  • 1. Data: 2011-08-30 20:31:22
    Temat: Dlaczego w branży rozrywkowej najsłabiej płacą?
    Od: "Piotrek" <p...@p...onet.pl>

    Kilka razy spotkałem się z opinią, że wbrew przekonaniu laików programiści
    gier komputerowych nie tylko ciężko harują (w to akurat nie wątpię), ale
    robota, jaką wykonują, należy do najsłabiej opłacanych w branży (to już mnie
    mocno zdziwiło). Zawsze uważałem, że gry komputerowe to żyła złota i milionowe
    (nie przesadzam z rzędem wielkości?) zyski z ich sprzedaży powinny przekładać
    się raczej na wyższe, a nie niższe od przeciętnej zarobki ludzi, bez których
    by one nie powstały, nawet jeśli lwia część dochodów ze sprzedaży trafia do
    kogoś innego. Dlaczego więc twórcy gier należą do gorszej kategorii
    programistów? Jest tak tylko w przeciętnych i niszowych firemkach czy może to
    ogólna przypadłość, nie omijająca też gigantów w branży?

  • 2. Data: 2011-08-30 21:21:09
    Od: g...@p...onet.pl

> [...]

    > programistów? Jest tak tylko w przeciętnych i niszowych firemkach czy może to

    > ogólna przypadłość, nie omijająca też gigantów w branży?

    nie wiem czy to prawda ze placa mniej albo nawet ze to wieksza harowa, za to
    programowanie mz fajniejsze

  • 3. Data: 2011-08-30 21:37:16
    Od: Arkadiusz Dymek <n...@n...no.no>

    W dniu 8/30/2011 10:31 PM, Piotrek wrote:
> [...]
    > programistów? Jest tak tylko w przeciętnych i niszowych firemkach czy może to
    > ogólna przypadłość, nie omijająca też gigantów w branży?

    Podejrzewam, że spory wpływ ma na to niestety mentalność osób
    trafiających do tej branży. Konkretnie to, że są to zazwyczaj młodzi
    pasjonaci, którym wydaje się, że złapali Pana Boga za nogi i są chętni
    przymknąć oko na gorsze warunki, byleby tylko zobaczyć swoje nazwisko w
    creditsach. Jak im nie odpowiada, to na ich miejsce są dziesiątki, a
    może i setki innych. Ot takie podejście, że programista gier to
    powołanie, a nie zawód, więc zarobki to sprawa drugorzędna.

    Pozdrawiam,
    Arkadesh

  • 4. Data: 2011-08-31 09:02:21
    Od: "Przemek O." <p...@o...eu>

    W dniu 2011-08-30 22:31, Piotrek pisze:
> [...]
    > programistów? Jest tak tylko w przeciętnych i niszowych firemkach czy może to
    > ogólna przypadłość, nie omijająca też gigantów w branży?

    Heh, bo gry to inny świat. Obecnie już nie da się (z małymi wyjątkami)
    napisać gry samemu i zarobić na niej jakieś pieniądze tak jak to było w
    czasach np. Atari XL/XE i C64.
    Robota może i ciężka, ale za to bardzo ciekawa. Pracuje się bardziej dla
    samej pracy niż jakichś konkretnych pieniędzy.

    A są działki znacznie bardziej opłacalne.

    Chociaż... programista i tak i tak jest prawie na samym dole drabinki
    zarobkowej czy czerpania zysków z oprogramowania (zakładając że jest
    tzw. najemnym programistą).

    pozdrawiam,
    Przemek O.

  • 5. Data: 2011-08-31 11:18:30
    Od: Szyk <s...@o...pl>

    Jestem zdania, ze z uwagi na coraz gorsza sytuacje zarobkowa w branrzy,
    programisci powinni zawrzec zmowe i spisek ustalajac minimalne stawki
    ponizej kturyh nie beda robic. Tak zrobili prawnicy, arhitekci,
    stomatolodzy i pewnie inni tesz. Wiec zrubmy to i my!!!!!!!

