eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaDlaczego w aucie odpinać plus a nie minus? [crosspost]Re: Dlaczego w aucie odpinać plus a nie minus? [crosspost]
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!.POSTED!not-for-mail
    From: Adam <a...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody,pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Dlaczego w aucie odpinać plus a nie minus? [crosspost]
    Date: Fri, 28 Dec 2012 14:12:37 +0100
    Organization: ICM, Uniwersytet Warszawski
    Lines: 41
    Message-ID: <kbk5s6$1jv$1@news.icm.edu.pl>
    References: <kbju4f$va4$1@usenet.news.interia.pl> <kbk4rl$2b3e$1@alfa.ceti.pl>
    NNTP-Posting-Host: opg67.internetdsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.icm.edu.pl 1356700358 1663 83.0.30.67 (28 Dec 2012 13:12:38 GMT)
    X-Complaints-To: u...@n...icm.edu.pl
    NNTP-Posting-Date: Fri, 28 Dec 2012 13:12:38 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 5.2; rv:17.0) Gecko/17.0 Thunderbird/17.0
    In-Reply-To: <kbk4rl$2b3e$1@alfa.ceti.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2477524 pl.misc.elektronika:639731
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2012-12-28 13:55, Jarek Pudelko pisze:
    > Witam
    >
    >> Przez blisko 100 lat odpinało się kabel minusowy, jeśli coś się grzebało
    >> przy elektryce auta.
    >>
    >> Obecnie zaleca się odpinanie kabla plusowego.
    >>
    >> Jest na to jakieś racjonalne wyjaśnienie, oprócz spisku Unii i
    >> cyklistów? ;)
    >
    > Serio? Przeciez to bez sensu jest.
    > Pozostawienie podlaczonego minusa, odpiecie plusa i przypadkowe
    > dotkniecie owym plusem do masy/srubki/blaszki czegokolwiek spowoduje
    > mega....mega zabawny fajerwerk :)
    >(...)

    A możesz wytłumaczyć, skąd ten potencjał się weźmie? Oprócz ewentualnie
    kondensatorów w końcówce mocy.
    Przecież zwierasz obwód bez zasilania, gdyż akumulator jest odpięty.

    Ponadto w ten właśnie sposób (zwarcie kabla [+] do masy) kasuje się
    błędy w większości współczesnych samochodów. W niektórych instrukcjach
    serwisowych jest to zresztą opisane, przykładowo spotkałem się w jakimś
    audi czy vw, że kasowanie błędów Common Rail i wtryskiwaczy to
    czterokrotne zwarcie kabli w ciągu 4 sekund.

    Co do "fajerwerków":
    Ewentualnie jeszcze zostaje zasilanie własne syreny od alarmu, ale
    jeszcze takiej nie spotkałem, której zasilanie podtrzymujące byłoby
    wpięte równolegle z zasilaniem głównym.

    Lub ktoś, kto wytworzył ów "fajerwerk" może zapomniał odłączyć drugi
    akumulator, gdyż w wielu modelach aut terenowych są dwa.


    --
    Pozdrawiam.

    Adam.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: