  • 11. Data: 2013-02-12 14:37:35
    Temat: Re: Dławiki Ferryster
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Piotr,

    Tuesday, February 12, 2013, 2:25:13 PM, you wrote:

    > Przy moim pierwszym podejściu do EMC (2004) uważałem, że dławik, który ma
    > tłumić 150kHz powinien też tłumić duże MHz.
    > Dlatego do zaprojektowanego wtedy urządzenia zamawiamy u Ferystera dławik
    > (zwykły na toroidzie) według mojego projektu. Przy tych samych gabarytach ma
    > znacznie mniejszy prąd od ich standardowej oferty dławików za to znacznie
    > większe f rezonansu własnego.
    > Teraz wiem, że nie jest to najlepsze rozwiązanie. Stosuję osobne elementy do
    > tłumienia zakłóceń w okolicy 150kHz i osobne dla MHz-ów.

    Oczywiście, że najlepszym rozwiązaniem jest wielostopniowy filtr,
    dobrany dokładnie do urządzenia. Jednak z dwojga złego, jesli chodzi o
    wyższe częstotliwości, to trzeba wybrać dławik o mniejszych
    pojemnościach.

    Dla mnie porządny dławik dla przetwornicy o niepomijalnej ;) mocy, to
    dławik trójstopniowy - dwa stopnie z dwoma różnymi dlawikami
    skompensowanymi i jeden stopień z dławikami walcowymi o minimalnej
    pojemnosci. Do tego oczywiście kondensatory X i Y. A jak to za mało, to
    wchodzimy w koraliki ferrytowe i kondensatory przepustowe oraz
    metalową obudowę. Nic nie ma prawa wyleźć :)

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 12. Data: 2013-02-12 14:54:23
    Od: Mario <m...@...pl>

> [...]
    > wchodzimy w koraliki ferrytowe i kondensatory przepustowe oraz
    > metalową obudowę. Nic nie ma prawa wyleźć :)

    W moim przypadku chodzi o proste urządzenie mikroprocesorowe z gotową
    przetwornicą DC/DC 1W SIP z 24V na 5V. Tylko będzie na długim kablu
    zasilającym, w warunkach przemysłowych i obawiam się zakłóceń
    wprowadzonych tą drogą.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 13. Data: 2013-02-12 15:06:58
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 12.02.2013 14:54, schrieb Mario:

> [...]
    > przetwornicą DC/DC 1W SIP z 24V na 5V. Tylko będzie na długim kablu
    > zasilającym, w warunkach przemysłowych i obawiam się zakłóceń

    Zakłócenia wprowadzone i wyprowadzone to ta sama para butów, ale jeden
    jest lewy a drugi prawy ;-).
    Przy zakłóceniach wprowadzanych, w szczególności jak masz duże natężenia
    pola. musisz też uważać na sprzężenia pojemnościowe poza przewodami
    "antenowymi". Metalowa obudowa, źle uziemiona i płytka nad nią to
    wspaniały kondensator, tylko go tam na ogół nie chcemy ;-). A przez
    wyświetlacze (szybki) wchodzi tyle energii, że wystarczałoby do
    zasilenia urządzenia. "Opakowywałem" urządzenie mierzące w okolicach
    tomografu fMRI, pole magnetyczne do 4T, zmienne w czasie. W końcu było
    zasilanie akumulatorem, połączenia RS485 i Ethernet przez światłowody
    puszczone przez śluzy. Optyka (Kamera z CMOUNT) przez metalizowane szyby
    i siatki.

    Waldek

  • 14. Data: 2013-02-13 18:32:00
    Od: Mario <m...@...pl>

    > DUS są tańsze i mają większe rozproszenie, co niekoniecznie (według
    > Wurtha) jest wadą. A do tłumienia zakłóceń w wyższych pasmach szukaj DTS.

    Roman jeszcze jedna prośba. W sklepie online jeden DUS jest -NT(?)
    jeden -H, a co z pozostałymi? Wersja -V? Bo na zdjęciach wszędzie są -V.
    Robię footprinta i ma to wpływ na definiowany wymiar.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 15. Data: 2013-02-13 19:07:18
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2013-02-13 18:32, Mario pisze:

    > Roman jeszcze jedna prośba. W sklepie online jeden DUS jest -NT(?)
    > jeden -H, a co z pozostałymi? Wersja -V? Bo na zdjęciach wszędzie są -V.
    > Robię footprinta i ma to wpływ na definiowany wymiar.

    No i jak znaleźć na stronie Ferystera dokumentacje transformatora.
    Potrzebuję D-ES tak jak dałeś link do D-US. D-US-V będzie za wysoki a
    widzę tylko jeden model -H. Wybrałbym D-ES -H ale nie ma rysunków
    transformatora tylko linki do rysunków karkasa. No chyba, że zrobią bez
    problemu D-US-H.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 16. Data: 2013-02-13 22:59:05
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Mario,

    [...]

    > Roman jeszcze jedna prośba. W sklepie online jeden DUS jest -NT(?)
    > jeden -H, a co z pozostałymi? Wersja -V? Bo na zdjęciach wszędzie są -V.
    > Robię footprinta i ma to wpływ na definiowany wymiar.

    Rób zgodnie z PDFami TME.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 17. Data: 2013-02-13 23:00:57
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Mario,

    [...]

> [...]
    > widzę tylko jeden model -H. Wybrałbym D-ES -H ale nie ma rysunków
    > transformatora tylko linki do rysunków karkasa. No chyba, że zrobią bez

    Nie ma rysunku do wersji H, bo byly robione pod zamówienie klienta. To
    są normalne dławiki tylko przy skladaniu rdzeń jest obracany, żeby
    były niższe.

    --
    Best regards,
    RoMan