-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!polsl.pl!not-for-mail
From: Adam Przybyla <a...@r...pl>
Newsgroups: pl.comp.programming
Subject: Re: Dlaczego software to F35 jest pisany w C++ a nie w Ada
Date: Fri, 21 Sep 2012 12:50:25 +0000 (UTC)
Organization: Politechnika Slaska, Gliwice
Lines: 11
Sender: Adam Przybyla <a...@s...ertel.com.pl>
Message-ID: <k3hnqh$j3u$1@polsl.pl>
References: <3...@g...com>
NNTP-Posting-Host: smtp.ertel.com.pl
X-Trace: polsl.pl 1348231825 19582 62.182.231.178 (21 Sep 2012 12:50:25 GMT)
X-Complaints-To: n...@p...pl
NNTP-Posting-Date: Fri, 21 Sep 2012 12:50:25 +0000 (UTC)
User-Agent: tin/1.8.3-20070201 ("Scotasay") (UNIX) (Linux/2.6.18-194.8.1.el5xen
(i686))
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.comp.programming:199506
[ ukryj nagłówki ]Roman W <r...@g...com> wrote:
> http://journal.thedacs.com/issue/53/158
>
> "With the F-35 Joint Strike Fighter both C and C++ have been used in the safety
critical systems developed by the team of Lockheed Martin Aeronautics, Northrop
Grumman Aerospace, and BAE Systems. This is also true for the F-35 supplier team. Ada
was seen as the technically superior and more robust language, but concern over the
ability to successfully staff the software engineers required to develop the massive
amounts of safety critical software caused the F-35 team to carefully look and
finally to choose C and C++ for the implementation of safety critical software."
>
> "Massive amounts" to nie przesada: "The total size of air vehicle software for the
F-35 will grow to approximately 19 million Source Lines of Code (SLOC) by 2011."
(moze w ADA byloby tych linii kodu mniej?)
>
> Napelnia mnie to pewna filozoficzna zaduma, ze najpierw inzynierowie generuja
detaliczne specyfikacje "bezpiecznego jezyka programowania", projektuja dla Pentagonu
jezyk komputerowy spelniajacy te specyfikacje, urzednicy z DoD wpisuja ten jezyk we
wszystkie standardy, a potem... wzgledy "rynkowe" powoduja ze to wszystko idzie do
kosza. Ale pewnie zysk Lockheed-Martin byl wiekszy :)
... z kazdym zepsutym samolotem, ktory sie rozwali np. z powodu wdliwego softu coraz
wiekszy;-)
Z powazaniem
Adam Przybyla
Następne wpisy z tego wątku
- 21.09.12 15:32 Edek Pienkowski
- 21.09.12 15:31 Maciej Sobczak
- 21.09.12 20:30 kenobi
- 21.09.12 21:02 Sebastian Biały
- 21.09.12 21:35 Edek Pienkowski
- 21.09.12 21:52 kenobi
- 21.09.12 23:55 Andrzej Jarzabek
- 22.09.12 10:42 Kviat
- 22.09.12 22:47 Maciej Sobczak
- 22.09.12 23:03 Maciej Sobczak
- 23.09.12 08:50 Roman W
- 23.09.12 11:24 kenobi
- 23.09.12 11:38 kenobi
- 23.09.12 12:37 Kviat
- 23.09.12 13:27 kenobi
Najnowsze wątki z tej grupy
- Arch. Prog. Nieuprzywilejowanych w pełnej wer. na nowej s. WWW energokod.pl
- 7. Raport Totaliztyczny: Sprawa Qt Group wer. 424
- TCL - problem z escape ostatniego \ w nawiasach {}
- Nauka i Praca Programisty C++ w III Rzeczy (pospolitej)
- testy-wyd-sort - Podsumowanie
- Tworzenie Programów Nieuprzywilejowanych Opartych Na Wtyczkach
- Do czego nadaje się QDockWidget z bibl. Qt?
- Bibl. Qt jest sztucznie ograniczona - jest nieprzydatna do celów komercyjnych
- Co sciaga kretynow
- AEiC 2024 - Ada-Europe conference - Deadlines Approaching
- Jakie są dobre zasady programowania programów opartych na wtyczkach?
- sprawdzanie słów kluczowych dot. zła
- Re: W czym sie teraz pisze programy??
- Re: (PDF) Surgical Pathology of Non-neoplastic Gastrointestinal Diseases by Lizhi Zhang
- CfC 28th Ada-Europe Int. Conf. Reliable Software Technologies
Najnowsze wątki
- 2024-12-31 Szukam: czujnik ruchu z możliwością zaączenia na stałe
- 2024-12-31 Warszawa => Solution Architect (Java background) <=
- 2024-12-31 Warszawa => Starszy Konsultant AWS <=
- 2024-12-31 Warszawa => International Freight Forwarder <=
- 2024-12-31 Odpowiedzialność w spółce z oo
- 2024-12-31 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-31 Błonie => Analityk Systemów Informatycznych (TMS SPEED) <=
- 2024-12-31 Warszawa => Specjalista ds. bezpieczeństwa informacji i ciągłości
- 2024-12-31 8%
- 2024-12-31 Błonie => Administrator systemów <=
- 2024-12-31 Błonie => IT System Administrator <=
- 2024-12-31 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=
- 2024-12-31 Wrocław => Specjalista ds. Sprzedaży (transport drogowy) <=
- 2024-12-31 Warszawa => Helpdesk - I linia wsparcia <=
- 2024-12-31 kabelek - kynar ?