-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED.195.182.51.217
!not-for-mail
From: Myjk <m...@n...op.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Dlaczego elektryki sa drogie?
Date: Mon, 6 Nov 2023 16:43:28 +0100
Organization: MAD
Message-ID: <o...@m...org>
References: <uhnte0$oji$2$Janusz@news.chmurka.net>
<X...@1...0.0.1>
<uhoqdk$iev$1$nadir@news.chmurka.net>
<ui28jn$s03$1$lisciast@news.chmurka.net>
<ui2qn5$k0t$1$nadir@news.chmurka.net> <9...@m...org>
<ui57e0$g8v$1$nadir@news.chmurka.net> <1...@m...org>
<uiad39$262$1$nadir@news.chmurka.net>
Reply-To: m...@n...op.pl
NNTP-Posting-Host: 195.182.51.217
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="utf-8"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="Myjk";
posting-host="195.182.51.217"; logging-data="21859";
mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
Cancel-Lock: sha1:RCunE0a7p0zDmhyxwvRU6ieev70=
sha256:a4XKRrS+LoXm8rlA+WdWjm6uxR944l/P6nGAuH0aTN4=
sha1:aWuvjocieLGeSlJdZDe22sgW/yA=
sha256:0JtWa5xFzngnBfPaeM6Aytb69u4os/BxVD4XSbZk+1E=
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2718144
[ ukryj nagłówki ]Mon, 6 Nov 2023 10:59:37 +0100, nadir
> W dniu 04.11.2023 o 13:17, Myjk pisze:
>
>> Dorabiasz, oczywiście, tezy do swojego myślenia. Spalinówki zaczęły drożeć
>> poprzez zabicie w pewnym momencie szlaków dostaw części (głównie mikro z
>> Tajwanu), do tego jeszcze spadku sprzedaży w wyniku pandemii.
> Która to pandemia zakończyła się 24 lutego 2022 a samochody nadal drożeją.
A czy produkcja wróciła do stanu sprzed pandemii? Czy jak producenci
zauważyli że mimo podniesienia cen ludzie i tak dalej kupują, to będą
myślisz obniżać bo tak chcesz? Weź w końcu spróbuj zrozumieć jak działa
rynek i ceny nim "sterowane" i przestań stosować swoje chciejstwo.
>> Są prostsze i tańsze, co nie zmienia faktu że aktualnie popyt przewyższa
>> podaż (chyba że sięprodukuje jakieś gówno, którego nikt nie chce). Ale że
>> ty zależności rynkowych nie rozumiesz, to wiadomo nie od dzisiaj.
> A elektronika przez ostatnie dekady to potaniała bo jest mniejsza od
> samochodów. Się qrwa odzywa ten co rozumie.
Coś wybełkotałeś, sam nie wiesz nawet co.
>> bueheheh Standardowo ucieczka od bolącego tematu.
> A co cię boli?
Wcale mnie nie bolisz. Jedynie wykazuję że jesteś parszywym hipokrytą,
jedziesz tylko tam, gdzie ci pasuje do tezy. Tak samo jak notorycznie
zarzucasz elektrykom wysoką emisyjność, a pomijasz że spaliniaki od
dekad są jeszcze bardziej emisyjne (w tym zużywaja kobalt), do tego trujące
ludzi niską emisją. I jakoś mordy na ten temat nie rozdziawiałeś do tej
pory, tak samo jak nie rozdziawiałeś mordy na temat wysokich zarobków
koncernów samochodowych, choć że zarabiają fhuj pieniędzy na samochodzie
jest wiadomo od dawna.
>> Cóż takiego, z punktu widzenia producentów, się w tym czasie zmieniło? Od
>> kiedy firmie nastawionej na zysk będzie zależeć na obniżaniu cen produktów
>> na które jest popyt większy niż podaż? Bo ty tak chcesz?
>> Skoro popyt przewyższa podaż, to znaczy że komuś to jest jednak potrzebne.
>> Rzekłbym nawet że całkiem sporej rzeszy ludzi, do której ty może nie
>> należysz, ale ty nie jesteś pępkiem świata.
>>> Przypominam, że elektryki miały być tańsze w produkcji
>> I są.
> No to chodzi o zysk
W sprzedaży? Zawsze o zysk. Dlatego od dawna firmy zarabiają na
spaliniakach i paliwach (w tym trując ludzi ołowiem i spalinami)
przez co zakup spaliniaka faktycznie jest jeszcze droższy dla klienta
końcowego, tylko jest spłacany w kredycie na zdrowie (w tym leki).
