-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED.tenant1-nat1.s
anger.ac.uk!not-for-mail
From: K <n...@e...com>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Dlaczego Wodoru nie będzie szybko w autach?
Date: Fri, 28 May 2021 10:13:47 +0100
Organization: news.chmurka.net
Message-ID: <s8qc8a$ma4$1$horizn@news.chmurka.net>
References: <s8q618$i48$1$Janusz@news.chmurka.net>
<s8q8gg$jpb$1$horizn@news.chmurka.net>
<s8qbn6$m06$1$Janusz@news.chmurka.net>
NNTP-Posting-Host: tenant1-nat1.sanger.ac.uk
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Injection-Date: Fri, 28 May 2021 09:13:46 +0000 (UTC)
Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="horizn";
posting-host="tenant1-nat1.sanger.ac.uk:193.62.205.241";
logging-data="22852";
mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
User-Agent: Mozilla/5.0 (X11; Linux x86_64; rv:78.0) Gecko/20100101
Thunderbird/78.8.1
Content-Language: en-GB
In-Reply-To: <s8qbn6$m06$1$Janusz@news.chmurka.net>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2694289
[ ukryj nagłówki ]On 28/05/2021 10:04, Janusz wrote:
> W dniu 2021-05-28 o 10:09, K pisze:
>> On 28/05/2021 08:27, Janusz wrote:
>>> Dlaczego Wodoru nie będzie szybko w autach?
>>> Bo poza problemami technicznymi sprawność kiepska.
>>>
>>> "Sprawność napędu elektrycznego zasilanego z ogniwa paliwowego
>>> tankowanego wodorem liczona globalnie wypada fatalnie na tle
>>> sprawności napędu elektrycznego zasilanego z baterii. Przyjmijmy
>>> optymistyczne założenie, że mamy do dyspozycji czysty, ekologiczny
>>> prąd, pochodzący np. elektrowni wodnych, wiatrowych czy choćby
>>> jądrowych lub z ogniw fotowoltaicznych, a nie ze spalania węgla.
>>> Jeśli chcemy wykorzystać go do ładowania auta elektrycznego
>>> zasilanego z wbudowanych baterii, to przy optymistycznych założeniach
>>> tracimy jakieś 5 proc. energii na straty sieci przesyłowej, kolejne 5
>>> proc. przy przetwarzaniu prądu zmiennego na stały, kolejnych kilka
>>> proc. na straty przy samym procesie ładowania i kilkanaście proc. na
>>> straty energii w samym aucie i jego silniku, uzyskujemy sprawność
>>> ,,Well to Wheel" (nie licząc wytworzenia prądu), na poziomie ok. 70
>>> proc. ! Świetny wynik, o ile oczywiście mamy ekologiczny prąd.
>>>
>>> A co jeżeli auto ma wytwarzać sobie prąd w ogniwie paliwowym
>>> zasilanym wodorem? Tu sytuacja dramatycznie się zmienia. Dochodzą
>>> potężne straty przy produkcji wodoru poprzez elektrolizę, ok. 25-30
>>> proc. energii pochłania transport i składowanie wodoru, sprawność
>>> ogniw paliwowych też jest ograniczona, w zależności od typu ok. 40-60
>>> proc. energii zawartej w wodorze zamieniana jest na prąd. Do tego
>>> dochodzą oczywiście takie same straty w napędzie, jak przy ,,zwykłych"
>>> autach elektrycznych i... uzyskujemy całkowitą sprawność na poziomie
>>> rzędu nieco ponad 20 proc.! Słaby wynik!"
>>>
>>> https://www.auto-swiat.pl/wiadomosci/aktualnosci/wod
or-paliwo-przyszlosci-bez-przyszlosci/nt6jx7h
>>>
>>>
>>> Z tego wynika że akumulatory zostaną z nami na długo w autach osobowych.
