    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    From: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>
    Subject: Re: Dlaczego młodzież musi mieć iPhone?
    Date: Thu, 07 Sep 2023 23:37:14 GMT

    On 2023-09-07, Trybun <M...@j...cb> wrote:

    > Modele tych telefonów  poproszę.  Swego czasu odwiedziła mnie dawno nie
    > widziana sympatia, zamiast nią, cała noc bawiłem się jej iPhonem. Przez
    > następny tydzień latałem po sklepach i komisach w poszukiwaniu podobnego
    > sprzętu, tam niestety tylko - "panie, takie rzeczy to tylko w Apple".

    MZ tu jest kolejne nieporozumienie. To nie o to chodzi, kto wymyslił czy
    nawet pierwszy wdrożył, ale kto wdrożył w sposób zapewniający sukces
    marketingowy. Apple toczyło liczne batalie sądowe o różne popularne
    funkcjonalności swoich fonów, więc mozna miec wątpliwości, że byli w
    czymś tam pierwsi. Co MZ zapewniło Apple sukces, to że te wszystkie
    bajery (najcześciej) działały tak jak chciał ich klient (target). Drugim
    czynnikiem była marka firmy, głownie w USA, ale to duży kraj. Nawet
    jesli konkurenci oferowali coś co działało podobnie (przy podobnej lub
    trochę niższej cenie), to nie mieli frakcji tego zaufania, które miało
    apple.

    Moja żona jest ajfoniara od jakiegoś 2010. Sam zawsze leciałem po
    niskiej półce. Jakies LG, tańsze HTC, potem Redmi, teraz tańsze
    Samsungi. Ale pamiętam, że ten jej pierwszy iPhone 4 robił wrażenie. Tam
    wszystko działało. Płynnie przesuwany paluchami ekran, bardzo przyzwoita
    jakość zdjęc (jak na tamte czasy), sprawnie działająca lokalizacja,
    stada różnych, radosnych pierdów. Jak to porównałem z wtedy chyba
    posiadanym LG costam, to ten ostatni to była totalna żałość. W ajfonie
    wszystko było dopracowane, tak, ze brał go humanista z fobia sprzętową i
    nie musiał z tym nic robić, tylko uzywać.

    --
    Marcin