  • 101. Data: 2011-01-24 09:50:36
    Temat: Re: Dlaczego narzekają na Sony Alpha A... ?
    Od: Marx <M...@n...com>

    On 21.01.2011 16:09, badworm wrote:

    > Z lampami jest jedno małe ale - w przypadku braku wystarczającej ilości
    > gotówki na porządną lampę systemową do Canona, Nikona, Pentaksa czy
    > Olympusa można kupić jakąkolwiek lepszą lampę z własną automatyką i do
    > większości rzeczy to wystarczy. W przypadku Sonego trzeba albo
    > kombinować z przejściówką do stopki albo jest się skazanym na lampę
    > Sonego lub Minolty (ewentualnie coś od niezależnego producenta ale dalej
    > pozostaje ta nieszczęsna, "odwrotna" stopka).

    więc dlatego piszę żeby sobie policzyć. Chyba wszystkie dedykowane lampy
    do Alf mają tę miłą zaletę że mają wbudowaną możliwość sterowania
    bezprzewodowo, co pozwala ciekawie doświetlić scenę.
    Marx

  • 102. Data: 2011-01-24 12:22:37
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-01-23 16:03, dominik pisze:

    > W sony jest tanie 30/2.8 z 1:1 za jakieś 800zł, ale to i tak spory wydatek
    > jak na początek, a kit jest wiele tańszy i uniwersalniejszy.

    Ale z jakiej odległości jest uzyskiwane 1:1.
    Zresztą proponowałem też tanie rozwiązanie - 135mm manual + pierścienie
    pośrednie.

  • 103. Data: 2011-01-24 15:50:53
    Od: Pan Piskorz <p...@b...pl>

    W dniu 2011-01-22 15:46, dominik pisze:
    > konkretne możliwości sterowania GO oraz lepszą czułość
    > bez szumu

    Ależ ani jedno ani drugie nie stanowiło dotąd problemu lub stanowiło
    znacznie mniejszy niż w fotografii cyfrowej.
    P.

  • 104. Data: 2011-01-24 16:10:41
    Od: Marek Wyszomirski <w...@t...net.pl>

    W dniu 2011-01-24 13:22, "Paweł W." pisze:

    > Ale z jakiej odległości jest uzyskiwane 1:1.
    >[...]

    I z jakim kątem widzenia (co ma spory wpływ na perspektywę i sposób
    oddania tła)...
    Obiektyw makro z taką ogniskową to obiektyw do dość szczególnych
    zastosowań. Owszem, w niektórych zastosowaniach się przydaje, ale
    absolutnie nie można go traktować jako substytut 100mm makro (którą to
    ogniskową często polecam początkującym - jako najbardziej przydatną do
    zaczęcia przygody z makro).

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 105. Data: 2011-01-25 00:00:23
    Temat: Re: Dlaczego narzekaj? na Sony Alpha A... ?
    Od: dominik <u...@d...net.pl>

    On 2011-01-24 06:29, Pan Piskorz wrote:
    > I to jest istota tego technicznego kuriozum.
    >
    > Jeśli A33 i A55 byłyby np. 2x tańsze od lustrzanki, miałoby to uzasadnienie.
    > A tak to produkt wypełniający lukę miedzy lustrzankami cyfrowymi i
    > kanonatikiem - on też ma lusterko, fotografujący może się w nim przejrzeć.

    Do Ciebie to widać nie dociera.
    Ma fazowy AF podczas nagrywania filmów. Jak tego nie potrzebujesz to nie
    jest aparat dla Ciebie. Zrozumiesz to w końcu?

    --
    _[_]_
    (") dominik, gg:919564

  • 106. Data: 2011-01-25 00:15:04
    Od: dominik <u...@d...net.pl>

    On 2011-01-24 07:29, Marek Wyszomirski wrote:
    > Fakt, masz rację - głównym celem był wizjer optyczny (obok możliwości
    > podglądu na ekraniku LCD - podobnie jak w typowych kompaktach cyfrowych).
    > Jak był w tych aparatach zrealizowany AF - nie wiem. Bardzo parwdopodobne,
    > ze tak jak w kompaktach - przy tak małych rozmiarach matrycy i związanym z
    > tym małym polu krycia obiektywu zrealizowanie AF fazowego mogło być dość
    > trudne.

    Podejrzewam, że był jak wszędzie indziej kontrastowy z całymi
    niedogodnościami i wtedy to niestety opóźnieniami. Rozwiązanie jak widać
    nie przyjęło się, większość aparatów zdecydowanie powstawało z wizjerem z
    paralaksą lub te lepsze z EVF. Wszystkie te rozwiązania są z swoimi wadami
    i wciąż daleko im do normalności wyznaczanej przez stary dobry 35mm.
    Niestety wciąż jest to niedoścignione, z wyłączeniem może kilku
    pełnoklatkowych aparatów. EVF ma szansę to zmienić jeśli realnie zacznie
    się rozwijać, a tę szansę dały mu nagle EVIL-e oraz teraz SLT jeszcze, bo
    wypaśnych i wielkich hybryd już chwilkę nie ma.

