eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaDługotrwałe obciążenie aku samochodowego - jaki max bezpieczny prąd?Re: Długotrwałe obciążenie aku samochodowego - jaki max bezpieczny prąd?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!fu-berlin.de!uni-berlin.de!not-for-mail
    From: Waldemar <w...@z...fu-berlin.de>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Długotrwałe obciążenie aku samochodowego - jaki max bezpieczny
    prąd?
    Date: Mon, 16 Jan 2017 16:57:25 +0100
    Organization: Freie Universitaet Berlin
    Lines: 38
    Message-ID: <e...@m...uni-berlin.de>
    References: <1bTd67o0gIqvqNv8%gof@news.chmurka.net>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <1fTd6ahlsIqvqNv8%gof@news.chmurka.net> <e...@m...uni-berlin.de>
    <1jTd6apcrIqvqNv8%gof@news.chmurka.net>
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.uni-berlin.de
    OiDqb9wZZ5yVezQVOoJzYggVFFkpNSXSWFJO5qTZ3nUrw5n21BThgiz3QH
    Cancel-Lock: sha1:eJRRYkbYoGtA+2CRyYYsadi3QX4=
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:45.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/45.6.0
    In-Reply-To: <1jTd6apcrIqvqNv8%gof@news.chmurka.net>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:711129
    [ ukryj nagłówki ]

    Am 12.01.2017 um 15:45 schrieb Adam Wysocki:
    > Waldemar <w...@z...fu-berlin.de> wrote:
    >
    >>> Jak ze starym nie wyjdzie, to kupię nowy... zawsze to mniej pieniędzy, niż
    >>> Webasto.
    >>
    >> Nie wiem, ile nagrzejesz. Przyjmując pełny, dobry akumulator naładowany
    >> do 100% i wycyckanie go do zera masz <0.7kWh, czyli 15 minut farelki.
    >> Praktycznie, by akumulator przeżył <5 minut. Samochodu tym nie nagrzejesz.
    >
    > Skąd taka różnica (15 vs 5)?

    Przy wysokim prądzie sprawność jest mniejsza.

    > Tak naprawdę żeby mieć jakiś konkret, trzebaby wrzucić do samochodu
    > termometr z rejestracją pomiarów (nawet sklecić coś prostego na AVR i
    > DS18B20, ewentualnie zwykły termometr i kamerka), farelkę 1kW z 230V,
    > zrobić z tego wykres i będzie można oszacować, ile kWh będzie potrzeba
    > przy jakiej temperaturze otoczenia (czyli też początkowej), żeby nagrzać
    > samochód chociażby do 5 stopni (bo to chyba moje minimum komfortu, o 10
    > stopniach nie marzę)... da się to zrobić i chyba w wolnej chwili to
    > zrobię, żeby w ogóle wiedzieć, czy akumulator ma choćby minimalną szansę
    > cokolwiek dać, czy to zupełnie nie ta skala.
    >
    >>> Palnik brał benzynę z baku?
    >>
    >> Tak. A czasem tak skutecznie ogrzewał, że sąsiednie samochody też się
    >> spaliły ;-) (2x własnoocznie widziałem).
    >
    > Skuteczny :) Czemu, coś się rozszczelniło i benzyna zaczęła się palić poza
    > miejscem przeznaczonym?

    Dokładnie. Coś się odszczelniło i zaczęło się palić koło nagrzewnicy, a
    że zasilanie z baku było, to się paliło coraz lepiej.

    Waldek


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: