    From: "Piotrek" <p...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Dlaczego w branży rozrywkowej najsłabiej płacą?
    Date: Tue, 30 Aug 2011 22:31:22 +0200
    Sender: n...@n...onet.pl

    Kilka razy spotkałem się z opinią, że wbrew przekonaniu laików programiści
    gier komputerowych nie tylko ciężko harują (w to akurat nie wątpię), ale
    robota, jaką wykonują, należy do najsłabiej opłacanych w branży (to już mnie
    mocno zdziwiło). Zawsze uważałem, że gry komputerowe to żyła złota i milionowe
    (nie przesadzam z rzędem wielkości?) zyski z ich sprzedaży powinny przekładać
    się raczej na wyższe, a nie niższe od przeciętnej zarobki ludzi, bez których
    by one nie powstały, nawet jeśli lwia część dochodów ze sprzedaży trafia do
    kogoś innego. Dlaczego więc twórcy gier należą do gorszej kategorii
    programistów? Jest tak tylko w przeciętnych i niszowych firemkach czy może to
    ogólna przypadłość, nie omijająca też gigantów w branży?