-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.P
OSTED!not-for-mail
From: Marek S <p...@s...com>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Dlaczego niektóre auta szczególnie źle trzymają się nawierzchni?
Date: Mon, 7 Jan 2019 20:22:35 +0100
Organization: ATMAN - ATM S.A.
Lines: 97
Message-ID: <q108tu$kli$1@node2.news.atman.pl>
References: <q0q86b$9fl$1@node1.news.atman.pl>
<1nh0dg7n9jqwc$.oubea8tqzi53$.dlg@40tude.net>
<q0th49$vhh$1@node2.news.atman.pl>
<c6wz4qmrs2dq$.1ik3z113qhlqi$.dlg@40tude.net>
NNTP-Posting-Host: 89-70-94-204.dynamic.chello.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: node2.news.atman.pl 1546888958 21170 89.70.94.204 (7 Jan 2019 19:22:38 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Mon, 7 Jan 2019 19:22:38 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:60.0) Gecko/20100101
Thunderbird/60.4.0
In-Reply-To: <c6wz4qmrs2dq$.1ik3z113qhlqi$.dlg@40tude.net>
Content-Language: pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2647761
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2019-01-06 o 20:47, J.F. pisze:
> Sierra to mi tak jakos "myszkowala" na wprost, przynajmniej takie
> mialem wrazenie.
> Szczegolnie odczuwalne np na ulicach z torami tramwajowymi.
W Nubirze też tak miałem. Efekt był jednak inny. Gdy dociskałem gaz -
znosiło lekko w jedną stronę, gdy odpuszczałem - w drugą. Chodziło o to
by mocno przyspieszać )gaz do dechy) lub mocno silnikiem hamować
(wysokie obroty i zdjęcie nogi z gazu przy nie najwyższych biegach).
Gość od ustawiania zbieżności korygował to w 3 podejściach. Robiło to
różnicę ale nie wyzerowało efektu do końca.
>> Inni dali radę.
>
> No dali. Ale lata jak glupi.
Szczególnie tam, gdzie tej plamy oleju już nie ma.
>>
>> Nie da się 2x szybciej jechać w gęsiego.
>
> No nie da, wiec mnie troche dziwi to co piszesz.
Nie wiem czy pamiętasz dyskusję o oponach. Chyba chodziło o zimówki vs
letnie. Jakiś czas temu to było. Ktoś mi odpowiedział, że ma świetne
opony ale kwiczą (takiego dokładnie słowa użył, co mi się spodobało) na
rondach więc nie byłbym z nich zadowolony.
A piszę o tym w kontekście, że sytuacja jest znana nie tylko mi. Zresztą
we wspomnianej Nubirze też tak miałem choć nie aż tak spektakularnie.
Tak jakby geometria kół zmieniała się w trakcie wchodzenia w zakręt.
> Pomijajac geometrie zawieszenia ... moze po prostu guma taka, ze
> w niektorych warunkach piszczy.
W powyższej właśnie od gum zacząłem - jak napisałem. Nawet jakieś tam
Pirelli niewiele pomogły. Nie pamiętam dokładnie z tamtych lat sytuacji.
Wiem, że regulacja geometrii pomogła ale nie do końca. A to, że "nie do
końca" zorientowałem się po zmianie auta. Przy tych samych prędkościach
(niewielkich) cisza. Przy dynamicznej jeździe - też cisza. Dopiero przy
jak dla mnie ekstremalnych manewrach coś tam popiskiwało. Zmieniłem na
kolejne auto - obecne i też podobnie, mimo, że znacznie cięższe od
poprzedniego.
>> Tu całkowicie się z Tobą nie zgodzę. Jest wręcz przepaść w
>> przyczepności. W 2 czy nawet 3 autach miałem tak jak w żadnym innym,
>> nawet fabrycznie nowym. Mowa o zakrętach.
>
> Tylko jak to sprawdzic, jadac gesiego ?
Również da się. 50 aut przejedzie normalnie a jeden kwiczy.
> Na tor pojechac ? byloby najlepiej.
Zgoda w 100%. Choć wcale nie trzeba.
