-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED.xt.v.chmurka.n
et!not-for-mail
From: g...@s...invalid (Adam Wysocki)
Newsgroups: pl.misc.elektronika
Subject: Re: Długotrwałe obciążenie aku samochodowego - jaki max bezpieczny
prąd?
Date: Sun, 15 Jan 2017 01:31:25 +0000 (UTC)
Organization: news.chmurka.net
Message-ID: <2hTd6h7p4IqvqNv8%gof@news.chmurka.net>
References: <1bTd67o0gIqvqNv8%gof@news.chmurka.net>
<58776f5e$0$5145$65785112@news.neostrada.pl>
<1eTd6agcuIqvqNv8%gof@news.chmurka.net> <o58elk$61o$1@dont-email.me>
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Injection-Date: Sun, 15 Jan 2017 01:31:25 +0000 (UTC)
Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="gof";
posting-host="xt.v.chmurka.net:172.24.44.4"; logging-data="4942";
mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
User-Agent: tin/2.3.3-20160327 ("Kinloch") (UNIX) (Linux/3.16.0-4-amd64 (x86_64))
DKIM-Signature: v=1; a=rsa-sha1; c=relaxed/simple; d=chmurka.net; s=news;
t=1484443882; bh=Kuo8GmKYvGEckRT2bOLYWUFbvIY=;
h=From:Subject:Newsgroups:References:Message-ID:Cancel-Lock:
User-Agent:MIME-Version:Content-Type:Content-Transfer-Encoding;
b=WwEGnkZ1O/amEJDwNku5xD5rDfa9wpk9h8Jflq63SB+ZArzcUZNZs+AUTHXZepthq
gcLSvszUcYi2yj03tRHF6APC+es88hArZo630agc6GPyvsgoJrQTQ/W/8TGAQsfZg+
cbjVoTv2k6Spr7pUcvAJshWxaY8ik0eESCXKQXSw=KQXSw=
Cancel-Lock: sha1:4BFFlPgFtROSpEiHmyYWdxGiCpU=
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:711022
[ ukryj nagłówki ]ToMasz <t...@p...fm.com.pl> wrote:
>> Czyli można zrobić nawet zwarcie (zakładając że mamy kable, które się nie
>> spalą) i go nie rozsadzi?
> trolujesz. w takim przypadku coś umrze, bo nie jest to normalny stan pracy.
Zastanawiam się, ile to "dużo"... gdzie jest granica.
>> Gdzie założyłeś tę nagrzewnicę,
> pomiędzy przednie fotele, w pionie, dmucha na dzieci siedzące z tyłu.
Ok, ja raczej myślałem żeby wrzucić pod fotelem.
>> żeby nie przeszkadzała? To ta 1000W? Na
>> ile czasu grzania wystarczał akumulator (ten dodatkowy)
> 10 minut, bo to był akumulator na złom.
I dawało to coś? Tzn. potrafiło ogrzać powietrze w samochodzie czy tylko
dmuchało ciepłym na dzieci, ale w samochodzie nadal było zimno?
>> grzać czasu, w praktyce, żeby dało się komfortowo wsiąść i żeby szyby były
>> odmrożone?
> tego nie wiem. gdybym go skierował na szybę, zgaduje że te 10 minut
> szybie by wystarczyło. natomiast nagrzanie całego wnętrza? PRzy minus 15
> - nigdy.
A przy -5? Lub 0? Chociaż przy 0 to moja masa własna mnie grzeje.
>> Taka byłaby OK?
>> http://allegro.pl/citroen-c5-nagrzewnica-elektryczna
-i6652099066.html
> taka sama
Widzę że są trzy kable na konektorze i jeszcze jeden brązowy osobno. Jak
to się podłącza? Brązowy do masy, a wszystkie trzy z konektora do plusa?
>> Boję się podłączać to do głównego aku, żebym nie miał rano przymusowego
>> pchania - mrozy to i tak złe warunki dla aku...
> jest taka opcja. mnie sie to przytrafiło pod supermarketem, ale jak
> zobaczyli starszego faceta, z małym dzieckiem i kablami rozruchowymi,
> odarazu znalazł sie ochotnik.
Pod supermarketem to jeszcze dobrze, gorzej jakby padło daleko, bez żywej
duszy dookoła i do tego jakby Ci się spieszyło.
>> Inna sprawa, że boję się, że jak za bardzo obciążę alternator, to albo go
>> spalę albo nie będzie ładował głównego aku.
