  • 1. Data: 2013-08-13 23:07:55
    Temat: Dlugowiecznosc - ilosc cykli ladowania - baterii w smartfonach ?
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    Po ilu przecietnie cyklach ladowania spadaja dostrzegalnie parametry baterii, jej
    pojemnosc czy zwiekszenie szybkosci rozladowywania?

    Pytam w kontekscie niektorych nierozbieralnych modeli (np. LG G2 ), ktore moga sie
    niezestarzec technicznie przez (jak zakladam) 4-5 lat, natomiast czy dlugosc zycia
    baterii zapewnilaby poprawne funkcjonowanie przez ten okres?

    Pozdrawiam
    Krzysztof

  • 2. Data: 2013-08-14 01:03:32
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "krzysztofsf" <k...@w...pl> wrote in message
    ps.com...
    > Po ilu przecietnie cyklach ladowania spadaja dostrzegalnie parametry
    > baterii, jej pojemnosc czy zwiekszenie szybkosci rozladowywania?

    To zalezy czy to jest Twój pierwszy smartfon czy nastepne :-)))
    Jak pierwszy to na poczatku bateria wytrzymuje bardzo krótko,
    a potem coraz dluzej, jak Ci sie zabawka juz znudzi...
    Potem, gdy juz poznasz do czego tak naprawde sluzy smartfon
    to znowu zuzycie baterii Ci sie zwieksza...
    Ja mam iPhone4 juz jakies 3 lata (tak na oko) i bateria trzyma dalej
    jak trzymala... nie narzekam.

> [...]
    > ktore moga sie niezestarzec technicznie przez (jak zakladam) 4-5 lat,
    > natomiast czy dlugosc zycia baterii zapewnilaby poprawne

    Robisz blad zakladajac ze jesli smartfon nie ma klapki otwieralnej
    przez uzytkownika to nie mozna mu wymienic akumulatora... mozna.
    I czesto jest to latwiejsze i tansze niz sie komus moze wydawac.

  • 3. Data: 2013-08-14 01:09:50
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 13 Aug 2013 14:07:55 -0700 (PDT), krzysztofsf
    <k...@w...pl> wrote:
    > Po ilu przecietnie cyklach ladowania spadaja dostrzegalnie
    parametry baterii, jej pojemnosc czy zwiekszenie szybkosci
    rozladowywania?

    Baterię degraduje rozładowanie, więc żywotność określa się liczbą
    cykli rozładowań przy których pojemnosc baterii (po kolejnym
    naładowaniu i rozładowaniu) zmniejsza się do określonego poziomu.
    Przy ok 250 cykli pełnych rozladowan pojemnosc spada do ok 70%
    pojemności początkowej.
    Dobre baterie mogą wytrzymać nawet 1000 cykli, pod warunkiem, że
    rozładowywanie nie będzie głębsze niż 50%. Przy codziennym
    korzystaniu (często głębokie rozladowania poniżej 50%) bateria
    wytrzymuje ok 400-500 cykli.

    --
    Marek

  • 4. Data: 2013-08-14 08:57:45
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 13 Aug 2013 14:07:55 -0700 (PDT), krzysztofsf napisał(a):
    > Po ilu przecietnie cyklach ladowania spadaja dostrzegalnie parametry baterii, jej
    pojemnosc czy zwiekszenie szybkosci rozladowywania?

    W Siemensa batetyjka po ~poltora roku byla juz nie pierwszej
    swiezosci. Ale oni uzywali ogniw Panosonica, a on nie umial ich robic.
    No i telefon sie wtedy ladowalo co tydzien, no powiedzmy co 5 dni.

    W SE wytrzymalem z bateria ~3 lata. co oznacza ok 300 ladowan.

    A o Nokiach niektorzy pisali ze 5 lat i bateria jak nowa.

> [...]
    > ktore moga sie niezestarzec technicznie przez (jak zakladam) 4-5
    > lat, natomiast czy dlugosc zycia baterii zapewnilaby poprawne

    Poprawne byc moze, ale licz sie z tym ze bateria traci tez na
    pojemosci - polowa cie zadowoli ?
    Tak czy inaczej ... unikalbym.

    J.

  • 5. Data: 2013-08-14 09:17:55
    Od: sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com>

    W dniu 2013-08-14 08:57, J.F. pisze:

    > Poprawne byc moze, ale licz sie z tym ze bateria traci tez na
    > pojemosci - polowa cie zadowoli ?
    > Tak czy inaczej ... unikalbym.

