eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaDlaczego energia elektryczna jest droga i cały czas drożejeRe: Dlaczego energia elektryczna jest droga i cały czas drożeje
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Dlaczego energia elektryczna jest droga i cały czas drożeje
    Date: Thu, 16 May 2024 19:02:50 +0200
    <v226hb$ojp$3$Cav@news.chmurka.net>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <v2296d$ojp$4$Cav@news.chmurka.net>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <v22f7k$mu4$2$Cav@news.chmurka.net>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <v24745$vco$3$Cav@news.chmurka.net>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <v254bd$4dc$2$Cav@news.chmurka.net>
    <5jsq8j8iapf3$.w6lr9w4usbni$.dlg@40tude.net>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <5...@4...net>

    Pan J.F napisał:

    > 140 się elektrykiem nie jeździ, bo za dużo prądu spala :-)

    Zauażyłem tej zimy, kiedy na kila dni temperatura spadła poniżej
    punktu przyzwoitości, że z warszawskich ulic wymiotło większość
    ekeltryków. A zwykle sporo ich. Kierowców rzuciło do innych środków
    transportu. Podejrzewam, że nie do autobusów. Ale już na autostradzie
    kawałek od granic miasta mało ich. Za to jak już któryś jedzie, to
    zapiehdala powyżej dopuszczalnej.

    > Ale mój diesel jakos nie chce istotnie więcej spalić na autostradzie.
    > Moze dlatego, ze na "zwyklej drodze" przyspieszam ponad miarę.
    >
    > A, potrafi spalic dużo mniej, ale to na trasie Wrocław-Oława, gdzie
    > wioska za wioską, i przedkość 50-60 ...

    A powinien więcej, bo się zwalnia i przyspiesza.

    > no nie, tak do Chorwacji to ja nie chcę :-)

    Tak to nie, ale 90-100 może być ok. Z Wiednia do Zagrzebia autostrdą
    przez Graz i Maribor jest tylko trochę szybciej niż drogami krajowymi
    przez Styrię i madmurskie wsie i miasteczka. A w sezonie może i wolniej,
    choć raczej nie sprawdzam. Tyle że z ładowarkami może być słabo po drodze.

    --
    Jarek