  • 1. Data: 2009-08-31 16:37:03
    Temat: Czy zasilacz pociągnie...
    Od: JAA <no_spam@nie..com>

    Witam,
    Odziedziczyłem kompa, którego chcę upgrade'ować. W obudowie jest
    zasilacz 400W zasilacz iBox. do tej pory na tym zasilaczu śmigały 3HD
    (120, 250 i 500GB), Athlon 3000+, 2x521RAM, jakaś stara grafa 32MB,
    karta muzyczna i DVDR i jakoś nie było kłopotów

    Zastanawiam się, czy pociągnie gdy wsadzę do niego:

    Intel Core2 Quad Q9550 2,83 GHz
    Asus P5QC
    Corsair Twin2X DDR2 2x 2GB 1066 MHz CL5-5-5-15
    GeForce 8400 GS Asus Silent 512MB HDTV & DVI
    1TB HD Seagate
    karta muz PCI E-MU 0404
    DVDR

    Dzięki,
    JAA

  • 2. Data: 2009-08-31 17:10:53
    Temat: Re: Czy zasilacz pociągnie...
    Od: Saiko Kila <f...@p...vqrn.arg.cy>

    Proces JAA <no_spam@nie..com> zwrócił błąd:

> [...]
    > Asus P5QC
    > Corsair Twin2X DDR2 2x 2GB 1066 MHz CL5-5-5-15
    > GeForce 8400 GS Asus Silent 512MB HDTV & DVI

    Przez pewien czas pociągnie, ale kiedy zaczniesz grać albo liczyć to
    możesz równocześnie zacząć się modlić :) Zasilacze z okresu świetności
    Athlona mają słabą linię 12V. Jakie ten zasilacz ma w ogóle podłączenia?
    Po tym z grubsza można poznać na ile go stać, jeśli producent był
    uczciwy.

    --
    Saiko Kila
    Unregistered Windows User #7.29581131e8

  • 3. Data: 2009-08-31 17:23:58
    Od: games <g...@g...home.pl>

    Saiko Kila pisze:
> [...]
    > Athlona mają słabą linię 12V. Jakie ten zasilacz ma w ogóle podłączenia?
    > Po tym z grubsza można poznać na ile go stać, jeśli producent był

    Pobor mocy zbiorczy dla takiego komputera to max 200-250W W tej chwili
    dla DualCore 2.8GHz 1Ghz Patriot 2 dyski po 200GB karta zintegrowana
    128MB 158W. Problemem moga byc faktycznie pojedyncze linie zasilajace,
    w tym samym PC wczesniej padl mi zasilcz z powodu zbyt duzego
    obciazenia USB padla linia 5V, wstawilem nowe diody i smiga dalej.

  • 4. Data: 2009-08-31 17:34:03
    Od: Saiko Kila <f...@p...vqrn.arg.cy>

    Proces games <g...@g...home.pl> zwrócił błąd:

    > Pobor mocy zbiorczy dla takiego komputera to max 200-250W

    Zgadza się, podobny zestaw sprawdzałem watomierzem.

> [...]
    > w tym samym PC wczesniej padl mi zasilcz z powodu zbyt duzego
    > obciazenia USB padla linia 5V, wstawilem nowe diody i smiga dalej.

    Ja bym się obawiał właściwie tylko trzech rzeczy:
    1. za słaba +12V, nawet nominalnie
    2. jeśli zasilacz leciwy to może nie wytrzymać nominalnego obciążenia
    3. czy ma takie wtyczki jak potrzebne

  • 5. Data: 2009-08-31 17:49:10
    Od: JAA <no_spam@nie..com>

    odpowiadam wszystkim: zasilacz był wtsawiony nowy w zeszłym roku -
    jeszcze jest na gwarancji. ma 5 zasilań 12V, szczerze mówiąc nie wiem,
    jak wygląda zasilanie USB...

    JAA

  • 6. Data: 2009-08-31 17:58:47
    Od: games <g...@g...home.pl>

    JAA pisze:
    > odpowiadam wszystkim: zasilacz był wtsawiony nowy w zeszłym roku -
    > jeszcze jest na gwarancji. ma 5 zasilań 12V, szczerze mówiąc nie wiem,
    > jak wygląda zasilanie USB...
    >
    > JAA

    Kazdy zasilacz ma parametry na obudowie czyli prad i napiecie max,
    kalkulator w reke i liczysz.

  • 7. Data: 2009-08-31 17:59:00
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "JAA" <no_spam@nie..com> napisał w wiadomości grup
    > odpowiadam wszystkim: zasilacz był wtsawiony nowy w zeszłym roku - jeszcze
    > jest na gwarancji. ma 5 zasilań 12V, szczerze mówiąc nie wiem, jak wygląda
    > zasilanie USB...

    Mulisz wtyczki/wiązki z liniami.

  • 8. Data: 2009-08-31 19:05:05
    Od: JAA <no_spam@nie..com>

    games pisze:

    > Kazdy zasilacz ma parametry na obudowie czyli prad i napiecie max,
    > kalkulator w reke i liczysz.

    mój ma napisane przy 12V - 19A czyli wychodzi 216W...
    JAA

  • 9. Data: 2009-08-31 19:10:23
    Od: games <g...@g...home.pl>

    JAA pisze:

    > mój ma napisane przy 12V - 19A czyli wychodzi 216W...
    > JAA

    tak ale tylko dla tego napienia pzoostale sumujesz i masz juz tyle co na
    naklejce.

  • 10. Data: 2009-08-31 19:20:58
    Od: JAA <no_spam@nie..com>

    games pisze:

    > tak ale tylko dla tego napienia pzoostale sumujesz i masz juz tyle co na
    > naklejce.

    jasne, to zrozumiałe. przy 5V jest 30A i to daje 150. zobaczę, na razie
    nie kupuję nowego. grać nie zamierzam, do czasu do czasu praca z plikami
    muzycznymi wielkości 500MB albo większe... jak padnie, to padnie.

    pozdrowienia
    JAA