-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED.185.234.91.136
!not-for-mail
From: Janusz <j...@o...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Dlaczego Wodoru nie będzie szybko w autach?
Date: Fri, 28 May 2021 11:04:38 +0200
Organization: news.chmurka.net
Message-ID: <s8qbn6$m06$1$Janusz@news.chmurka.net>
References: <s8q618$i48$1$Janusz@news.chmurka.net>
<s8q8gg$jpb$1$horizn@news.chmurka.net>
NNTP-Posting-Host: 185.234.91.136
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Injection-Date: Fri, 28 May 2021 09:04:39 +0000 (UTC)
Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="Janusz";
posting-host="185.234.91.136"; logging-data="22534";
mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; Win64; x64; rv:78.0) Gecko/20100101
Thunderbird/78.10.0
X-Antivirus: Avast (VPS 210528-0, 2021-05-28), Outbound message
X-Antivirus-Status: Clean
Content-Language: pl
In-Reply-To: <s8q8gg$jpb$1$horizn@news.chmurka.net>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2694287
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2021-05-28 o 10:09, K pisze:
> On 28/05/2021 08:27, Janusz wrote:
>> Dlaczego Wodoru nie będzie szybko w autach?
>> Bo poza problemami technicznymi sprawność kiepska.
>>
>> "Sprawność napędu elektrycznego zasilanego z ogniwa paliwowego
>> tankowanego wodorem liczona globalnie wypada fatalnie na tle
>> sprawności napędu elektrycznego zasilanego z baterii. Przyjmijmy
>> optymistyczne założenie, że mamy do dyspozycji czysty, ekologiczny
>> prąd, pochodzący np. elektrowni wodnych, wiatrowych czy choćby
>> jądrowych lub z ogniw fotowoltaicznych, a nie ze spalania węgla. Jeśli
>> chcemy wykorzystać go do ładowania auta elektrycznego zasilanego z
>> wbudowanych baterii, to przy optymistycznych założeniach tracimy
>> jakieś 5 proc. energii na straty sieci przesyłowej, kolejne 5 proc.
>> przy przetwarzaniu prądu zmiennego na stały, kolejnych kilka proc. na
>> straty przy samym procesie ładowania i kilkanaście proc. na straty
>> energii w samym aucie i jego silniku, uzyskujemy sprawność ,,Well to
>> Wheel" (nie licząc wytworzenia prądu), na poziomie ok. 70 proc. !
>> Świetny wynik, o ile oczywiście mamy ekologiczny prąd.
>>
>> A co jeżeli auto ma wytwarzać sobie prąd w ogniwie paliwowym zasilanym
>> wodorem? Tu sytuacja dramatycznie się zmienia. Dochodzą potężne straty
>> przy produkcji wodoru poprzez elektrolizę, ok. 25-30 proc. energii
>> pochłania transport i składowanie wodoru, sprawność ogniw paliwowych
>> też jest ograniczona, w zależności od typu ok. 40-60 proc. energii
>> zawartej w wodorze zamieniana jest na prąd. Do tego dochodzą
>> oczywiście takie same straty w napędzie, jak przy ,,zwykłych" autach
>> elektrycznych i... uzyskujemy całkowitą sprawność na poziomie rzędu
>> nieco ponad 20 proc.! Słaby wynik!"
>>
>> https://www.auto-swiat.pl/wiadomosci/aktualnosci/wod
or-paliwo-przyszlosci-bez-przyszlosci/nt6jx7h
>>
>>
>> Z tego wynika że akumulatory zostaną z nami na długo w autach osobowych.
>
> https://www.theguardian.com/world/2021/may/27/oman-p
lans-to-build-worlds-largest-green-hydrogen-plant
>
>
> Ci w Omanie to musza byc jednak debilami, ze sie w to pchaja bez
> wczesniejszej lektury blogera z Auto Swiata. Jeszcze wiekszymi debilami
Ja bym na Twoim miejscu zaczął od siebie i nie oceniał tak skrajnie
różnych działań ani ludzi :)
> jest GM, ktory twierdzi, ze przynajmniej do 2023 na baterie, a pozniej
> wodorowe. Ford chce miec wodorowe przed 2030. Renault juz w
> dostawczakach zaczyna oferowac wodorowe, a do 2025 wodorowe w ofercie
> maja miec Mitsubishi i Nissan. Mercedes razem z Volvo pracuje nad
Jakbyś nie czytał po łepkach to byś doczytał że jest mowa o samochodach
OSOBOWYCH, ciężarówki i dostawczaki to zupełnie inna grupa i tam
obowiązują zupełnie inne zasady i tam będą stopniowo wprowadzać wodór.
--
Janusz
Następne wpisy z tego wątku
- 28.05.21 11:12 J.F
- 28.05.21 11:13 K
- 28.05.21 13:06 Janusz
- 28.05.21 15:36 ii
- 28.05.21 15:41 ii
- 28.05.21 16:23 T.
- 28.05.21 16:26 T.
- 28.05.21 16:47 Janusz
- 28.05.21 16:49 Janusz
- 28.05.21 16:51 Janusz
- 28.05.21 19:23 ii
- 28.05.21 19:24 ii
- 28.05.21 20:53 _Master_
- 28.05.21 20:54 _Master_
- 28.05.21 20:55 _Master_
Najnowsze wątki z tej grupy
- Najlepszy akumulator 12V
- Przednich p-mgielnych nie wolno bez mgły
- silnik-chwilówka
- kraje nieprzyjazne samochodom
- parking Auchan
- przegląd za mną
- Na co komu okna
- Mój elektryk
- Spalił się autobus :-)
- 64 proc. kierowców zrobi dodatkowo maks. 500 m, aby przy okazji zatankować pojazd
- wodor
- Najszybciej ładujące się samochody elektryczne
- Izera goli do zera! - co najmniej 383M złotówek wyprowadzonych z budżetu
- koniec zdupy wymysłów
- a Ty jak się zachowasz w godzinie próby?
Najnowsze wątki
- 2025-03-16 Nowa ustawa o ochronie praw autorskich - opis problemu i szkic ustawy
- 2025-03-16 Nowa ustawa o ochronie praw autorskich - opis problemu i szkic ustawy
- 2025-03-16 Najlepszy akumulator 12V
- 2025-03-16 Co powinno spotkać "adwokatów dwóch" uczestniczących w przesłuchaniu świadka do którego nie dopuszczono adwokata świadka?
- 2025-03-16 Przednich p-mgielnych nie wolno bez mgły
- 2025-03-16 Co w KANADZIE wolno komercyjnie (na razie się nie czepili?)
- 2025-03-16 silnik-chwilówka
- 2025-03-16 Prokurator Wrzosek "Bezstronna" nie przyczynia się do śmierci (dowodnie) - oświadcza bodnatura [Dwie Kacze Wieże]
- 2025-03-15 kraje nieprzyjazne samochodom
- 2025-03-15 parking Auchan
- 2025-03-15 Art. 19.1 ustawy o ochronie praw autorskich
- 2025-03-15 przegląd za mną
- 2025-03-15 Na co komu okna
- 2025-03-15 Mój elektryk
- 2025-03-15 Fejk muzyczny czy nie fejk