  • 1. Data: 2014-04-18 17:33:57
    Temat: Dlaczego nie ma multilogowania w sieciach GSM
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    Ta kwestia zastanawiała mnie już kilka lat temu, jeszcze przed eksplozją
    zainteresowania smartfonami i tabletami. Wtedy pomyślałem sobie, że
    fajnie byłoby móc korzystać z jednego pakietu internetowego na laptopie
    i telefonie, bez parowania urządzeń albo przekładania karty.

    Co by nie mówić, w ciągu ostatnich lat mnóstwo rzeczy się zmieniło w
    świecie elektroniki. Coraz więcej urządzeń wymaga do wygodnej pracy
    ciągłego połączenia z Internetem. Bardzo często jest to połączenie
    realizowane przez sieć GSM/3G/LTE. Spora część tabletów standardowo
    posiada odpowiedni moduł, do tego należałoby doliczyć laptopy, nawigacje
    samochodowe czy coraz popularniejsze systemy automatyki.

    Jeśli wykupuję sobie standardowy telefon wraz z dostępem do Internetu
    (przez kabel) nic nie stoi na przeszkodzie, żeby podzielić "sygnał"
    pomiędzy większą ilość urządzeń. Mogę postawić PBX-a dla telefonu i
    router dla Internetu. Z punktu widzenia operatora i tak wszystko się
    zgadza, bo limit na minuty/transfer/szybkość transmisji jest taki sam.
    Czy wykorzystam go na jednym stanowisku, czy na dziesięciu ma niewielkie
    znaczenie.

    I teraz niech mi ktoś powie, dlaczego tego samego nie mogę mieć u
    operatora komórkowego? Dlaczego nie mogę zamówić pięciu kart SIM,
    powkładać je do wszystkich urządzeń i korzystać z jednego limitu?
    Ktoś powie, że pewnie operatorowi opłaca się, gdy ludzie zamawiają
    osobne abonamenty albo pre-paidy. Tyle tylko, że niejednokrotnie pewnie
    delikwent prędzej będzie się bawił w parowanie urządzeń albo w ogóle
    zrezygnuje zupełnie z pewnych funkcji, niż będzie wydawał całkiem
    konkretną sumkę na utrzymanie łącza w nawigacji. A tak przynajmniej
    skutkiem byłoby zapotrzebowanie na większe pakiety wśród abonentów. ;)

    Nie łudźmy się - i tak będą musieli pomyśleć. Internet rzeczy zbliża się
    wielkimi krokami, a nie zawsze można urządzenie podpiąć do najbliższego
    WiFi lub Ethernetu. Często sieć GSM jest najwygodniejszym rozwiązaniem
    bezprzewodowej łączności. :)

  • 2. Data: 2014-04-18 17:42:47
    Temat: Re: Dlaczego nie ma multilogowania w sieciach GSM
    Od: funn <funn@_lalalalala_tkdami.net>

    W dniu 18-04-2014 17:33, Atlantis pisze:
> [...]
    > fajnie byłoby móc korzystać z jednego pakietu internetowego na laptopie
    > i telefonie, bez parowania urządzeń albo przekładania karty.
    (ciach...)

    A czy nie mylisz troche i nie mieszasz dwoch roznych sytuacji?
    Jeden kabelek w scianie, za nim ruter i sygnal sie dzieli na iles
    urzadzen, no tak - logiczne, sam tak mam. Ale to nie znaczy przeciez, ze
    mam w domu podpiety modem kabelkiem, w pracy inny modem innym kabelkiem,
    a i jeszcze u mamuski w domu kolejny modem kolejnym kabelkiem i
    korzystam wciaz z mojego jednego lacza, tak? Tez nikt nie zabrania kupic
    Ci modemu 3G z ruterem wifi i podzielic sygnalu, ale to nie oznacza, ze
    masz od razu dostac 5 roznych kart na jeden i ten sam numer, czyli
    rachunek...
    Tak ja to widze przynajmniej

    --
    pozdrawiam

  • 3. Data: 2014-04-18 17:51:46
    Od: "Wiwo" <nic_tu_nie_ma@po_czta.pl>

    > I teraz niech mi ktoś powie, dlaczego tego samego nie mogę mieć u
    > operatora komórkowego?