> na 100% nic się nie stanie. chyba że masz pasek napędzający alternator
> chwilę przed śmiercią, to umrze.
Pasek ma półtora roku, bo wtedy zakładałem klimę i musiałem wymienić na
dłuższy.
> wyobraź sobie że jedziesz autkiem, a tu ładna pani macha rąsią, stojąc
> przy aucie które ma otwartą maskę i kabelki rozruchowe. zatrzymujesz
> się, "pożyczasz" jej prądu... Zastanawiasz się jakie to szkodliwe dla
> silnika? Wcale. zużyjesz tylko pół szklanki paliwa więcej. to sam o
> stanie się jak do działającego auta (silnika, alternatora) podłączysz
> drugi akumulator.
Ok, ale pożyczanie prądu (czy rozruch) to chwila, a takie ładowanie to
długie minuty. Ale ok, wierzę.
>> Ale te setki amper płyną normalnie przez kilka sekund odpalania. Jak komuś
>> nie chce zapalić, to może kilkadziesiąt sekund, ale raczej nie dłużej...
>
> jak go rozładujesz lekko poniżej 12v i podłączysz do instalacji
> samochodu z działającym silnikiem, nic złego niema prawa się stać. jeśli
> masz jakiekolwiek zastrzeżenia, to podłącz go, przez żarówkę. żarówka w
> szereg. jak bezpiecznik. jak dasz żarówkę 5W, to akululator bęzdie się
> ładował przez pół roku. jak dasz żarówkę 100w, to dwa razy dłużej niż
> bez niej (tak na oko oczywiście). jeśli zbudujesz układ z żarówką w roli
> bezpiecznika i zrobisz zwarcie (np kompletnie zniszczonym akumulatorem),
> żarówka zaświeci się jasnym światłem i tyle strachu.
No tak, zapomniałem o tym. Sam to stosuję do odpalania podejrzanych rzeczy
na 230V.
>> Przy 14.4V chyba nie ma możliwości przeładowania nawet jakby płynęły setki
>> amper?
> przy 14.4, po ustaleniu parametrów prąd spadnie w okolice zera amper,
> więc nic sienie stanei
Chodzi o czas do ustalenia parametrów :) Ale ok, jestem już o to spokojny.
--
http://www.chmurka.net/
Następne wpisy z tego wątku
- 15.01.17 02:36 Adam Wysocki
- 15.01.17 10:44 Jarosław Sokołowski
- 16.01.17 10:51 Roman Rogóż
- 16.01.17 16:57 Waldemar
- 16.01.17 17:01 Waldemar
- 16.01.17 22:53 Adam Wysocki
- 17.01.17 22:39 Adam Wysocki
- 25.02.17 01:32 Adam Wysocki
- 25.02.17 10:27 J.F.
- 25.02.17 19:56 Adam Wysocki
Najnowsze wątki z tej grupy
- e-paper
- 60 mA dużo czy spoko?
- Dziwne zachowanie magistrali adresowej w 8085
- Współczesne mierniki zniekształceń nieliniowych THD audio, produkują jakieś?
- Jaki silikon lub może klej?
- Smar do video
- Litowe baterie AA Li/FeS2 a alkaliczne
- "ogrodowa linia napowietrzna"
- jaki zasilacz laboratoryjny
- jaki zasilacz laboratoryjny
- Puszka w ziemię
- T-1000 was here
- Ściąganie hasła frezem
- Koszyk okrągły, walec 3x AA, na duże paluszki R6
- Brak bolca ochronnego ładowarki oznacza pożar
Najnowsze wątki
- 2025-02-15 Łódź => NodeJS Developer <=
- 2025-02-15 Dęblin => Node.js / Fullstack Developer <=
- 2025-02-15 Warszawa => Developer .NET (mid) <=
- 2025-02-15 Wrocław => Senior SAP Support Consultant (SD) <=
- 2025-02-14 Zdalne załączanie grzałki bojlera elektrycznego
- 2025-02-14 Warszawa => Kierownik ds. kluczowych Klientów <=
- 2025-02-14 Częstochowa => Product Manager - Systemy infrastruktury teleinformaty
- 2025-02-14 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2025-02-14 Warszawa => Data Engineer (Tech Leader) <=
- 2025-02-14 Czy ma sens grupa news:pl.soc.polityka-prawna ? :-)
- 2025-02-14 e-paper
- 2025-02-14 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-02-14 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-02-14 Katowice => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-02-14 Wrocław => Specjalista ds. Sprzedaży (transport drogowy) <=