    From: Myjk <m...@n...op.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Dlaczego elektryki sa drogie?
    Date: Mon, 6 Nov 2023 16:43:28 +0100

    Mon, 6 Nov 2023 10:59:37 +0100, nadir

    > Która to pandemia zakończyła się 24 lutego 2022 a samochody nadal drożeją.

    A czy produkcja wróciła do stanu sprzed pandemii? Czy jak producenci
    zauważyli że mimo podniesienia cen ludzie i tak dalej kupują, to będą
    myślisz obniżać bo tak chcesz? Weź w końcu spróbuj zrozumieć jak działa
    rynek i ceny nim "sterowane" i przestań stosować swoje chciejstwo.

    > A elektronika przez ostatnie dekady to potaniała bo jest mniejsza od
    > samochodów. Się qrwa odzywa ten co rozumie.

    Coś wybełkotałeś, sam nie wiesz nawet co.

    > A co cię boli?

    Wcale mnie nie bolisz. Jedynie wykazuję że jesteś parszywym hipokrytą,
    jedziesz tylko tam, gdzie ci pasuje do tezy. Tak samo jak notorycznie
    zarzucasz elektrykom wysoką emisyjność, a pomijasz że spaliniaki od
    dekad są jeszcze bardziej emisyjne (w tym zużywaja kobalt), do tego trujące
    ludzi niską emisją. I jakoś mordy na ten temat nie rozdziawiałeś do tej
    pory, tak samo jak nie rozdziawiałeś mordy na temat wysokich zarobków
    koncernów samochodowych, choć że zarabiają fhuj pieniędzy na samochodzie
    jest wiadomo od dawna.

    > No to chodzi o zysk

    W sprzedaży? Zawsze o zysk. Dlatego od dawna firmy zarabiają na
    spaliniakach i paliwach (w tym trując ludzi ołowiem i spalinami)
    przez co zakup spaliniaka faktycznie jest jeszcze droższy dla klienta
    końcowego, tylko jest spłacany w kredycie na zdrowie (w tym leki).

    > czy ekologię i czyste powietrze, o którym tu cały czas pierdolisz?

    Mnie chodzi o jedno i drugie -- ale ja nic nie sprzedaję.

    > Jak ktoś nie ma własnej instalacji PV, a większość
    > ludzi nie ma, to są chooja tańsze w eksploatacji.

    Kłamiesz jak zwykle, skoro prąd w 2T kosztuje obecnie 0,8zł (mi średnia
    wychodzi w G12 0,99 zł patrzac na ostatnią fakturę), to przejechanie 100km
    moim klocem który żre 25kWh/100km a 10L wachy w tych samych warunkach (w
    lecie nawet 12), kosztuje aktualnie 25 zł vs 65 zł. Do tego elektryk nie
    wymaga obsługi serwisowej. Także wcale nie są tańsze w eksploatacji, WCALE,
    mistrzu matematyki.

    > Bo jak by sprzedały więcej ale taniej to już nie zarobią?

    Może i zarobią, może i nie zarobią. Przy czym nie żyjemy w rosji czy korei
    płn. gdzie firmom się mówi ile mają żądać za swój produkt. A jak ci się
    marzy sterowanie centralne, to się tam wyprowadź.

    > Nie ma to jak porównać USA,

    No przecież napisałem że nie ma co porównywać, bo w US zdecydowanie więcej
    jeżdżą, średnia dla Smitha to 20 tys. km rocznie, podczas gdy Kowalski
    jeździ średnio 8600 km rocznie. Ponad DWA RAZY MNIEJ przejeżdżamy,
    samochody mamy też mniejsze, europejskie, a więc mniej konsumujące energię,
    mniej też samochodów per osoba mamy (0,8 vs 0,7). Więc w UE będzie łatwiej
    zmienić spaliniaki na elektryki, bo mniej procentowo w przyroście zużycia
    wymagać bedą one energii! Jak ująć do tego fakt, że kupę energii marnujemy,
    co po wybuchu stwierdziła np. taka Szwajcaria, że 40% energii bez sensu
    marnują, to w zasadzie można zasilić elektryki bez rozbudowy. Ba, zresztą
    to jest wiadomo od dawna, że czy w nocy zużywamy prąd czy nie, to i tak
    wungiel idzie z dymem.

