  • 11. Data: 2023-10-31 16:39:43
    Temat: Re: Dlaczego elektryki sa drogie?
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 31.10.2023 o 12:53, Jacek pisze:

    > Chłopcy, przestańcie się okładać tymi szpadelkami w tej piaskownicy... :)
    > Takie są newsy jaki poziom dyskusji.

    No ale co ode mnie chcesz? Jak samochody będą za drogie to wrócą konie,
    i tyle.

  • 12. Data: 2023-10-31 17:54:02
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:uhoqdk$iev$1$nadir@news.chmurka.net>
    user nadir pisze tak:

    > A ile jesteś gotowy zapłacić na wymarzony/wystarczający samochód?

    Chyba nie mam wymarzonych. Może jakiś kamper.

    ale dziś koło ASDA mnie przepuścił taki ładny niebieski

    https://www.volkswagen.co.uk/en/electric-and-hybrid/
    electric-cars/id5.html#build

    --
    Piter

    #ZawszeGratem
    strefa wolna od LPG FSI TDI i klimy

  • 13. Data: 2023-10-31 18:38:20
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 31 Oct 2023 16:39:43 +0100, io wrote:

    > No ale co ode mnie chcesz? Jak samochody będą za drogie to wrócą konie,
    > i tyle.

    Konie samochodów nie zastąpią, ale jak sie ropa skonczy, to możliwe,
    ze wrócą.

    W ograniczonym zakresie - dla bogatych, dla rolników, dla kupców
    transportujących dobra "luksusowe", dla tramwajów miejskich :-)
    Bo kon dziennie to ile moze zrobic - 50km?

    Ale moze jednak OZE dadzą radę, i konie nie będą potrzebne.
    A 50km to mozna i rowerem przejechac.

    J.

  • 14. Data: 2023-10-31 19:05:06
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 31.10.2023 o 18:38, J.F pisze:

    > Konie samochodów nie zastąpią, ale jak sie ropa skonczy, to możliwe,
    > ze wrócą.

    A komu mają zastąpić?

    > W ograniczonym zakresie - dla bogatych, dla rolników, dla kupców
    > transportujących dobra "luksusowe", dla tramwajów miejskich :-)
    > Bo kon dziennie to ile moze zrobic - 50km?

    AI mówi
    "Średnio koń pokonuje około 30-40 km dziennie, ale to zależy od wielu
    czynników, takich jak kondycja konia, teren, tempo jazdy i obciążenie 1.

    Najwięcej przebytych kilometrów przez konia w ciągu jednego dnia wynosi
    321 km. Rekord ten został ustanowiony w 2005 roku przez konia o imieniu
    "Simply Marvelous" podczas zawodów w Stanach Zjednoczonych 2."

    > Ale moze jednak OZE dadzą radę, i konie nie będą potrzebne.
    > A 50km to mozna i rowerem przejechac.

    To ja pojadę Twizy a Ty rowerem, ok?

  • 15. Data: 2023-11-02 17:20:22
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    W dniu 30.10.2023 o 10:41, Janusz pisze:
    > Dlaczego elektryki są drogie?
    > bo mogą :(

    bo muszą spełniać szereg naszych norm, zapewniać jakieś tam bezpieczeństwo, trzeba je

    homologować i oclić

    https://youtu.be/0b68tD_nuQI

  • 16. Data: 2023-11-02 17:47:52
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 02.11.2023 o 17:20, m4rkiz pisze:

    > bo muszą spełniać szereg naszych norm,

    Spełniają.

    > zapewniać jakieś tam bezpieczeństwo

    Zapewniają.

    > trzeba je homologować

    Jak każde.

    > i oclić

    Nie trzeba, to suwerenna decyzja UE.

    https://ujeb.link/NCAP

  • 17. Data: 2023-11-03 08:53:48
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu 2023-10-30 o 18:56, nadir pisze:
    > A ile jesteś gotowy zapłacić na wymarzony/wystarczający samochód?
    > Skoro konstrukcja silnika elektrycznego jest prostsza, i o rząd
    > wielkości tańsza w wykonaniu niż porównywalnej mocy spalinowego silnika,
    > dodatkowo brak jest skrzyni biegów, a same baterie potaniały, to chyba
    > logiczne, że elektryk powinien być tańszy niż porównywalny spalinowy.
    > No qrwa nie jest, w żadnej marce, w żadnym segmencie.