> W kazdym badz razie jakiejs diametralnej roznicy nie widze.
A ja owszem. Tka jak pisałem - nawet wspomniana nówka Nissana dała mi do
myślenia.
>
>> Nubira wręcz jak ponton się zachowywała. Trzeba było zgadywać co się
>> stanie.
>
> Ale co - jazda na granicy poslizgu i zgadywanie czy poslizgnie sie tyl
> czy przod ?
Też kiedyś o tym pisałem. Przypomnę. Konkretna sytuacja, która zapisała
się mi w mózgu na stałe: obwodnica, prędkości rzędu 100-140km/h (bo tyle
zwykle jeździłem), średnio - ostre hamowanie na suchym i zjazd na inny
pas by uniknąć zderzenia (nie ekstremalnie gwałtowny). Wiem, że to
wszystko relatywne więc ciężko oceniać. Auto wpadło w rybkę, którą
wygasiłem. Obecnie przy byle wyprzedzaniu kapelusznika codziennie
wykonuję podobny manewr i nic się nie dzieje pomimo 600kg różnicy w
masie aut.
> Czy po prostu przechyly powodowaly na Tobie takie wrazenie, ze zaraz
> wypadnie, a wcale nie wypadala ?
Też o tym myślałem. Faktycznie mogłem się zasugerować. Obecnie auto ma
sztywne jak beton jeśli o przechyły chodzi.Jednakże pośrednie aż tak
sztywne nie było lecz jeździło normalnie.
Przy tym zastępczym Nissanie też występował identyczny efekt. Byle
zakręt, przy niskiej prędkości - absurdalnie wynosi. Widzę, że jadę w
krzaki zamiast tam, gdzie kierownicą wskazuję.
Dynamicznie ruszyć nie da się bo szarpie i tłucze. Tak jakby koło łapało
przyczepność na chwilę, wpadało w poślizg i z łupnięciem wracało na
miejsce. I tak ze 2x na sekundę. Przedziwny efekt. W żadnych innych
autach poza tymi dwoma go nie doświadczyłem.
--
Pozdrawiam,
Marek
Następne wpisy z tego wątku
- 07.01.19 21:34 Marek S
- 07.01.19 21:58 Shrek
- 07.01.19 22:17 Shrek
- 08.01.19 20:19 Marek S
- 08.01.19 20:32 Shrek
- 08.01.19 20:43 Mateusz Viste
- 08.01.19 20:53 Shrek
- 08.01.19 23:02 Marek S
- 08.01.19 23:09 Shrek
- 09.01.19 09:38 kk
- 09.01.19 19:46 Marek S
- 09.01.19 20:23 Shrek
- 09.01.19 20:55 Marek S
- 09.01.19 21:04 Shrek
- 09.01.19 23:00 kk
Najnowsze wątki z tej grupy
- śnieg
- Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- Beztłumikowcy
- promile wspierają Ukrainę
- Chińczyki są LEPSZE ;-)
- Już nie płoną
- 8%
- Nowy Outlander PHEV w PL
- Śmiechu KOOOOOOPA ;-)
- Antyradar
- zasniecie
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
Najnowsze wątki
- 2025-01-06 śnieg
- 2025-01-05 Żarówka do lampy z czujnikiem ruchu
- 2025-01-05 Rozkręcają się
- 2025-01-04 pozew za naprawę sprzętu na youtube
- 2025-01-04 gasik
- 2025-01-04 13. Raport Totaliztyczny: Powszechna Deklaracja Praw Człowieka Nie Chroni Przed Wyzyskiem Ani Przed Eksploatacją
- 2025-01-04 Zbieranie danych przez www
- 2025-01-04 reverse engineering i dodawanie elementów do istniejących zamkniętych produktów- legalne?
- 2025-01-04 w Nowym Roku 2025r
- 2025-01-04 Warszawa => Specjalista ds. IT - II Linia Wsparcia <=
- 2025-01-04 Warszawa => Java Developer <=
- 2025-01-04 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-01-04 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-04 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2025-01-04 Chrzanów => Specjalista ds. public relations <=