-
81. Data: 2012-12-02 18:59:51
Temat: Re: Długo oczekiwany fotoradar
Od: Shrek <...@w...pl>
On 2012-12-02 16:24, t? wrote:
> J.F. wrote:
>
>> Bo prawde mowiac te samochody to z reguly 1 osobe wioza.
>
> Przyjrzyj się dokładnie. Poza tym są jeszcze autobusy i to w sporej
> liczbie. Do tego dochodzą inne mankamenty takiego porównania, jak np.
> wybór przykładu z dupy -- Dźwigowej.
Jak z dupy? A jaką ulicę po _jednym_ pasie w każdą stronę proponujesz
wybrać, zakładając, że chcesz wybrać stronniczo - w tym przypadku stojąc
po stronie samochodziarzy? Innymi słowy znasz jakąś ulicę w Warszawie,
która mając po jednym pasie w każdą stronę jest bardziej obciążona niż
Dzwigowa? Bo tory tramwajowe wziąłem najbardziej obciążone. Dodam
jeszcze, że te tory krzyżują się w jednym poziomie z podobnie obciążoną
aleją JPII. Jakby Dzwigowa miała się krzyżować z drugą Dzwigową, to już
byłaby tragedia.
Naprawdę - przy dużym obciążeniu ruchem, powierzchnia torów jest
znacznie efektowniej wykorzystana niż powierzchnia jezdni. To, że tobie
subiektywnie wydaje się wykorzystana w niskim stopniu bo na niej nie ma
korków, dowodzi tylko tego jak nieefektywnym środkiem transportu jest
samochód - zapchane do granic możliwości, a przewiezionych ludzi... mniej.
Shrek./
-
82. Data: 2012-12-02 19:13:09
Temat: Re: Długo oczekiwany fotoradar
Od: "szufla" <b...@e...pl>
> Innymi słowy znasz jakąś ulicę w Warszawie, która mając po jednym pasie w każdą
> stronę jest bardziej obciążona niż Dzwigowa? Bo tory tramwajowe wziąłem najbardziej
> obciążone. Dodam jeszcze, że te tory krzyżują się w jednym poziomie z podobnie
> obciążoną aleją JPII. Jakby Dzwigowa miała się krzyżować z drugą Dzwigową, to już
> byłaby tragedia.
>
> Naprawdę - przy dużym obciążeniu ruchem, powierzchnia torów jest znacznie
> efektowniej wykorzystana niż powierzchnia jezdni. To, że tobie subiektywnie wydaje
> się wykorzystana w niskim stopniu bo na niej nie ma korków, dowodzi tylko tego jak
> nieefektywnym środkiem transportu jest samochód - zapchane do granic możliwości, a
> przewiezionych ludzi... mniej.
W takim razie wyslij do ratusza propozycje, zeby wzdluz dzwigowej zbudowali torowisko
i puscili tramwaj, najlepiej zamiast autobusow (4 linie) bedzie bardziej efektywnie
:)
sz.
-
83. Data: 2012-12-02 21:10:09
Temat: Re: Długo oczekiwany fotoradar
Od: Shrek <...@w...pl>
On 2012-12-02 19:13, szufla wrote:
> W takim razie wyslij do ratusza propozycje, zeby wzdluz dzwigowej
> zbudowali torowisko i puscili tramwaj, najlepiej zamiast autobusow (4
> linie) bedzie bardziej efektywnie :)
A dokąd? A Dźwigową to już powinni dawno zasypać. Zamiast reanimacji
trupa trzeba się wziąć za Nowolazurową. Ile już milionów dosłownie
utopiono tam w błocie?
Shrek.
-
84. Data: 2012-12-02 21:57:06
Temat: Re: Długo oczekiwany fotoradar
Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>
Użytkownik "Grzegorz Staniak" <g...@g...com>
>
> Po wojnie Amerykanie przez większość czasu uprawiali nadkonsumpcję,
> promując przy tym dość absurdalne modele urbanistyczne. Tramwajów
> nie ma też m.in. dlatego, że nie budowano tradycyjnych miast w których
> mogłyby się sprawdzać, za to wszędzie powstawały rozległe przedmieścia.
