  • Data: 2016-08-17 14:55:25
    Temat: Re: Dlaczego ciężarówki maja ograniczenie prędkości?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Wed, 17 Aug 2016 10:53:37 +0200, Shrek napisał(a):

    > Oczywiście;)
    >
    > Tak samo droga hamowania nie zależy od masy. Pod warunkiem że hamulce
    > masz mocne. Bardzo mocne. W przybliżeniu tak mocne, że przy prędkości
    > maksymalnej załącza ci się od razu ABS. Czyli gówno na wejściu gówno na
    > wyjściu:P

    Ale osobowe maja mocne. Skoro mozesz ten abs wlaczyc na asfalcie, to
    sa mocne. Myslisz, ze jak zablokujesz przy tych powiedzmy 1300 kg, to
    nie dasz rady z dodatkowymi trzema osobami, nawet po 100kg ?
    Tylko 20% wiecej.

    nawiasem mowiac - predkosc nie powinna miec znaczenia. Zablokujesz
    przy 20km/h, to zablokujesz i przy 200. Choc wrazenie praktyczne jest
    inne.

    Tiry to troche inna bajka. Nie wiem czy fabryczne hamulce sa
    wystarczajaco mocne na 40t. No i mocniejsze nacisniecie niewiele da,
    bo hamuje pneumatyczny silownik.

    > I to też w przybliżeniu, bo ci opona po takim hamowaniu się pewnie
    > rozpadnie. Może nie przy pierwszym, ale w końcu;)

    Pompa mocna jest (nie dotyczy tej od sprzegla - w mondeo z plastiku).
    Raczej sprawdz przewody gumowe i stalowe.

    J.