> czy ekologię i czyste powietrze, o którym tu cały czas pierdolisz?
Mnie chodzi o jedno i drugie -- ale ja nic nie sprzedaję.
>>> i eksploatacji,
>> I są.
> Jak ktoś nie ma własnej instalacji PV, a większość
> ludzi nie ma, to są chooja tańsze w eksploatacji.
Kłamiesz jak zwykle, skoro prąd w 2T kosztuje obecnie 0,8zł (mi średnia
wychodzi w G12 0,99 zł patrzac na ostatnią fakturę), to przejechanie 100km
moim klocem który żre 25kWh/100km a 10L wachy w tych samych warunkach (w
lecie nawet 12), kosztuje aktualnie 25 zł vs 65 zł. Do tego elektryk nie
wymaga obsługi serwisowej. Także wcale nie są tańsze w eksploatacji, WCALE,
mistrzu matematyki.
>> Bo taki jest cel działania firm?
> Bo jak by sprzedały więcej ale taniej to już nie zarobią?
Może i zarobią, może i nie zarobią. Przy czym nie żyjemy w rosji czy korei
płn. gdzie firmom się mówi ile mają żądać za swój produkt. A jak ci się
marzy sterowanie centralne, to się tam wyprowadź.
>> Jesteśmy gotowi, masz tu wyjaśnienie dlaczego jesteś w błędzie,
>> i to jest wyjaśnienie dla US, gdzie samochodami nawet do
>> kibla się jeździ, a średnie roczne przebiegi są wielokrotnie
>> większe niż w Europie, a co dopiero w Polsce:
>> https://www.youtube.com/watch?v=7dfyG6FXsUU&t=2s
> Nie ma to jak porównać USA,
No przecież napisałem że nie ma co porównywać, bo w US zdecydowanie więcej
jeżdżą, średnia dla Smitha to 20 tys. km rocznie, podczas gdy Kowalski
jeździ średnio 8600 km rocznie. Ponad DWA RAZY MNIEJ przejeżdżamy,
samochody mamy też mniejsze, europejskie, a więc mniej konsumujące energię,
mniej też samochodów per osoba mamy (0,8 vs 0,7). Więc w UE będzie łatwiej
zmienić spaliniaki na elektryki, bo mniej procentowo w przyroście zużycia
wymagać bedą one energii! Jak ująć do tego fakt, że kupę energii marnujemy,
co po wybuchu stwierdziła np. taka Szwajcaria, że 40% energii bez sensu
marnują, to w zasadzie można zasilić elektryki bez rozbudowy. Ba, zresztą
to jest wiadomo od dawna, że czy w nocy zużywamy prąd czy nie, to i tak
wungiel idzie z dymem.
> które mają praktycznie nieograniczony dostęp
> do energii oraz surowców do jej wytwarzania z UE,
> która ma "nieograniczone" słońce i wiatr.
Przestań powielać brednie, POLSKA ma węgla na rzecz wytwarzania energii na
ponad 100 lat. To więcej niż światowe zasoby ropy, a uzupełniane z OZE, a z
czego roposmrody nijak nie mogą korzystać, zostanie na jeszcze więcej.
>> Znowu dopasowujesz fakty do swoich wyobrażeń i przekonań. Przecież
>> nie pod kątem samochodów elektrycnzych to wszystko zrobili, tylko
>> z powodu przemysłu, bo absurdalne ilości węgla kotłowali. Tamę to
>> w ogóle zaczęli planować w ubiegłym wieku, więc jak niby to mogli
>> robić pod kątem elektryków?
>
> A ktoś twierdzi, że zrobili tamą pod elektryki?
Ty masz schozofrenię? Przecież ty to wprost zasugerowałeś. Nie budowali jej
pod elektryki, więc w kwestii elektryfikacji nie daje im ta tama ŻADNEGO
handikapu.
> Zresztą ta nie jest
> jedyna i niedawno otworzyli kolejną, a w międzyczasie węglowe i atomowe,
> że o fotowoltaicznych nie wspomnę.
Farm PV, podobnie jak tamy, TEŻ NIE BUDOWALI stricte pod BEV.
> Mają po prostu warunki to wykorzystują i rozwijają,
No i dobrze.
> a my od pół wieku nie możemy postawić nawet jednej
> elektrowni jądrowej i ciul wie czy w ogóle powstanie.
Też mnie to nie cieszy, z drugiej strony to wina m.in. takich jak ty. Gdyby
elektryfikacja szybciej wystartowała, to szybciej byśmy musieli się
zabezpieczyć. A ty nawet teraz stajesz okoniem.
