-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED.xt.v.chmurka.n
et!not-for-mail
From: g...@s...invalid (Adam Wysocki)
Newsgroups: pl.misc.elektronika
Subject: Re: Długotrwałe obciążenie aku samochodowego - jaki max bezpieczny
prąd?
Date: Sun, 15 Jan 2017 01:21:15 +0000 (UTC)
Organization: news.chmurka.net
Message-ID: <2fTd6h7gcIqvqNv8%gof@news.chmurka.net>
References: <1bTd67o0gIqvqNv8%gof@news.chmurka.net>
<58776f5e$0$5145$65785112@news.neostrada.pl>
<1eTd6agcuIqvqNv8%gof@news.chmurka.net>
<o587t0$i2g$1@node1.news.atman.pl>
<27Td6dii5IqvqNv8%gof@news.chmurka.net>
<58791b95$0$648$65785112@news.neostrada.pl>
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Injection-Date: Sun, 15 Jan 2017 01:21:15 +0000 (UTC)
Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="gof";
posting-host="xt.v.chmurka.net:172.24.44.4"; logging-data="4483";
mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
User-Agent: tin/2.3.3-20160327 ("Kinloch") (UNIX) (Linux/3.16.0-4-amd64 (x86_64))
DKIM-Signature: v=1; a=rsa-sha1; c=relaxed/simple; d=chmurka.net; s=news;
t=1484443275; bh=1ZofHOUPb+rEllRpglu5vmHn5hY=;
h=From:Subject:Newsgroups:References:Message-ID:Cancel-Lock:
User-Agent:MIME-Version:Content-Type:Content-Transfer-Encoding;
b=mo9PgCtj9rO9d8NR+OwqNZcG1K59jSfHXlC84ITQsA82frO7j4NQMCpJ3YZS3R2Z+
jXjkQRwUdQMOEFT9+jqPGWvHYe+6F6JgdivBCojKTarG/EadETWRm79URBvlyF00mq
oc9QF8k9YifE0i5CAu+hG9w6Fr64LGZpfMGcApYU=cApYU=
Cancel-Lock: sha1:G51CKIPGc+lM/c1rvVoE7EaAShU=
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:711021
[ ukryj nagłówki ]J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
>>To znaczy, że trzymanie aku przy 13.8V (non stop) też mu szkodzi?
>
> W minimalnym stopniu.
> To jest wlasnie to napiecie graniczne, przy ktorym elektroliza
> wody/elektrolitu jeszcze nie zachodzi/znikoma jest.
> Wiec mozna akumulator trzymac i trzymac ... ale napiecia nie podnosic.
Przy każdej temperaturze otoczenia?
Zastanawiam się, jak dbać o akumulator w motorze, który stoi pod oknami i
jeszcze trochę postoi (do wiosny), zakładając że nie chcę go wyciągać do
ciepła (bo nie widzę sensu). Do tej pory zawsze trzymałem go przy 13.8V
(non stop), ale może lepiej byłoby go np. okresowo (raz na tydzień)
doładowywać?
Lub podłączyć mu jeszcze mniejsze napięcie, rzędu 13.0V... i tak większe
od napięcia bez ładowania, więc przynajmniej się nie rozładuje...
> Ale tak naprawde dlugie trasy to autobusy, ciezarowki ... osobowych
> raczej nikt tak nie uzywa, aby przez cale dnie jezdzily.
> Taksowki w NY moze ...
Też racja.
>>Niby UPS-y mają akumulatory do pracy cyklicznej, a nie buforowej, ale
>>elektrochemia jest ta sama...
>
> Przy 14.4V elektroliza jest jeszcze niezbyt duza, wiec woda znika
> powoli. Albo sie doleje, albo akumulator zmieni ... tak mi chodzi po
> glowie, ze kwas siarkowy powinien wylapywac wilgoc z powietrza.
>
> Akumulator w przecietnym samochodzie jest juz praktycznie bezobslugowy
> ... ale napiecia nierzadko sa nizsze niz 14.4V.
U mnie OBD2 pokazuje zwykle 13.6V (mierzone przez adapter, ECU nie podaje
napięcia). Ale moto potrafi i 14.8V dać.
> A w nowszych to w ogole jest jakis specjalny system nadzoru - kto wie,
> moze i one potrafia po starcie podniesc napiecie, aby akumulator sie
> szybko naladowal, a potem obnizyc ponizej 14V ..
Kolejna rzecz, która może się zepsuć :)
--
http://www.chmurka.net/
Następne wpisy z tego wątku
- 15.01.17 02:31 Adam Wysocki
- 15.01.17 02:36 Adam Wysocki
- 15.01.17 10:44 Jarosław Sokołowski
- 16.01.17 10:51 Roman Rogóż
- 16.01.17 16:57 Waldemar
- 16.01.17 17:01 Waldemar
- 16.01.17 22:53 Adam Wysocki
- 17.01.17 22:39 Adam Wysocki
- 25.02.17 01:32 Adam Wysocki
- 25.02.17 10:27 J.F.
- 25.02.17 19:56 Adam Wysocki
Najnowsze wątki z tej grupy
- pradnica krokowa
- Nieustający podziw...
- Coś dusi.
- akumulator napięcie 12.0v
- Podłączenie DMA 8257 do 8085
- pozew za naprawę sprzętu na youtube
- gasik
- Zbieranie danych przez www
- reverse engineering i dodawanie elementów do istniejących zamkniętych produktów- legalne?
- Problem z odczytem karty CF
- 74F vs 74HCT
- Newag ciąg dalszy
- Digikey, SN74CBT3253CD, FST3253, ktoś ma?
- Szukam: czujnik ruchu z możliwością zaączenia na stałe
- kabelek - kynar ?
Najnowsze wątki
- 2025-01-20 Gdańsk => Programista Full Stack .Net <=
- 2025-01-20 Gliwice => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-01-20 Warszawa => Full Stack .Net Engineer <=
- 2025-01-20 huta ruszyla
- 2025-01-20 piece wodorowe
- 2025-01-20 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-01-20 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2025-01-20 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-01-20 Bieruń => Spedytor Międzynarodowy (handel ładunkami/prowadzenie flo
- 2025-01-19 Test - nie czytać
- 2025-01-19 qqqq
- 2025-01-19 Tauron przysyła aneks
- 2025-01-19 Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- 2025-01-18 Power BANK z ładowaniem przelotowym robi PRZERWY
- 2025-01-18 Pomoc dla Filipa ;)