  • 1. Data: 2011-02-12 16:34:39
    Temat: Dlaczego usb stick jest taki wolny?
    Od: topek <t...@p...pl-zamien-0-na-o>

    Witam,
    kupilem kobitce usb sticka 16GB PQI, taki bardzo malutki:
    Cos takiego:
    http://allegro.pl/promocja-pqi-i812-mini-pendrive-16
    gb-3-kolory-i1439510678.html

    SKopoiowanie na tego pendrivea 1GB trwa 3-4min
    Niezaleznie od kompa.
    Ja mam tez pqi, tyle ze normalnych rozmiarow, 1GB i tam takie dane
    kopiuja sie w 30 sekund.

    Ma ktos pomysl? :-(

    --
    topek -> jak zawsze pozdrawiajacy
    "Może Oko tylko mydli oko

  • 2. Data: 2011-02-12 17:02:05
    Temat: Re: Dlaczego usb stick jest taki wolny?
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 12.02.2011 17:34, topek pisze:
    > SKopoiowanie na tego pendrivea 1GB trwa 3-4min
    > Niezaleznie od kompa.
    > Ja mam tez pqi, tyle ze normalnych rozmiarow, 1GB i tam takie dane kopiuja sie w 30
    sekund.

    Bo szybkość (szczególnie zapisu) zależy nie od producenta,
    a od zastosowanego sterownika pamięci Flash i samej pamięci.
    Szczególnie bardzo pojemne pen-drive są powolne. Dlatego
    warto sprawdzić wcześniej prędkości odczytu i zapisu (bo
    często są bardzo różne, np. szybki odczyt, a koszmarnie
    wolny zapis).

    Poza tym szybkość zapisu będzie poważnie zależała od rodza-
    ju zapisywanych danych (mało dużych plików czy dużo małych
    plików) oraz ustawień systemu operacyjnego (bezpieczeństwo
    danych czy silne buforowanie zapisu).

    Po prostu Twój "mały" pen-drive ma najwyraźniej szybkość
    zapisu rzędu 25-30 MiB/s, a ten nowy -- około 5 MiB/s.
    Przyzwoicie (kiedyś były wolniejsze! a już nie mówię o
    stacjach dysków na przykład...), ale trzeba uzbroić się
    w cierpliwość lub... kupić coś szybszego i droższego.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |
    ......./

  • 3. Data: 2011-02-12 17:19:29
    Od: alex <o...@w...pl>

> [...]
    > Niezaleznie od kompa.
    > Ja mam tez pqi, tyle ze normalnych rozmiarow, 1GB i tam takie dane

    coś nie tak, ten model ma mieć zapis 15MB/s czyli w sprzyjających
    warunkach ma 1GB zapisać w tą minutę góra półtorej

  • 4. Data: 2011-02-12 21:07:49
    Od: RadoslawF <r...@o...pl>

    Dnia 2011-02-12 18:19, Użytkownik alex napisał:

    > coś nie tak, ten model ma mieć zapis 15MB/s czyli w sprzyjających
    > warunkach ma 1GB zapisać w tą minutę góra półtorej

    Gdyby tak było to sprzedający wpisał by tę prędkość zapisu
    w opisie na aukcji, ale widać nie maił się czym pochwalić.
    Kolejna sprawa taka pojemność za taką cenę oznacza bardzo
    niską prędkość zapisu.

    Pozdrawiam

  • 5. Data: 2011-02-13 13:18:54
    Od: boxfish <c...@g...pl>

    W dniu 2011-02-12 17:34, topek pisze:
> [...]
    > Niezaleznie od kompa.
    > Ja mam tez pqi, tyle ze normalnych rozmiarow, 1GB i tam takie dane

    Mam Opla i jeździ maksymalnie 160 km/h - mój kolega też ma Opla i
    potrafi jechać 220 km/h - dziwne prawda ?

    ma ktoś jakiś pomysł ?

  • 6. Data: 2011-02-25 21:17:38
    Od: ąćęłńóśźż <a...@i...pl>

    Tak: Twój kolega ma całe życie z górki ;-)

    -----