Poza tym elektryczność to jedyne co możemy produkować samodzielnie. Ropy i
gazu, choćby skały srały, sami nie wydobędziemy (ani nie wyprodukujemy w
postaci biopaliw), nawet na procent zapotrzebowania, bo swoich źródeł nie
mamy!
>> Dla porównania, Polska rocznie zużywa 170TWh, a Chiny 8000 TWh
> Dla porównania Polska ma 40x mniej mieszkańców i mniej więcej tyle razy
> mniejszy przemysł, więc by się zgadzało.
Dyskutujesz sam ze sobą. Ty rozumiesz w ogóle co piszesz?
>> -- to wartość dla 2018 (gdzie w Chinach jeszcze elektryki raczkowały).
> Tak jakby w Polsce czy UE elektryki przewyższały wtedy czy dziś spalinówki.
No właśnie nie przewyższały i nadal nie przewyższają. Tak samo jak w
chinach nie przechodzili na OZE z powodu BEV, a co było twoją główną tezą.
>> W Chinach jest aktualnie 307 mln samochodów osobowych, z czego 11 mln
>> to samochody elektryczne, niecałe 4% floty. O czym ty człowieku zatem
>> bredzisz...
> To jeszcze doczytaj ile procentowo jest W Polsce i całej UE.
Ja znam te wartości, tobie je daję, bo ewidentnie ci ich brakuje skoro
wypisujesz takie bzdury.
>> Znowu brednie antyunijne -- ty jednak musisz być mocno skrzywiony pisowiec
>> albo kolejny zawszony konfederata. Co by jednocześnie tłumaczyło dlaczego
>> takie absurdalne pytania odnośnie rynku zadajesz.
> To że patrzysz na świat przez tęczowo komunistyczne okulary nie zmienia
> faktu, że EU różnymi głupimi przepisami/zapisami stoi.
Tylko dla pisiaków czy konfederatów jak ty są one głupie.
Ja się cieszę że elektryfikacja, blokowana od dekad przez koncerny
paliwowo-spalinowe, które zarabiały na nas krocie jednocześnie nas
trując, ruszyła dzięki tym przepisom z miejsca.
>> Na szczęscie wybuchła wojna
> I kto tu śmierdzi?
> Już od czasów Schröder-a wiadomo o co w tym wszystkim chodzi i wcale
> wojna nie była potrzebna, żeby to dostrzec. No chyba że jest się tumanem.
Ale szrudera już nie ma, nie ma też jego (i putina pod którego klapkiem
siedział) planu, przypomnę, pompowania dalej paliw z rosji i od turbanów,
co widać tobie się dalej marzy i masz focha że europa się odwraca. Tak,
narzucając to, bo takie dzbany jak ty nie mają instynktu samozachowawczego,
tak samo jak kupie dzbanów trzeba było zabronić szambo lać do rowu/rzeki
albo palić meblami w kotłach.
--
Pozdor
Myjk
Następne wpisy z tego wątku
Najnowsze wątki z tej grupy
- elektrycznie
- Jebane kurwa, kurwy.
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- Polskie sądy są bardzo wyrozumiałe...
- Spalinki trujom
- Prątkowcowcy, morda w kubeł :]
- Baterie litowe takie bezpieczne
- nie leci płyn hamulcowy ze stalowego przewodu
- SAMOCHODY BĘDĄ CORAZ DROŻSZE. PRZEMYSŁ MA PROBLEM. POTRZEBUJEMY ZMIANY I GOSPODARCZE ZERO #40
- piszę list do św Mikołaja
Najnowsze wątki
- 2024-11-13 Filtr do pompy ruskiej
- 2024-11-12 Gdzie kosz?
- 2024-11-13 elektrycznie
- 2024-11-12 Jebane kurwa, kurwy.
- 2024-11-13 karta parkingowa
- 2024-11-13 Wl/Wyl (On/Off) bialy/niebieski
- 2024-11-12 I3C
- 2024-11-13 Kraków => DevOps Engineer (Junior or Regular level) <=
- 2024-11-13 Łódź => Senior SAP HANA Developer <=
- 2024-11-13 Zabrze => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-11-13 Karlino => Konsultant wewnętrzny SAP (FI/CO) <=
- 2024-11-13 Kraków => QA Inżynier <=
- 2024-11-13 Żerniki => Dyspozytor Międzynarodowy <=
- 2024-11-13 Warszawa => Analityk Biznesowo-Systemowy <=
- 2024-11-13 Lublin => Delphi Programmer <=