRD oraz obszaru
    > skrzyżowania wg obwieszczenia ministra, to jednak każdy zjazd/wjazd na
    > rondo, to oddzielny obszar skrzyżowania.

    Może i różne obszary (cholera wie) ale z pewnością jedno _skrzyżowanie_
    o ruchu okrężnym.

    > Że co? Przecież to ten sam kierunek.

    Tak średnio - bo jeden na S8 a drugi w prymasa.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 58. Data: 2024-03-19 09:18:46
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 19 Mar 2024 06:25:06 +0100, Shrek wrote:

> [...]
    0m/data=!3m1!1e3?entry=ttu

    > Jak najbardziej są _na_ skrzyżowaniu.

    > Może i różne obszary (cholera wie) ale z pewnością jedno _skrzyżowanie_

    Tak, ale nie bardzo wiadomo, czy całe jedno, czy każdy fragment z
    osobna.
    Bo przepisy pasują do obu wersji - wjezdzasz na malutkie skrzyżowanie,
    na którym ruch jest odbywa się dokoła wyspy.

    Nie wiem o co chodzi ... ale we Francji zlikwidowali znak ronda?

    J.

  • 59. Data: 2024-03-19 09:38:32
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 18.03.2024 o 22:23, Shrek pisze:

    > Generalnie zgadzam się z tobą że tak być powinno, ale IMHO w linkowanym
    > przeze mnie przypadku to jest skrzyżowanie.
    Teraz popatrzyłem, faktycznie skrzyżowanie ale tam nie ma nakazu jazdy
    prosto tylko znak pokazuje że to droga jednokierunkowa no i masz linię
    zatrzymania warunkowego więc nie wiem o co ci chodzi.

    --
    Janusz

  • 60. Data: 2024-03-19 17:55:46
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 19.03.2024 o 09:38, Janusz pisze:

    > Teraz popatrzyłem, faktycznie skrzyżowanie ale tam nie ma nakazu jazdy
    > prosto

    Hm...

    https://www.google.pl/maps/@52.2601385,20.9507108,3a
    ,19.9y,228.85h,89.9t/data=!3m6!1e1!3m4!1sFwppf-JUb4P
    aH9Vzlj_EZg!2e0!7i16384!8i8192?entry=ttu

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!