  • Data: 2016-12-27 18:51:19
    Temat: Re: Długowieczne ARMy
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:o3u40n$96l$...@n...news.atman.pl...
    J.F. wrote:

    >Nie wiem, co dziś robią, ale kiedyś czytałem, że sporo ASICów
    >miało konstrukcję polegającą na tym, że produkowano "na magazyn"
    >struktury krzemowe z przeróżnymi blokami, ale tylko do fazy dyfuzji.
    >Projektant pod konkretne zamówienie projektował metalizację
    >i sobie łączył co chciał w ramach zasobów dostępnych na chipie.
    >Takie uogólnienie techniki procesorów programowanych maską.

    Mniej wiecej to mialem na mysli

    >Ponoć całe bloki robili. Co ma sens -- kontroler PCI, DRAM, czy
    >Ethernetu nie ma potrzeby być inny.

    No, w wielu projektach moze i tak.
    Gdzie trzeba "zwyklego kontrolera" i akurat takiego zestawu peryferii.
    Chociaz ... sprytne firmy moga przygotowac wiecej potrzebnych blokow,
    a klientowi sprzedac tylko to, za co zaplaci :-)

    >Ale te czasy potrafią być śmiesznie krótkie. Chciałem coś
    >ostatnio wcisnąć w CPLD, ale okazało się, że mają tylko 10 lat
    >retencji.
    >A 10 lat to nie jest dużo nawet poza kosmosem. Np. robisz sterownik
    >do lokomotywy. :-)

    No to zapiszesz w programie obslugi wymiane sterownikow na nowe co 10
    lat, albo ponowne zaprogramowanie.

    Nie martw sie - i tak elektrolity predzej wyschna :-)

    >Chciałbym mieć wybór bez potrzeby zamawiania masek dla
    >miliona sztuk w Intelu. Ja mogę strawić nawet typowe FPGA
    >z konfiguracją trzymaną w RAM, ale sprzedaj mi trwałą pamięć
    >konfiguracyjną. :-)

    Ale po co ? Pierwszy punkt w diagnostyce bedzie ponowne flashowanie, a
    lokomotywa sie moze stawic na takowe codziennie :-)
    A jak chcesz miec dobra opinie, to rozsylaj upgrade co 2 lata :-)

    Ja bym sie raczej martwil, ze za 10 lat juz sie nie da kupic tego FPGA
    czy CPLD ... i tu duza zaleta jest, ze korzysta ze standardowej
    pamieci konfiguracyjnej :-)

    A swoja droga - nie robia tych pamieci w wersji przepalanej ?

    J.