    From: io <i...@o...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie,pl.misc.elektronika,pl.misc.samochody
    Subject: Re: Dlaczego energia elektryczna jest droga i cały czas drożeje
    Date: Wed, 15 May 2024 15:08:10 +0200
    <Tye_N.8334$ELC2.3689@fx12.ams1> <v1cek5$s52$7$Shrek@news.chmurka.net>
    <v1dgou$14l$1$niusy.pl@news.chmurka.net>
    <v1dn5m$6kp$2$PiotrGalka@news.chmurka.net>
    <v1dvod$gto$1$niusy.pl@news.chmurka.net>
    <v1genq$och$1$PiotrGalka@news.chmurka.net>
    <v1gn99$vbb$1$niusy.pl@news.chmurka.net>
    <v1i9m6$850$1$PiotrGalka@news.chmurka.net>
    <v1isu0$q0n$1$niusy.pl@news.chmurka.net>
    <v1j9ct$udh$2$PiotrGalka@news.chmurka.net>
    <v1ksi5$eet$1$niusy.pl@news.chmurka.net>
    <v1l2ab$gok$1$PiotrGalka@news.chmurka.net>
    <v1q3rc$6iq$1$niusy.pl@news.chmurka.net>
    <v1t54t$d3f$1$PiotrGalka@news.chmurka.net>
    <v1vkdk$389$1$niusy.pl@news.chmurka.net>
    <v1vubq$a5j$1$PiotrGalka@news.chmurka.net>
    <v20m0t$137$1$niusy.pl@news.chmurka.net>
    <v226nm$aoh$1$PiotrGalka@news.chmurka.net>

    W dniu 15.05.2024 o 13:36, Piotr Gałka pisze:

    > Słysząc o magnetycznych myślałem, że to jakaś mocno przylegająca do
    > telefonu wtyczka z kawałkiem płaskiego magnetycznie przyczepiającego się
    > do tyłu obudowy kabelka i jakimś złączem tam.
    >
    > Takie, kiedyś widziałem, ale nie zajarzyłem wtedy, że to chodzi o to,
    > aby ta końcówka była wiecznie w telefonie.

    Chciałeś zabezpieczyć złącze to takie rozwiązanie podałem.

    > Tylko ze względu na to, że tu jest (jak na mój gust) za dużo, za
    > drobnych pinów.

    Może lepiej je zaprojektowali niż nam się wydaje.

    > Ekstremalnie szybkie dało by się też zrobić na zwykłym, 2 pinowym
    > gniazdku.

    Jakby jedynym celem było ładowanie.

    > Znów zmierzasz w kierunku, jakbyśmy mieli to projektować, a ja tylko
    > napisałem jakie po prostu jest.

    Otóż właśnie w zwykłym kluczyku jest zwykle tylko transponder.

> [...]
    > nadawanie na RS485 niż faktycznie potrzeba. A w systemie, gdzie można by
    > nie pilnować, czy wszystkie urządzenia są cały czas aktywne to mogą być
    > setki tysięcy razy.
    > Teraz weź pod uwagę ile tysięcy scalaków RS485 się sprzedaje każdego
    > miesiąca i pewnie przeciętnie każde 3..5 lądują na jednej szynie RS485
    > która po uruchomieniu wieczyście pobiera 100... 100000 razy więcej prądu
    > niż powinna.
    >
    > Według mnie jak ktoś robi standard, do którego potem mają się wszyscy
    > dopasowywać to powinien brać takie rzeczy pod uwagę.

    A 'bierzesz pod uwagę' Ty i nic z tego nie wynika dla standardu.
    Przecież nie zmienimy go tutaj.

    > Mógłbym to zrozumieć, gdyby to w jakimś stopniu poprawiało
    > funkcjonalność systemu, ale nie poprawia tylko pogarsza - dla mnie takie
    > działanie jest zupełnie pozbawione sensu.

    Uderzaj do tego, kto standaryzuje. Tu raczej nie ma aż tak
    zainteresowanych. Technik komunikacji wiele jest. Zmagamy się z tym, by
    w ogóle je wszystkie ogarnąć. Ostatnio chyba bardziej bezprzewodowo.
    Mnie bezprzewodowy mesh interesuje. Chciałbym by zwykłe urządzenia
    tworzyły sieć którą komunikują się.

    > A rozwiązania krypto to znacznie mniejszy pikuś.
    > Skopiowali prawie 1:1 do szyny połączonej na stałe rozwiązanie stosowane
    > przy komunikacji z kartą zbliżeniową, która to komunikacja trwa
    > sekundę/dwie i się kończy. Można by się zastanowić nad trochę innymi
    > wymaganiami tych połączeń.

    No to ja się zastanawiam, ale jw :-)