    Nnno nie wiem...
    Plącze mi się gdzieś pod nogami palmtop, Palm Vx. Rok produkcji chyba
    coś rzędu 1996 (nie chce mi się schylać, żeby sprawdzać). Bateria
    ("niewymienialna", pod "nierozbieralną" obudową) wytrzymuje parę tygodni
    łagodnego używania (tylko doraźnie, średnio raz na dobę jest wybudzany,
    żeby odszukać w nim jakieś dawno zapisane dane).

    Swoją drogą... ma to 8MB RAM, a chodziło w tym parę słowników i jakoś
    ciągle było miejsce. I precyzyjnie działające gierki. Brydż, poker,
    Space Traders... Jakieś "Jewelery", którego reklama na smarfony mignęła
    mi niedawno w tv.
    Że nie wspomnę o Spektrusiu - Z80, 48kB pamięci i Fight Simulator, albo
    Knight Lore...
    Cofamy się w tej ewolucji.

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel.

  • 6. Data: 2013-08-14 10:36:18
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 14 Aug 2013 09:17:55 +0200, sqlwiel napisał(a):

> [...]
    > coś rzędu 1996 (nie chce mi się schylać, żeby sprawdzać). Bateria
    > ("niewymienialna", pod "nierozbieralną" obudową) wytrzymuje parę tygodni

    Ale to bylo, minelo, zapomnij.

    Zapewnisz ze bateria w jakimkolwiek nowym wyrobie wytrzyma 5 lat?
    A choc 4 ? To lepiej zeby byla wymienna. No chyba ze ma te 4 lata
    gwarancji.

    Apple juz sie raz na baterii przejechal, ale tam konsument ma wiecej
    praw :-)

> [...]
    > mi niedawno w tv.
    > Że nie wspomnę o Spektrusiu - Z80, 48kB pamięci i Fight Simulator, albo

    Idziemy do przodu. Ewoluje konsumpcjonizm :-)

    J.

  • 7. Data: 2013-08-14 14:13:25
    Od: Piotr Karocki <p...@i...org>

    sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com> wrote:
    > Że nie wspomnę o Spektrusiu - Z80, 48kB pamięci i Fight Simulator, albo
    > Knight Lore...
    > Cofamy się w tej ewolucji.
    Taniej kupic kolejny gigibajt pamieci niz zaplacic programiscie za
    optymalizacje kodu. Zwlaszcza ze za pamiec zaplaci end user, a za
    programiste musialaby zaplacic firma ktorej celem jest zysk.

    Chcesz oszczednego programowania? Zerknij do NASA.
    * lądowanie na Księżycu
    zegar 1 MHz, 4 KiB RAM, 74 KiB ROM
    * marsjański Sojourner
    100 kHz Intel 80C85, 512 KiB RAM / 176 KiB flash
    * Spirit i Opportunity
    20 MHz RAD6000, 128 MiB / 256 MiB
    * Mars Science Labolatory (Curiosity)
    200 MHz RAD750, 256 MiB / 512 MiB

    Tyle ze to ani Linux, ani OS/2, ani Windows :)

  • 8. Data: 2013-08-14 15:46:04
    Od: atm <...@v...pl>

    > Robisz blad zakladajac ze jesli smartfon nie ma klapki otwieralnej
    > przez uzytkownika to nie mozna mu wymienic akumulatora... mozna.
    > I czesto jest to latwiejsze i tansze niz sie komus moze wydawac.

    Tutaj "czesto" robi ogromna roznice i coraz czesciej jest mocno pod
    gorke zahaczajac o jednorazowosc.

  • 9. Data: 2013-08-14 18:38:38
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 2013-08-14 09:17, sqlwiel pisze:

    > Że nie wspomnę o Spektrusiu - Z80, 48kB pamięci i Fight Simulator, albo
    > Knight Lore...
    > Cofamy się w tej ewolucji.

    To na ile dni używania wystarczała bateria w Spectrum? Twierdzisz, że
    była bardziej długowieczna od produkowanych dzisiaj?

    --
    Akarm
    http://www.bykom-stop.avx.pl

  • 10. Data: 2013-08-14 19:00:25
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2013-08-14 18:38, Akarm pisze:
> [...]
    (...)
    > To na ile dni używania wystarczała bateria w Spectrum? Twierdzisz, że
    > była bardziej długowieczna od produkowanych dzisiaj?

    Manipulant - zatrudnij się jako spin doktor :>