    Możesz.

    Dlaczego nie mogę zamówić pięciu kart SIM,
    > powkładać je do wszystkich urządzeń i korzystać z jednego limitu?

    Możesz.

    Wiwo

  • 4. Data: 2014-04-18 18:04:26
    Od: mr misio <m...@g...pl>

    Użytkownik Wiwo napisał:

    > Użytkownik "Atlantis" <m...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Możesz.
    >
    > Dlaczego nie mogę zamówić pięciu kart SIM,
    >
    > Możesz.

    Jak sie to w playu nazywa?

    http://s1.bild.me/bilder/260513/6329006katy.jpg

  • 5. Data: 2014-04-18 18:13:13
    Od: Jingiel <x...@x...xx>

    > Jak sie to w playu nazywa?

    Nie wiem jak się nazywa w playu i czy ten operator umożliwia takie
    rozwiązania, ale w t-mobile jest to tandem.

  • 6. Data: 2014-04-18 18:20:03
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    W dniu 2014-04-18 18:13, Jingiel pisze:

    > Nie wiem jak się nazywa w playu i czy ten operator umożliwia takie
    > rozwiązania, ale w t-mobile jest to tandem.

    Mylisz się. Tandem pozwala tylko na zamówienie duplikatu karty SIM, bez
    dezaktywacji obecnej. Jednak ciągle w jednym momencie w sieci może być
    zalogowana tylko jedna karta na raz.
    No chyba, że coś się zmieniło odkąd od czasu, kiedy ostatnio sprawdzałem.

  • 7. Data: 2014-04-18 18:24:21
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Atlantis" <m...@w...pl> wrote in message
    > I teraz niech mi ktoś powie, dlaczego tego samego nie mogę mieć u
    > operatora komórkowego? Dlaczego nie mogę zamówić pięciu kart SIM,
    > powkładać je do wszystkich urządzeń i korzystać z jednego limitu?

    Jak to nie możesz jak możesz?
    Ja mieszkam w USA, mam trzy komórki w AT&T i wszyscy
    korzystają z abonamentu dzieląc się pulą 10Gb danych miesięcznie.
    I z tego co widzę w Polsce też to jest:
    http://www.orange.pl/kid,4002535747,id,4003674166,ar
    ticle.html
    Podejrzewam że też oferują plany "rodzinne" gdzie dzielisz się
    z domownikami pulą rozmów, smsów czy gigabajtów danych.

  • 8. Data: 2014-04-18 18:51:03
    Od: "Wiwo" <nic_tu_nie_ma@po_czta.pl>

    Użytkownik "mr misio" <m...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Jak sie to w playu nazywa?

    Wspólny internet. Naprawdę nie jesteście w stanie w wyszukiwarce wpisać
    prostego zapytania?

    Wiwo

  • 9. Data: 2014-04-18 19:31:31
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2014-04-18 18:20, *Atlantis* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby
    odpisać:
> [...]
    > zalogowana tylko jedna karta na raz.
    > No chyba, że coś się zmieniło odkąd od czasu, kiedy ostatnio sprawdzałem.

    Mam Tandem i zalogowane są oba telefony - połączenia przychodzące są do
    ostatnio aktywnego urządzenia. Nie sprawdziłem jeszcze, czy można
    prowadzić dwie rozmowy wychodzące na raz - kiedyś sprawdzę :)

    Pozdrawiam - Mirek
    --
    Mirek Ptak
    kolczan( a t )dronet(kropek) p l

  • 10. Data: 2014-04-18 20:40:38
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    W dniu piątek, 18 kwietnia 2014 18:24:21 UTC+2 użytkownik Pszemol napisał:
> [...]
    >
    > Podejrzewam że też oferują plany "rodzinne" gdzie dzielisz się
    >
    > z domownikami pulą rozmów, smsów czy gigabajtów danych.

    Play byl pierwszy - dodatkowe karty do pakietu internetowego (rok-poltora temu).
    Niedawno Orange uruchomil dodatkowe karty.

    Teraz na dniach play uruchomil (wedlug mnie kiepskie) pakiety rodzinne.