> Wymuszało to używanie transportu samochodowego, co z kolei ciągnęło
> wielkie inwestycje drogowe. Niestety, 50 lat zajęło im -- i to tylko
> niektórym -- skonstatowanie faktu, że to droga do nikąd.
Jak donikąd ? Nie dojechali ? Teraz zaczną inaczej dojeżdżać ? Wszystko to
teoretyzowanie. Jak ludzie chcą jeździć tramwajami to tak robią. W polskich
miastach dokładnie tak jest, że pewnej części ludzi tramwaje na rękę są a
innym zupełnie nie.
-
85. Data: 2012-12-02 22:40:45
Temat: Re: Długo oczekiwany fotoradar
Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>
Dnia Sat, 01 Dec 2012 21:16:17 +0100, Artur Maśląg napisał(a):
> Ciekawe. Czekam więc na zalewanie ciągów tramwajowych asfaltem
> i puszczanie tamtędy autobusów. Trakcję jak mniemam powiesić będzie
> można np. pod balonami.
Rusz swoją futrzasta dupkę poza stoliczną wieś, to zobaczysz takie cuda.
To normalna praktyka w wielu miastach Polski. Przy okazji pasażerowie nie
muszą ganiać od przystanku do przystanku.
--
___________ (R)
/_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Kęszyca Leśna
_______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W--P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++
-
86. Data: 2012-12-03 00:20:58
Temat: Re: Długo oczekiwany fotoradar
Od: masti <g...@t...hell>
Dnia pięknego Sun, 02 Dec 2012 13:25:37 +0000 osobnik zwany t? napisał:
> masti wrote:
>
>> skoro to takie proste to dawaj, pokaż swoją madrość
>
> Nie będę Cię wyręczał w myśleniu, osiołku.
to ty twierdzisz: "Zajmuje znacznie więcej w stosunku do przepustowości,
biorąc pod uwagę fakt, że tramwaj jedzie po niej raz na jakiś czas."
to udowadniaj
--
Ford Mondeo 2.0 PMS edition, Jeep Grand Cherokee 4.0
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
-Wiem co mówię, to grunt zabija!" T.Pratchett
-
87. Data: 2012-12-03 02:15:01
Temat: Re: Długo oczekiwany fotoradar
Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>
Użytkownik Adam Płaszczyca napisał:
> Dnia Sat, 01 Dec 2012 21:16:17 +0100, Artur Maśląg napisał(a):
>
>
>> Ciekawe. Czekam więc na zalewanie ciągów tramwajowych asfaltem
>> i puszczanie tamtędy autobusów. Trakcję jak mniemam powiesić będzie
>> można np. pod balonami.
>
> Rusz swoją futrzasta dupkę poza stoliczną wieś, to zobaczysz takie cuda.
> To normalna praktyka w wielu miastach Polski. Przy okazji pasażerowie nie
> muszą ganiać od przystanku do przystanku.
Adamie, nigdzie nie musi tyłka ruszać - przecież opisałem jedno z
rozwiązań, mam je dokładnie pod domem. Mogli by więcej tak zorganizować
(spory kawałek Marszałkowskiej, spory kawałek Alei Jerozolimskich...
--
Darek
-
88. Data: 2012-12-03 08:24:46
Temat: Re: Długo oczekiwany fotoradar
Od: Artur Maśląg <n...@w...pl>
W dniu 2012-12-02 06:43, "Dariusz K. Ładziak" pisze:
> Użytkownik Artur Maśląg napisał:
>> Ciekawe. Czekam więc na zalewanie ciągów tramwajowych asfaltem
>> i puszczanie tamtędy autobusów. Trakcję jak mniemam powiesić będzie
>> można np. pod balonami.
>
> A niby czemu?
A niby czemu co?
> Zachowana jest skrajnia drogowa na skrzyżowaniu drogi
> kołowej z torem tramwajowym? Zachowana. Znaczy sieć trakcyjna wisi na
> właściwej wysokości. A słupy stać mogą poza jezdnią w ogóle. Tak coś
> ostatnio nam Most Śląsko - Dąbrowski i kawał Solidarności tak
> zorganizowali że autobusy zasuwają środkiem po torowisku i stają na tych
> samych przystankach - bo stanie na osobnych zupełnie już korkowało ulicę.