  • 6. Data: 2011-08-31 11:31:30
    Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl>

    On 31.08.2011 13:18, Szyk wrote:
> [...]
    > ponizej kturyh nie beda robic. Tak zrobili prawnicy, arhitekci,
    > stomatolodzy i pewnie inni tesz. Wiec zrubmy to i my!!!!!!!

    To widać, nie stać Cię nawet na słownik ortograficzny.

    --
    wer <",,)~~
    http://szumofob.eu

  • 7. Data: 2011-08-31 11:46:46
    Od: bartek szurgot <n...@...plz>

    On 08/31/2011 01:31 PM, b...@n...pl wrote:

    > To widać, nie stać Cię nawet na słownik ortograficzny.

    ... a po drugie warto porozmawiać z architektami i prawnikami. jak się
    pozna "robienie aplikacji" albo "izbę inżynierską" od kuchni, okazuje
    się że to kliki, do których dostanie się bez znajomości graniczy z
    cudem. wszystko oczywiście w imię "trzymania wysokiego poziomu usług".
    za takie układy ja dziękuję bardzo - postoję...

    --
    pozdrawiam serdecznie / best regards,
    Bartek 'BaSz' Szurgot

    http://www.baszerr.org

  • 8. Data: 2011-08-31 11:58:05
    Od: Paweł Kierski <n...@p...net>

    W dniu 2011-08-31 13:18, Szyk pisze:
> [...]
    > ponizej kturyh nie beda robic. Tak zrobili prawnicy, arhitekci,
    > stomatolodzy i pewnie inni tesz. Wiec zrubmy to i my!!!!!!!

    Już kilka razy proponowałem manifestację przed Sejmem, Kancelarią
    Premiera i Belwederem.

    Hasła:
    - minimalne stawki za linię kodu
    - interwencyjny skup polskiego oprogramowania
    - stworzenie Wspólnej Polityki Software'owej w ramach UE,
    a w niej:
    - dopłaty do GB RAM i cykli procesora używanych do programowania
    - wsparcie dla rodzinnych firm programistycznych, w których jest
    mniej niż 8GB RAM w sumie
    - dopłaty do energii elektrycznej wykorzystywanej przy tworzeniu
    oprogramowania (Dla ułatwienia może być 229V i 50.2Hz, żeby
    urzędnicy mogli w razie kontroli odróżnić, który prąd jest
    który)
    - wyłączenie programistów z ZUS i stworzenie KPUS (Kasy
    Programistycznego Ubezpieczenia Społecznego) - składki ryczałtowe
    od GB pojemności dysku
    - limity produkcyjne - oprogramowanie się słabo sprzedaje, bo jest go
    za dużo i tylko leży na półkach

    To wszystko oczywiście w akompaniamencie melodyjek z telefonów
    (zamiast gwizdów) i z paleniem opon. Proponuję rowerowe, żeby wskazać,
    że mamy na uwadze ekologię.

    --
    Paweł Kierski
    n...@p...net

  • 9. Data: 2011-08-31 12:41:20
    Od: Edek <e...@g...com>

    On 08/31/2011 01:58 PM, Paweł Kierski wrote:

> [...]
    >
    > To wszystko oczywiście w akompaniamencie melodyjek z telefonów
    > (zamiast gwizdów) i z paleniem opon. Proponuję rowerowe, żeby wskazać,

    Umknęło ci Klawiaturkowe...

    Edek

  • 10. Data: 2011-08-31 13:10:23
    Od: Paweł Kierski <n...@p...net>

    W dniu 2011-08-31 14:41, Edek pisze:

    > Umknęło ci Klawiaturkowe...

    Celowo pominąłem, podobnie jak deputat na dyskietki i toner. Chciałem
    konsekwentnie trzymać się analogii do jednej branży.

    --
    Paweł Kierski
    n...@p...net