    Baterie potaniały? Niby gdzie?
    Domowy magazyn 10kWh nadal kosztuje powyżej 22k brutto. Jak w elektryku
    masz baterię 64 albo 77 kWh to wychodzi że buda silnik i koła to tylko
    dodatki.

    L.

  • 18. Data: 2023-11-03 14:02:56
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 03.11.2023 o 08:53, Lisciasty pisze:

    > Baterie potaniały?

    W porównaniu z rokiem 2010 czy 2020? Oczywiście.

    > Niby gdzie?

    Wszędzie, u producentów, u dystrybutorów.

    > Domowy magazyn 10kWh nadal kosztuje powyżej 22k brutto.

    No skoro tyle kosztuje, to pewnie musi?
    A tu masz taki co kosztuje połowę tego o czym piszesz.
    https://pl.aliexpress.com/item/1005004004392051.html
    ?spm=a2g0o.cart.0.0.1600452c3JfVp9&mp=1&gatewayAdapt
    =glo2pol
    Tylko proszę nie pisz, że z Chin, bo ten na za 22K brutto, też jest stamtąd.

    > Jak w elektryku
    > masz baterię 64 albo 77 kWh to wychodzi że buda silnik i koła to tylko
    > dodatki.

    Na już, teraz, w detalu pierwsze lepsze ogniwa o pojemności 77kWh to
    jest około 9000$.
    https://www.alibaba.com/product-detail/LF280k-A-Grad
    e-3-2v-280ah_1600811199318.html?spm=a2700.galleryoff
    erlist.topad_classic.d_title.341f1edbKt8LKh
    Zdajesz sobie sprawę, że fabryki samochodów mają inne źródła
    akumulatorów i są one jeszcze ze 30-50% tańsze niż tu?

    To kto tu kogo w chooja robi?

  • 19. Data: 2023-11-03 16:14:36
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 31 Oct 2023 19:05:06 +0100, io wrote:

    > A komu mają zastąpić?

    No wszystkim tym, którzy mają dzis samochody :-)

> [...]
    > 321 km. Rekord ten został ustanowiony w 2005 roku przez konia o imieniu
    > "Simply Marvelous" podczas zawodów w Stanach Zjednoczonych 2."

    Tak czy inaczej - nie pojade tym 100km nad jezioro na jeden dzien,
    ani na narty, nawet 10km ze "wsi" do "miasta" moze być problemem,
    bo po prostu za długo, jak na codzienne dojazdy do pracy.
    Kon galopuje w miare szybko, ale tez szybko się męczy ...

    > To ja pojadę Twizy a Ty rowerem, ok?

    Jak energii dla przemysłu zabraknie, to nie pojedziesz Twizzy, nie
    będzie Cię stać :-(

    J.

  • 20. Data: 2023-11-03 22:04:16
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 3 Nov 2023 14:02:56 +0100, nadir

    > No skoro tyle kosztuje, to pewnie musi?

    Mnie od zawsze frapuje, dlaczego pienisz się tylko na elektryki -- sprawdź
    ile producent i cała ta świta po drodze, zarabiała i zarabia na samochodach
    spalinowych i też potocz pianę. Bo sytuacja jest identyczna, z tą różnicą
    że produkcji spaliniaków jest na pęczki i jest kosmiczna, w stosunku do
    elektryków, konkurencja co poniekąd wymusza obniżanie ich cen.

    > To kto tu kogo w chooja robi?

    Od ponad wieku robią nas w konia koncerny paliwowe. To koncerny paliwowe i
    europejskie koncerny samochodowe ubijały temat elektryków, od zawsze, bo
    były i są nadal dla nich zagrożeniem. Tesla by z pewnością mogła obniżyć
    ceny, ale po co ma to robić, skoro popyt ma większy niż moce produkcyjne,
    do tego nadal nie ma realnej konkurencji. W chinach elektryki sa tanie jak
    barszcz, ale chiny póki co nie są zainteresowane rynkiem europejskim, co
    też pośrednio jest spowodowane faktem że koncerny spalinowe ich blokują --
    a jak tu w końcu wejdą, to i tak dopasują ceny do europejskich warunków
    gdzie się kisi ten cały syf sterowany przez koncerny spalinowe, bo po co
    mają zarabiać mniej, skoro mogą zarabiać więcej. Wg mnie to jakiś cud że w
    ogóle elektromobilność wystartowała.

    --
    Pozdor
    Myjk