  • 11. Data: 2009-10-12 13:26:32
    Temat: Re: Dlaczego dyski ATA sa droższe od SATA ?
    Od: grzehorz <g...@t...pl>

    ąćęłńóśźż wrote:

    > Ale tu chodzi o ten sam model dysku, przykładowo oferta z dzisiaj:
    >
    > HDD CAVIAR 500GB WD5000AAKB 7200 16MB CACHE w standardzie ATA w cenie
    > 304.9 zl dysk SATA II HDD CAVIAR 500GB WD5000AAKS SATA II 16MB CACHE w
    > cenie 199 zl
    >
    > Dysk to nie tylko elektronika złącza, to też mechanika - ta sama.
    > JaC

    No i wyprodukowali tylko troszkę tych ATA, których się sprzedaje mało,
    więc muszą być droższe od SATA, czyli tych które idą jak ciepłe bułki
    i wyprodukowano ich więcej.
    Toć chyba żadna filozofia.
    Co za różnica co tam w środku siedzi...

  • 12. Data: 2009-10-13 11:11:35
    Od: "Wiktor S." <wswiktor&poczta,fm@no.spam>

    > Jeśli tak jest (nie zauważyłem, ale możliwe, na pewno tak jest z
    > dyskami do notebooków) to jest to kwestia podaży i popytu. Widocznie
    > niewielu ludzi potrzebuje, a jeśli już - to bardzo. I mogą dać więcej.

    Toż przecie taniej wyjdzie kupić SATA plus przejściówkę. Kombinacja działa w
    na tyle dużym procencie przypadków, że warto spróbować.

    --
    Azarien

  • 13. Data: 2009-10-14 04:37:53
    Od: Saiko Kila <f...@p...vqrn.arg.cy>

    Proces "Wiktor S." <wswiktor&poczta,fm@no.spam> zwrócił błąd:

    > Toż przecie taniej wyjdzie kupić SATA plus przejściówkę. Kombinacja działa w
    > na tyle dużym procencie przypadków, że warto spróbować.

    Ja bym nie ryzykował - nie że jest zła, ale po prostu nie wiem. A co
    jeśli będzie mi gubiło dane? Albo zwalniało? Pewnie większość ludzi bez
    doświadczeń z takimi przejściówkami będzie wolało dać więcej za dysk
    który ich nie potrzebuje.

    --
    Saiko Kila
    Unregistered Windows User #7.29581131e8

  • 14. Data: 2009-10-14 10:38:07
    Od: "Wiktor S." <wswiktor&poczta,fm@no.spam>

> [...]
    > jeśli będzie mi gubiło dane? Albo zwalniało? Pewnie większość ludzi
    > bez doświadczeń z takimi przejściówkami będzie wolało dać więcej za

    Miałem, nie narzekam.

    --
    Azarien