  • Data: 2016-12-27 16:07:53
    Temat: Re: Długowieczne ARMy
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:o3tvaj$9bh$...@n...news.atman.pl...
    J.F. wrote:
    >Wykluczyć się nie da, ale Microchip jest znany z dobrej pracy w
    >trudnych warunkach, więc zakładam, że własną reputację sobie
    >cenią i bzdur nie piszą. Poza tym oni publikują metodologię
    >swoich pomiarów, u innych nie widziałem.

    I napisali tam jak wyliczaja te 40 lat przyszlej pracy ?

    >A jakie to ma w sumie znaczenie? Jeśli mają wyjątkowe maski
    >i cudownie specyfikują parametry dyfuzji, to co za różnica, kto to
    >wykona?

    Tylko na ile sie orientuje, to wykonawca raczej robi na swoich
    parametrach i maski chyba tez wykonuje.

    >Cała ta "technologia" to jest wypolerowany krzemowy dysk + piece
    >do domieszkowania. Jeszcze trzeba wiedzieć, co w tym krzemie
    >wytrawić.

    Mam wrazenie, ze wiele ASIC powstalo jednak na bardziej przygotowanym
    podlozu.
    Wykonawca dostarcza "morze tranzystorow"/bramek, a projektant je laczy
    ?

    Tak czy inaczej - wiedza "co wytrawic" rozprzestrzenia sie raczej
    szybciej niz "jak to osiagnac".

    >Swoją drogą, to rynek rzeczy trwałych jest wyjątkowo wąski.

    Byc moze poza kosmosem nie ma wiekszego znaczenia.
    Urzadzenie sie zamortyzuje i w razie problemow wymieni na nowe.
    A usterce moze ulec z tysiaca przyczyn, i trwalosc flash najmniejszym
    problemem.

    >Z tego, co widzę, to jedyne w miarę współczesne układy programowalne
    >trwale (antifuse) to są FPGA Actela.

    dla 99% potencjalnych klientow - wada, a nie zaleta :-)

    J.