    > Jak widać nieruchome lustro może służyć do różnych celów:-)

    Zgadza się, ale zaczepiamy trochę o kategoryzację sprzętu. Istotnie można
    wymienić dwa momenty podczas robienia zdjęć:
    + kadrowanie
    + naświetlanie
    W tym pierwszym ważne jest jak działa AF oraz w jaki sposób widzimy obraz,
    bo aparat który nie daje tej opcji dzisiaj nie byłby zbyt popularny.
    Im mniejsza matryca tym mniej światła, a to zawsze oznaczało problemy, ale
    to już kwestia skali. Wyżej pisałem że sony wprowadziło realnie nowy typ
    aparatu, czysto optymalizowany pod video i jest to raczej dobry krok.
    Gdyby wyszło lustro pełnoklatkowe z tym, z możliwością podnoszenia tego
    półprzepuszczacza, z bardzo dobrym EVF (np. FullHD), no i bez jakichś
    wielkich opóźnień to pewnie bym to kupił. Póki co wolę tradycyjne
    konstrukcje.

    A tak w ogóle to zauważyłem jedną fajną sprawę w SLT, niby nic wielkiego,
    ale cieszy. Otóż w końcu wizjer nie jest tak przytulony do LCD. Nic nie
    stoi na przeszkodzi by go podnosić w górę w jakimś modelu kiedyś. Dlatego
    EVF mają przyszłość. Dają niesamowite możliwości i pozwalają uciec od
    kilku ograniczeń. Niech się to tylko rozwinie porządnie. W końcu.

    --
    _[_]_
    (") dominik, gg:919564

  • 107. Data: 2011-01-25 01:06:10
    Od: dominik <u...@d...net.pl>

    On 2011-01-24 13:22, "Paweł W." wrote:
    > Ale z jakiej odległości jest uzyskiwane 1:1.

    Wedle specyfikacji 130mm i pewnie policzyli od matrycy, więc będzie jakieś
    4cm, co owszem sprawia kłopot, ale pamiętaj o cenie.

    A te wyglądają tak:
    od 789.00 PLN za 30/2.8
    od 1729.26 PLN za 50/2.8
    od 2822.00 PLN za 100/2.8

    Pewnie że referencyjne i szkła systemowe, a każdego można mieć za połowę
    tego z rynku wtórnego, ale jak widzisz tanie, nowe 30/2.8 z 1:1 to całkiem
    fajna sprawa.

    > Zresztą proponowałem też tanie rozwiązanie - 135mm manual + pierścienie
    > pośrednie.

    To jest jeszcze inna kategoria :) Owszem da się i do stówki z macro
    zestawem zmieścić, ale to nie powód by generalizować. Pewne jest że wraz z
    ogniskową rośnie cena na rynku pierwotnym :)

    --
    _[_]_
    (") dominik, gg:919564

  • 108. Data: 2011-01-25 01:16:13
    Od: dominik <u...@d...net.pl>

    On 2011-01-24 17:10, Marek Wyszomirski wrote:
    > I z jakim kątem widzenia (co ma spory wpływ na perspektywę i sposób
    > oddania tła)...

    Nie twierdziłem że jest idealnie, bo sam mam 30mm, 105mm i 180mm, każde z
    1:1. Jednak na początek i to 30mm na cropa jest niezłe, a w tej cenie to
    nawet rewelacyjne, bo nie każdy potrzebuje tego 1:1 i jeszcze wspomaganego
    pierścieniami.

> [...]
    > absolutnie nie można go traktować jako substytut 100mm makro (którą to
    > ogniskową często polecam początkującym - jako najbardziej przydatną do

    Ale Ty Marku patrzysz inaczej na temat, znasz ekstrema, możliwości i
    fizykę która za tym stoi. Początkujący amator, który nawet nie wie, czy go
    to zainteresuje raczej nie kupi od razu drogiej setki. Nie każdy też
    chce/może/zna się, żeby kupić na allegro starsze szkiełko, a jeszcze
    bardziej by kombinować z odwrotnymi mocowaniami, soczewkami,
    przejściówkami na m42 i temu podobne. IMHO więc na początek wystarcza to.
    W olku bardzo sobie krótką makrówkę w jej cenie chwalili.

    --
    _[_]_
    (") dominik, gg:919564

  • 109. Data: 2011-01-25 01:19:39
    Od: dominik <u...@d...net.pl>

    On 2011-01-24 08:54, Jan Rudziński wrote:
    > ??? Kto niby według Ciebie jest moim najlepszym kumplem?

    Skąd mam wiedzieć? :)
    Nie pisałem o relacjach wypływających od Ciebie, tylko o charakterze
    tekstu do Ciebie jako czytelnika.

    > Bardzo wiele.

    Ok, to może rozwiń, a nie odcinaj się po drugim słowie.

    --
    _[_]_
    (") dominik, gg:919564

  • 110. Data: 2011-01-25 01:23:31
    Od: dominik <u...@d...net.pl>

    On 2011-01-24 16:50, Pan Piskorz wrote:
    > Ależ ani jedno ani drugie nie stanowiło dotąd problemu lub stanowiło
    > znacznie mniejszy niż w fotografii cyfrowej.

    A chyba jednak tak nie bez powodu kamery drożeją wraz z wielkością ich
    matryc.
    Tak, wiem o bardzo jasnych szkłach filmowych, ale wiem też o ich cenach i
    jakości. Dla przykładu możesz podać ile kosztuje kamera z możliwościami
    takimi jakie daje mark II + 50/1.4 i zapisem Full HD.

    --
    _[_]_
    (") dominik, gg:919564