    > które mają praktycznie nieograniczony dostęp
    > do energii oraz surowców do jej wytwarzania z UE,
    > która ma "nieograniczone" słońce i wiatr.

    Przestań powielać brednie, POLSKA ma węgla na rzecz wytwarzania energii na
    ponad 100 lat. To więcej niż światowe zasoby ropy, a uzupełniane z OZE, a z
    czego roposmrody nijak nie mogą korzystać, zostanie na jeszcze więcej.

    > A ktoś twierdzi, że zrobili tamą pod elektryki?

    Ty masz schozofrenię? Przecież ty to wprost zasugerowałeś. Nie budowali jej
    pod elektryki, więc w kwestii elektryfikacji nie daje im ta tama ŻADNEGO
    handikapu.

    > Zresztą ta nie jest
    > jedyna i niedawno otworzyli kolejną, a w międzyczasie węglowe i atomowe,
    > że o fotowoltaicznych nie wspomnę.

    Farm PV, podobnie jak tamy, TEŻ NIE BUDOWALI stricte pod BEV.

    > Mają po prostu warunki to wykorzystują i rozwijają,

    No i dobrze.

    > a my od pół wieku nie możemy postawić nawet jednej
    > elektrowni jądrowej i ciul wie czy w ogóle powstanie.

    Też mnie to nie cieszy, z drugiej strony to wina m.in. takich jak ty. Gdyby
    elektryfikacja szybciej wystartowała, to szybciej byśmy musieli się
    zabezpieczyć. A ty nawet teraz stajesz okoniem.

    Poza tym elektryczność to jedyne co możemy produkować samodzielnie. Ropy i
    gazu, choćby skały srały, sami nie wydobędziemy (ani nie wyprodukujemy w
    postaci biopaliw), nawet na procent zapotrzebowania, bo swoich źródeł nie
    mamy!

    > Dla porównania Polska ma 40x mniej mieszkańców i mniej więcej tyle razy
    > mniejszy przemysł, więc by się zgadzało.

    Dyskutujesz sam ze sobą. Ty rozumiesz w ogóle co piszesz?

    > Tak jakby w Polsce czy UE elektryki przewyższały wtedy czy dziś spalinówki.

    No właśnie nie przewyższały i nadal nie przewyższają. Tak samo jak w
    chinach nie przechodzili na OZE z powodu BEV, a co było twoją główną tezą.

    > To jeszcze doczytaj ile procentowo jest W Polsce i całej UE.

    Ja znam te wartości, tobie je daję, bo ewidentnie ci ich brakuje skoro
    wypisujesz takie bzdury.

    > To że patrzysz na świat przez tęczowo komunistyczne okulary nie zmienia
    > faktu, że EU różnymi głupimi przepisami/zapisami stoi.

    Tylko dla pisiaków czy konfederatów jak ty są one głupie.

    Ja się cieszę że elektryfikacja, blokowana od dekad przez koncerny
    paliwowo-spalinowe, które zarabiały na nas krocie jednocześnie nas
    trując, ruszyła dzięki tym przepisom z miejsca.

    > I kto tu śmierdzi?
    > Już od czasów Schröder-a wiadomo o co w tym wszystkim chodzi i wcale
    > wojna nie była potrzebna, żeby to dostrzec. No chyba że jest się tumanem.

    Ale szrudera już nie ma, nie ma też jego (i putina pod którego klapkiem
    siedział) planu, przypomnę, pompowania dalej paliw z rosji i od turbanów,
    co widać tobie się dalej marzy i masz focha że europa się odwraca. Tak,
    narzucając to, bo takie dzbany jak ty nie mają instynktu samozachowawczego,
    tak samo jak kupie dzbanów trzeba było zabronić szambo lać do rowu/rzeki
    albo palić meblami w kotłach.

    --
    Pozdor
    Myjk