Zdaje się że mowa o dwóch różnych rzeczach - ja się zgadzam, że w
niektórych miejscach takie rozwiązanie może mieć swoje uzasadnienie,
ale zdecydowanie nie "Wszedzie mozna zrobic".
-
89. Data: 2012-12-03 10:28:02
Temat: Re: Długo oczekiwany fotoradar
Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>
Dnia Mon, 03 Dec 2012 02:15:01 +0100, "Dariusz K. Ładziak" napisał(a):
>> Rusz swoją futrzasta dupkę poza stoliczną wieś, to zobaczysz takie cuda.
>> To normalna praktyka w wielu miastach Polski. Przy okazji pasażerowie nie
>> muszą ganiać od przystanku do przystanku.
>
> Adamie, nigdzie nie musi tyłka ruszać - przecież opisałem jedno z
> rozwiązań, mam je dokładnie pod domem. Mogli by więcej tak zorganizować
> (spory kawałek Marszałkowskiej, spory kawałek Alei Jerozolimskich...
Inna sprawa, że akurat na Marszałkowskiej problemem jest przepustowość
przystanków. Obawiam się, że dołożenie jeszcze autobusów zatkało by ta
linię, tak samo jak Aleje Jerozolimskie. Tam to już raczej się prosi o
estakadę i autobusy górą, a tramwaje dołem (albo na odwrót)
--
___________ (R)
/_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Kęszyca Leśna
_______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W--P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++
-
90. Data: 2012-12-03 13:08:50
Temat: Re: Długo oczekiwany fotoradar
Od: Sebastian Kaliszewski <S...@n...softax.com.pl>
On 11/30/2012 07:21 PM, J.F wrote:
> Użytkownik "szufla" napisał:
> masti wrote:
>>> linia tramwajowa zajmuje mniej miejsca niż ulica
>
>> Linie buduje sie przewaznie wzdluz ulic co ma sens w komunikacji
>> miejskiej i albo to miejsce juz jest zarezerwowane albo trzeba je
>> dodatkowo przygotowac, przebudowac co zwieksza koszty.
>
>
> Nie tylko to.
> Same tory zajmuja ... na moj gust wcale nie mniej niz dwa pasy ruchu. Na
> pewno niewiele mniej, a biorac pod uwage ze wykorzystane sa przez jeden
> pojazd co kilka-kilkanascie minut, to duzo wiecej :-)
No ale one (te tramwaje) jeżdzą trochę (tak o rząd wielkości) częściej.
>
> Ale oprocz torow sa jeszcze przystanki. Jak tory biegna srodkiem ulicy,
> to co pewien czas trzeba jednak wygospodarowac troche szerokosci, i to w
> tak strategicznych punktach jak skrzyzowania, gdzie i pasow przybywa.
W Jerozolimskich, na Grójeckiej itd się mieści...
> A co miedzy przystankami ? Szeroki trawnik wzdluz torow ? Zupelnei
> bezuzyteczny, bo ani tam zaparkowac, ani spacerowac, ani psa
> wyprowadzic. To jest dopiero strata miejsca, a w miastach miejsce cenne.
A teraz zajrzyj na Google Maps i popatrz sobie na ulicę którą ten
tramwaj ma iść. Sobieskiego street. Tam teraz jest po środku pas
zieleni, szeroki -- tramwaj się zmieści bez zabierania miejsc
parkingowych (których notabene wzdłuż ulicy i tak prawie, że nie ma (bo
znowu są trawniczki i takie tam)
>
> A jak wyrzucisz tory na bok, to blokujesz miejsca parkingowe.
Ale tu się zmieszczą po środku
>
> Zaczeli u nas uzywac torowisk jako buspasow - i to mi sie dosc podoba ...
U nas też -- w paru miejscach to ma sens, ale w wielu nie ma.
>
>>> silniki spalinowe nigdy nie będą ekologiczne, cokolwiek to znaczy.
>> Jezeli az tak cie to martwi nieekologicznosc silnikow napedzanych
>> gazem ziemnym to proponuje powrot do trolejbusow. :)
>
> Trolejbusy by ominely tych kilka istotnych wad tramwajow. Chocby to
> marnowanie miejsca.
I kilka zalet też tracą (tramwaj średnio, w miastach w których jeździ po
torowisku a nie po ulicy, jest szybszy)
pzdr
\SK