eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaDlaczego energia elektryczna jest droga i cały czas drożejeRe: Dlaczego energia elektryczna jest droga i cały czas drożeje
  • Data: 2024-05-16 17:22:21
    Temat: Re: Dlaczego energia elektryczna jest droga i cały czas drożeje
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 16 May 2024 17:08:02 +0200, Jarosław Sokołowski wrote:

    > Albo 140 km/h na autostradzie.

    140 się elektrykiem nie jeździ, bo za dużo prądu spala :-)

    > Nie żebym to dokładnie liczył (może
    > kiedyś), ale przejazd elektryka autostradą może trwać dłużej niż
    > zwykłą drogą. Zużycie energii przy większych prędkościach rośnie
    > (po spalaniu benzyny też to widać), trzeba częściej ładować i swoje
    > odstać. A jak się turla wolniej, zajedzie dalej i stać nie musi.

    Jest takie ryzyko.
    Ale mój diesel jakos nie chce istotnie więcej spalić na autostradzie.
    Moze dlatego, ze na "zwyklej drodze" przyspieszam ponad miarę.

    A, potrafi spalic dużo mniej, ale to na trasie Wrocław-Oława,
    gdzie wioska za wioską, i przedkość 50-60 ... no nie, tak do Chorwacji
    to ja nie chcę :-)

    J.