  • 1. Data: 2009-10-11 19:59:25
    Temat: Dlaczego dyski ATA sa droższe od SATA ?
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    Żeby aż taka róznica na niekorzyść starszej techniki??
    JaC

  • 2. Data: 2009-10-11 20:04:24
    Temat: Re: Dlaczego dyski ATA sa droższe od SATA ?
    Od: "Zygmunt M. Zarzecki" <z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com>

    > Żeby aż taka róznica na niekorzyść starszej techniki??

    A z pamięciami to niby jak jest?

    zyga
    --
    A fe, A psik, A ha

  • 3. Data: 2009-10-11 20:15:08
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    Ale tu chodzi o ten sam model dysku, przykładowo oferta z dzisiaj:

    HDD CAVIAR 500GB WD5000AAKB 7200 16MB CACHE w standardzie ATA w cenie 304.9 zl
    dysk SATA II HDD CAVIAR 500GB WD5000AAKS SATA II 16MB CACHE w cenie 199 zl

    Dysk to nie tylko elektronika złącza, to też mechanika - ta sama.
    JaC

    -----

  • 4. Data: 2009-10-11 20:21:03
    Od: vcore <mail*wytnij*@vcore.pl>

    Zygmunt M. Zarzecki pisze:
    > A z pamięciami to niby jak jest?

    Ale DDR2 to standard stworzony min. w celu obniżenia kosztu produkcji pamięci, a
    dyski ATA i SATA
    różnią się tylko interfejsem, który nie jest jakoś specjalnie skomplikowany... a
    jednak znacznie
    szybszy SATA jest tańszy - może to ze względu na to że ATA juz nie sa produkowane a
    nadal jest na
    nie popyt

    --
    WebProgress - Nowoczesne aplikacje internetowe

    www.webprogress.com.pl

  • 5. Data: 2009-10-11 20:44:23
    Od: "Zygmunt M. Zarzecki" <z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com>

    > tańszy - może to ze względu na to że ATA juz nie sa produkowane a nadal
    > jest na nie popyt

    I to jest klu.

    zyga
    --
    A fe, A psik, A ha

  • 6. Data: 2009-10-11 21:10:23
    Od: Saiko Kila <f...@p...vqrn.arg.cy>

    Proces ąćęłńóśźż <u...@w...eu> zwrócił błąd:
    > Żeby aż taka róznica na niekorzyść starszej techniki??

    Jeśli tak jest (nie zauważyłem, ale możliwe, na pewno tak jest z dyskami
    do notebooków) to jest to kwestia podaży i popytu. Widocznie niewielu
    ludzi potrzebuje, a jeśli już - to bardzo. I mogą dać więcej.

    --
    Saiko Kila
    Unregistered Windows User #7.29581131e8

  • 7. Data: 2009-10-11 21:38:24
    Od: "Kot Prezydenta" <c...@g...pl>

    Użytkownik "Saiko Kila" <f...@p...vqrn.arg.cy> napisał w wiadomości

    > Jeśli tak jest (nie zauważyłem, ale możliwe, na pewno tak jest z dyskami
    > do notebooków)

    to jest czy nie jest ? nie zauważyłeś czy zauważyłeś (dyski do lapków) -
    nie mogłem się powstrzymać

  • 8. Data: 2009-10-11 22:44:41
    Od: Saiko Kila <f...@p...vqrn.arg.cy>

    Proces Kot Prezydenta <c...@g...pl> zwrócił błąd:

    > to jest czy nie jest ? nie zauważyłeś czy zauważyłeś (dyski do lapków) -
    > nie mogłem się powstrzymać

    Założyłem automatycznie że OP mówi o dyskach 3.5", bo nie wspominał nic
    o laptopowych. Te ostatnie zaś zawsze cenami się różniły, i mogą rządzić
    nimi inne zasady.

  • 9. Data: 2009-10-12 01:06:22
    Od: "maX" <a...@w...pl>

    Użytkownik "ąćęłńóśźż" <u...@w...eu> napisał w wiadomości
    > Żeby aż taka róznica na niekorzyść starszej techniki??
    > JaC

    Nie zawsze można zastosowac kartę SATA na PCI, lub przejściówkę IDE-SATA.

  • 10. Data: 2009-10-12 10:21:48
    Od: "=Marcos=" <m...@w...NOSPAMNOSPAM.info>

    > Żeby aż taka róznica na niekorzyść starszej techniki?

    Podaż/popyt. Jeśli producent robi 20 milionów SATA i milion ATA, to ten
    drugi musi być droższy.
    Takie samo pytanie można sobie zadać np. w kwestii - dlaczego super
    zaawansowaną płytę główną można kupić za 150zł, a głupia płytka z jednym
    scalakiem do pieca gazowego kosztuje 800zł?

    --
    Marcos
    [Marek Ślusarczyk]

    http://www.wyprawa.info