>>
>> https://www.theguardian.com/world/2021/may/27/oman-p
lans-to-build-worlds-largest-green-hydrogen-plant
>>
>>
>> Ci w Omanie to musza byc jednak debilami, ze sie w to pchaja bez
>> wczesniejszej lektury blogera z Auto Swiata. Jeszcze wiekszymi debilami
> Ja bym na Twoim miejscu zaczął od siebie i nie oceniał tak skrajnie
> różnych działań ani ludzi :)
>
Ale to ty wyskoczyles z jakims sponsorowanym blogiem.
>> jest GM, ktory twierdzi, ze przynajmniej do 2023 na baterie, a pozniej
>> wodorowe. Ford chce miec wodorowe przed 2030. Renault juz w
>> dostawczakach zaczyna oferowac wodorowe, a do 2025 wodorowe w ofercie
>> maja miec Mitsubishi i Nissan. Mercedes razem z Volvo pracuje nad
> Jakbyś nie czytał po łepkach to byś doczytał że jest mowa o samochodach
> OSOBOWYCH, ciężarówki i dostawczaki to zupełnie inna grupa i tam
> obowiązują zupełnie inne zasady i tam będą stopniowo wprowadzać wodór.
>
>
z tego co wiem to Mirai nie jest dostawczakiem, a i BMW takowych nie
robi. Zaczynaja od duzych bo technologia jeszcze kuleje i wymaga sporo
miejsca.
Następne wpisy z tego wątku
- 28.05.21 13:06 Janusz
- 28.05.21 15:36 ii
- 28.05.21 15:41 ii
- 28.05.21 16:23 T.
- 28.05.21 16:26 T.
- 28.05.21 16:47 Janusz
- 28.05.21 16:49 Janusz
- 28.05.21 16:51 Janusz
- 28.05.21 19:23 ii
- 28.05.21 19:24 ii
- 28.05.21 20:53 _Master_
- 28.05.21 20:54 _Master_
- 28.05.21 20:55 _Master_
- 28.05.21 20:58 _Master_
- 28.05.21 21:00 _Master_
Najnowsze wątki z tej grupy
- Spalił się spaliniak
- Jebany POPiS. Mamy się cieszyć że rząd Tuska naprawił spierdolone porozumienie z UE?
- W zyciu warto miec szczescie
- Elektryki
- PROGRAM DOPŁAT DO AUT ELEKTRYCZNYCH TO ABSURD. ZA ŚRODKI Z KPO KUPIMY NIEMIECKIE I CHIŃSKIE AUTA
- ceny OC
- Re: ceny OC
- Re: ceny OC
- ranking wyciszenia, głośność, hałas przy 130 km/h, na postoju, przy przyspieszaniu
- Pies z kulawą nogą nie kupi twojego elektryka
- "Nie kupujcie samochodów elektrycznych
- jakie małe auto duże w środku :-)
- Re: pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- kupujmy części
Najnowsze wątki
- 2025-02-12 Kraków => PHP Full Stack Developer <=
- 2025-02-12 Karta dźwiękowa stereo
- 2025-02-12 Dęblin => JavaScript / Node / Fullstack Developer <=
- 2025-02-12 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2025-02-12 Łódź => NodeJS Developer <=
- 2025-02-12 Błonie => Sales Specialist <=
- 2025-02-12 Dziwne zachowanie magistrali adresowej w 8085
- 2025-02-11 Mini pecet
- 2025-02-10 Spalił się spaliniak
- 2025-02-10 zarowka wifi - z sensowna apka lub lepiej albo lokalnie lub przez web. I zeby harmonogram miala
- 2025-02-10 Chrzanów => Programista NodeJS <=
- 2025-02-10 Kraków => DevOps Engineer (Junior or Regular level) <=
- 2025-02-10 Dlaczego takie preferencje banków?
- 2025-02-10 Białystok => iOS Developer (Swift) <=
- 2025-02-10 Mińsk Mazowiecki => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=