  • Data: 2010-07-28 12:16:26
    Temat: Re: Dławik - prośba o weryfikację toku postępowania
    Od: Grzegorz Brzęczyszczykiewicz <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    RoMan Mandziejewicz nabazgrał(a):

    > Albo źle pomierzyłeś rdzeń albo jednak masz małą szczelinę albo rdzeń
    > był pęknięty i jest sklejony albo źle zmierzyłeś indukcyjność -
    > powinno być prawie 1 mH...

    OK - sprawdzę to jeszcze , ale do dyspozycji mam tylko przystawkę na

    74HCT132 do miernika uniwersalnego. Fabryczny dławik 33uH pokazuje w
    miarę dokładnie z odczyłką +/- 2 uH.

    > Dla rdzenia EI33/23/13 z materiału 3C90 (i większości typowych materiałó
    > mocy do 200kHz) AL=4300, czyli 4.3uH/zw^2

    Tak tylko nie wiem czy pomimo bardzo zbliżonych wymiarów (odchyłki po ok
    0,5mm) - to co zasilacza wyciągnąłem jest faktycznie z tegoo materiał
    zrobione. Nie wiadomo co Chińczyk do tego zasilacza włożył. Niestety do
    najbliższego sklepu za rogiem mam prawie 100km a koszty wysyłek mnie
    wykańczają, dlatego staram się brać co mam pod ręką.

    > [...]
    >

    > Nigdy, ale to nigdy nie rób dławika na rdzeniu ferrytowym bez
    > ustalonej szczeliny. Choćby to miałaby być szczelina 0.1 mm na
    > wszystkich nogach (czyli grubość typowego papieru ksero 80g/m^2).

    Wezmę to pod uwagę.

    > Dla takiej właśnie szczeliny 5 mH uzyskasz po nawinięciu 84 zwojów i
    > dopiero przy prądzie rzędu 0.7A rdzeń wejdzie w początek nasycenia.
    >
    > Przy mniejszych szczelinach indukcyjność zbyt zależy nawet od
    > mocniejszego lub słabszego ściśnięcia.

    Dzięki za pomoc

    G.B.