  • 1. Data: 2009-09-01 09:13:44
    Temat: Dlugi dostep do listy katalogow na HDD
    Od: "Korsarz" <2...@7...eu>

    Witam,

    Od jakiegos czasu strasznie wydluzyl mi sie dostep do listy katalogow na
    jednym z HDD. Testowalem go oryg. windowsowym programem do sprawdzania
    dyskow i nic nie znalazl zlego.

    Objawia sie to tak ze wszelkie aplikacje ktore wyswietlaja okienko wyboru
    plikow na roznych dyskach wrecz freezuja sie na czas browsowania jak wybiore
    wlasnie ten dysk. Trwa to z 1-2min, i dopiero wtedy wyskakuje lista plikow i
    katalogow na tym hdd. System plikow na nim to NTFS.

    Jaka moze byc przyczyna i jak to naprawic?

  • 2. Data: 2009-09-01 09:58:47
    Temat: Re: Dlugi dostep do listy katalogow na HDD
    Od: "Washi" <s...@n...pl>

    Użytkownik "Korsarz" <2...@7...eu> napisał w wiadomości

    > Od jakiegos czasu strasznie wydluzyl mi sie dostep do listy katalogow na
    > jednym z HDD. Testowalem go oryg. windowsowym programem do sprawdzania
    > dyskow i nic nie znalazl zlego.

    Defragmentacja rowniez nie pomaga??

    Washi
    --
    Porozmawiajmy o wirtualizacji
    -> http://www.virtual-it.pl/

  • 3. Data: 2009-09-01 10:01:13
    Od: "Korsarz" <2...@7...eu>

    > Defragmentacja rowniez nie pomaga??

    Tego akurat nie probowalem, ale zeby fragmentacja az tak bardzo wplynela na
    wydajnosc listowania zawartosci? Taki total commander natychmiastowo listuje
    mi ten dysk, zero opoznien, jedynie wszelkie inne okienka popupowe windowsa
    ktore pokazuja zawartosci dyskow maja laga na nim.

  • 4. Data: 2009-09-01 12:05:14
    Od: Saper/nolin11 <n...@g...com>

    W dniu 2009-09-01 12:01, Korsarz pisze:

> [...]
    > listuje mi ten dysk, zero opoznien, jedynie wszelkie inne okienka
    > popupowe windowsa ktore pokazuja zawartosci dyskow maja laga na nim.

    Ponieważ explorer (i wszystkie inne używające SHFileList'a) pobiera
    informacje/ikony/generuje miniaturki dla każdego pliku i to mu tyle
    zajmuje, a defragmentacja też pomaga.

    --
    saper/nolin11

  • 5. Data: 2009-09-01 17:13:39
    Od: "Michal AKA Miki" <j...@...onetu.pl>

> [...]
    > lista plikow i katalogow na tym hdd. System plikow na nim to NTFS.
    >
    > Jaka moze byc przyczyna i jak to naprawic?

    Ja mysle, ze jesli SMART nie wykazuje problemow, to pytanie nalezaloby zadac
    na grupie z Windowsami, nie na grupie sprzetowej..

    Pozdrawiam
    Michal

  • 6. Data: 2009-09-01 17:31:28
    Od: rs <n...@n...spam.pl>

    On Tue, 1 Sep 2009 11:13:44 +0200, "Korsarz" <2...@7...eu> wrote:

> [...]
    >katalogow na tym hdd. System plikow na nim to NTFS.
    >
    >Jaka moze byc przyczyna i jak to naprawic?

    fragmentacja, zbyt duzo plikow w jakim katalogu tymczasowym albo
    domyslnym, zapchany do oporu lub prawie oporu dysk? <rs>

  • 7. Data: 2009-09-02 11:02:04
    Od: "Lukasz Sczygiel" <p...@p...onet.pl>

> [...]
    > katalogow na tym hdd. System plikow na nim to NTFS.
    >
    > Jaka moze byc przyczyna i jak to naprawic?

    Dysk ciagle mieli przy tym okresie oczekiwania?
    Jesli tak to stawiam na ogromnego zip-a w glownym katalogu :)
    Eksplorer domyslnie skanuje wszystkie zipy w katalogu i jesli lezy tam jakis
    ogromny to tak to sie objawia. Mozna to wyrejestrowac ale to juz NTG.

    --
    Lukasz Sczygiel
    http://coraline.bazarek.pl

  • 8. Data: 2009-09-02 15:34:59
    Od: "Korsarz" <2...@7...eu>

> [...]
    > jakis
    > ogromny to tak to sie objawia. Mozna to wyrejestrowac ale to juz NTG.

    Bingo! Zmienilem rozszerzenie z zip na inne i dysk dostal pary.... :)

    Dzieki wielkie

    Pozdr.