-
X-Received: by 10.157.41.230 with SMTP id g35mr1880508otd.19.1471446283560; Wed, 17
Aug 2016 08:04:43 -0700 (PDT)
X-Received: by 10.157.41.230 with SMTP id g35mr1880508otd.19.1471446283560; Wed, 17
Aug 2016 08:04:43 -0700 (PDT)
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
0.net!usenet.blueworldhosting.com!feeder01.blueworldhosting.com!border2.nntp.dc
a1.giganews.com!nntp.giganews.com!j37no9009982qta.0!news-out.google.com!d68ni30
537ith.0!nntp.google.com!f6no10680726ith.0!postnews.google.com!glegroupsg2000go
o.googlegroups.com!not-for-mail
Newsgroups: pl.misc.samochody
Date: Wed, 17 Aug 2016 08:04:43 -0700 (PDT)
In-Reply-To: <np1oae$vr8$1@node2.news.atman.pl>
Complaints-To: g...@g...com
Injection-Info: glegroupsg2000goo.googlegroups.com; posting-host=132.188.32.22;
posting-account=TLUElgoAAADDTmlbJ6QaE_TrVIRPlJSK
NNTP-Posting-Host: 132.188.32.22
References: <c...@g...com>
<X...@l...net>
<57b36b07$0$12563$65785112@news.neostrada.pl>
<1...@p...pl.invalid>
<1kuxmi9udd21o$.4xhh2c901c31.dlg@40tude.net>
<np0rpv$80a$1@node1.news.atman.pl>
<1...@4...net>
<np18m4$kle$1@node1.news.atman.pl>
<1eutvo2gyz15w$.4jv5itp223gg$.dlg@40tude.net>
<np1oae$vr8$1@node2.news.atman.pl>
User-Agent: G2/1.0
MIME-Version: 1.0
Message-ID: <5...@g...com>
Subject: Re: Dlaczego ciężarówki maja ograniczenie prędkości?
From: WS <L...@c...pl>
Injection-Date: Wed, 17 Aug 2016 15:04:43 +0000
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
Lines: 42
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2587164
[ ukryj nagłówki ]On Wednesday, August 17, 2016 at 3:20:16 PM UTC+2, Shrek wrote:
> > Ale osobowe maja mocne. Skoro mozesz ten abs wlaczyc na asfalcie, to
> > sa mocne.
>
> Ale nie tak mocne, żeby ABS załączał się przy 220.
Ja tam stawiam, ze sila potrzebna do zablokowania kola nie zalezy od predkosci.
Maksymalna sila jaka moze hamowac kolo (analogicnie rozpedzac) zalezy od sily nacisku
na nie i wsp. tarcia, dla wsp. tarcia 1 maks przyspieszenie( lub opoznienie) wynosi
1g czyli ~9.81 m/s^2
> <yślisz, że jak masz 7 do setki, to z dodatkowymi trzem osobami, bagażem
> i pełnym zbiornikiem też będziesz miał 7sekund?
100km/h=27,78m/s
czyli przyspieszajac 9.81 m/s^2 osiagniemy 100 km/h po 27,78 / 9.81 = 3.1 sek
wiec te 7 to kieeeepsko (brak mocy, bo opony moga wiecej przeniesc), wtedy oczywiscie
kazde dodatkowe obciazenie zwiekszy ten czas. Jesli pojazd bedzie przyspieszal w te
3.1 sek ;) to ma szanse na taki sam czas ze zwiekszonym obciazeniem...
> >> I to też w przybliżeniu, bo ci opona po takim hamowaniu się pewnie
> >> rozpadnie. Może nie przy pierwszym, ale w końcu;)
bez przesady, opona raczej nie ma prawa rozpasc sie przy hamowaniu z maks predkosci
do zera. Nawet chyba hamulce powinny zadzialac... gorzej przy kilku takich probach z
minimalna przerwa - zapewne plyn hamulcowy sie zagotuje i przestana hamowac ;)
WS
PS. z pojazdow osiagajacych setke w 3sek (w normalnych cenach) sa chyba tylko
motocykle... aczkolwiek swoim nie hamowalem na full z maks. predkosci i raczej sie
nie pisze na taki test ;)
Następne wpisy z tego wątku
- 17.08.16 19:11 J.F.
- 17.08.16 23:17 WS
- 18.08.16 10:52 J.F.
- 21.08.16 17:51 Przyjazny
- 22.08.16 13:48 SW3
- 22.08.16 14:18 T.
Najnowsze wątki z tej grupy
- zawsze parkuj tyłem do ulicy
- nie będzie naprawy pod blokiem?
- korytarz zycia
- serce boli
- Seicento vs Szydło, comes back :)
- Zasięg Tesli przy szybszej jeździe
- 300km/h
- Jaka nawigacja z asystentem zmiany pasa ruchu?
- Zapierdalać
- Oszczędzanie nie jest łatwe
- Jeździ, skręca, hamuje
- Do IO i innych elektrooszolomow, tu macie prawdziwe smrody
- śnieg
- Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- Beztłumikowcy
Najnowsze wątki
- 2025-01-17 Warszawa => Inżynier oprogramowania .Net <=
- 2025-01-17 Natalia z Andrychowa
- 2025-01-17 Gliwice => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-01-17 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-17 Warszawa => Full Stack .Net Engineer <=
- 2025-01-17 Gliwice => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2025-01-17 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-01-17 Warszawa => Developer .NET (mid) <=
- 2025-01-17 Ostrów Wielkopolski => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Ksi
- 2025-01-17 Katowice => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-01-17 Wróblewo => Analityk finansowy <=
- 2025-01-17 Żerniki => Specjalista ds. Employer Brandingu <=
- 2025-01-17 pradnica krokowa
- 2025-01-17 Warszawa => International Freight Forwarder <=
- 2025-01-17 Warszawa => Helpdesk Specialist <=