eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyDlaczego Wodoru nie będzie szybko w autach?Re: Dlaczego Wodoru nie będzie szybko w autach?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED.185.234.91.136
    !not-for-mail
    From: Janusz <j...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Dlaczego Wodoru nie będzie szybko w autach?
    Date: Fri, 28 May 2021 16:51:17 +0200
    Organization: news.chmurka.net
    Message-ID: <s8r015$2ep$3$Janusz@news.chmurka.net>
    References: <s8q618$i48$1$Janusz@news.chmurka.net>
    <60b0fd9c$0$23915$65785112@news.neostrada.pl>
    NNTP-Posting-Host: 185.234.91.136
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Date: Fri, 28 May 2021 14:51:17 +0000 (UTC)
    Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="Janusz";
    posting-host="185.234.91.136"; logging-data="2521";
    mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; Win64; x64; rv:78.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/78.10.0
    In-Reply-To: <60b0fd9c$0$23915$65785112@news.neostrada.pl>
    Content-Language: pl
    X-Antivirus: Avast (VPS 210528-0, 2021-05-28), Outbound message
    X-Antivirus-Status: Clean
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2694298
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2021-05-28 o 16:26, T. pisze:
    > W dniu 2021-05-28 o 09:27, Janusz pisze:
    >> Dlaczego Wodoru nie będzie szybko w autach?
    >> Bo poza problemami technicznymi sprawność kiepska.
    >>
    >> "Sprawność napędu elektrycznego zasilanego z ogniwa paliwowego
    >> tankowanego wodorem liczona globalnie wypada fatalnie na tle
    >> sprawności napędu elektrycznego zasilanego z baterii. Przyjmijmy
    >> optymistyczne założenie, że mamy do dyspozycji czysty, ekologiczny
    >> prąd, pochodzący np. elektrowni wodnych, wiatrowych czy choćby
    >> jądrowych lub z ogniw fotowoltaicznych, a nie ze spalania węgla. Jeśli
    >> chcemy wykorzystać go do ładowania auta elektrycznego zasilanego z
    >> wbudowanych baterii, to przy optymistycznych założeniach tracimy
    >> jakieś 5 proc. energii na straty sieci przesyłowej, kolejne 5 proc.
    >> przy przetwarzaniu prądu zmiennego na stały, kolejnych kilka proc. na
    >> straty przy samym procesie ładowania i kilkanaście proc. na straty
    >> energii w samym aucie i jego silniku, uzyskujemy sprawność ,,Well to
    >> Wheel" (nie licząc wytworzenia prądu), na poziomie ok. 70 proc. !
    >> Świetny wynik, o ile oczywiście mamy ekologiczny prąd.
    >>
    >> A co jeżeli auto ma wytwarzać sobie prąd w ogniwie paliwowym zasilanym
    >> wodorem? Tu sytuacja dramatycznie się zmienia. Dochodzą potężne straty
    >> przy produkcji wodoru poprzez elektrolizę, ok. 25-30 proc. energii
    >> pochłania transport i składowanie wodoru, sprawność ogniw paliwowych
    >> też jest ograniczona, w zależności od typu ok. 40-60 proc. energii
    >> zawartej w wodorze zamieniana jest na prąd. Do tego dochodzą
    >> oczywiście takie same straty w napędzie, jak przy ,,zwykłych" autach
    >> elektrycznych i... uzyskujemy całkowitą sprawność na poziomie rzędu
    >> nieco ponad 20 proc.! Słaby wynik!"
    >>
    >> https://www.auto-swiat.pl/wiadomosci/aktualnosci/wod
    or-paliwo-przyszlosci-bez-przyszlosci/nt6jx7h
    >>
    >>
    >> Z tego wynika że akumulatory zostaną z nami na długo w autach osobowych.
    >
    > Być może rozwiązaniem będą superkondensatory. Powoli ale wciąż prace nad
    > nimi trwają i może przyniosą pozytywne rezultaty dla transportu.
    Raczej jako wspomaganie a nie główne źródło energii.


    --
    Janusz

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: